Spännande!!!
 
TLK_ skrev:
Pratade med kommunen och dem räknade med att alla skulle få svar på tilldelningen via brev senast på måndag.

Spännande kommer vara nervös varje gång gubben ringer jag då man är på jobbet
 
TLK_ skrev:
Pratade med kommunen och dem räknade med att alla skulle få svar på tilldelningen via brev senast på måndag.
Härligt, nämnde dom hur många som lämnat in en instresseanmälan?
 
kabanja skrev:
Härligt, nämnde dom hur många som lämnat in en instresseanmälan?
Nej, tyvärr inte. Hon sa bara att dem var nöjda med att intresset var större än vid etapp 2. Dock så är det ju fler tomter den här gången.
 
Etapp 2 är 45 tomter varav 17 inte vart sålda i första vändan till tomtkön. Etapp 3 är 66 tomter så det är nog sannolikt att alla som anmält intresse får någon tomt..
 
Lite info om hur det såg ur på etapp 1 och 2:

"När tomterna till etapp 1 släpptes på Hällbacken var det drygt 100 stycken i tomtkön som anmälde sitt intresse. Det var en lägre siffra än vad man förväntat sig. När nu anmälningstiden till tomträtterna på etapp 2 gått ut så är intresset ännu svalare. På de 43 tomter som nu släpps har 82 stycken anmält intresse."
 
Ingen som fått något svar ännu? Hoppas man får de innan helgen så man slipper gå och längta till att helgen ska vara över.
 
kabanja skrev:
Ingen som fått något svar ännu? Hoppas man får de innan helgen så man slipper gå och längta till att helgen ska vara över.
Tänkte samma sak! Vore verkligen skönt att få besked innan helgen. Så man kan gå vidare i planering mm. Olidligt spännande :)
 
Sadina skrev:
Tänkte samma sak! Vore verkligen skönt att få besked innan helgen. Så man kan gå vidare i planering mm. Olidligt spännande :)
Håller med plus vi vill så snabbtdom möjligt om man måste börja söka en större hyret lägenhet tills etapp 4
 
Jag gissar att de på kommunen för sin egen planering nog gör utskicket till alla samtidigt för att kunna sätta ett gemensamt sista svarsdatum. Blir nog helt ohållbar situation för dem annars. Och jag hoppas på att måndag är sagt med reservation för lite längre postgång till andra delar av landet och att vi i Luleå får svar idag. Och att det är rätt svar. :p
 
Inget i posten hos oss idag :(
 
Ringde kommunen igen och vi fick tomt 1:190 :). Har stått i kö sedan 2007 och det var vårt 2:a val.

Är naturligtvis jättenöjda, men samtidigt orolig för kostnaderna för markarbetet. Det både sluttar och är nära till berget.
 
TLK_ skrev:
Ringde kommunen igen och vi fick tomt 1:190 :). Har stått i kö sedan 2007 och det var vårt 2:a val.

Är naturligtvis jättenöjda, men samtidigt orolig för kostnaderna för markarbetet. Det både sluttar och är nära till berget.

Grattis 😃 här har ingen post kommit 😪 får ta och ringa på måndag
 
TLK_ skrev:
Ringde kommunen igen och vi fick tomt 1:190 :). Har stått i kö sedan 2007 och det var vårt 2:a val.

Är naturligtvis jättenöjda, men samtidigt orolig för kostnaderna för markarbetet. Det både sluttar och är nära till berget.
Det var till att tänka utanför boxen och ta saken i egna händer och ringa. ;-) Grattis till tomten (och helgfriden)! :p
 
Gratulerar till tomten! Vi har inte heller fått någon post av kommunen idag :( Ångrar att inte jag också ringde kommunen. Nu får jag ha is i magen tills på måndag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.