AndersMalmgren skrev:
Det där beror lite på vart i livet man befinner sig när man börjar plugga. Jag var 24 och ville bli klart så fort jag kunde, var nog inte på en enda pub under studietiden.
Så istället sitter du och spiller bort ditt liv på Byggahus 10 år senare ;)
 
Haha, det gäller nog mest andra medlemmar av forumet :D
 
AndersMalmgren skrev:
Haha, det gäller nog mest andra medlemmar av forumet :D
Ligger kanske något i det!

Men vi med simultankapacitet kan ta en bajer och surfa på samma gång :)
 
Låter som min rödvinssurfning efter middagen :D
 
AnneFi
Idag har vi tapetserat för första gången i våra liv i köket här hemma.
Mönstrad tapet skulle jag tvunget ha och mer dörrar och fönster än vägg i rummet.
Inget man ska göra med sin sambo om man vill fortsätta bo ihop.
Slutade med att vi struntade i alla tips som fanns på nätet om att skära i ytter och innerhörn eftersom vi det var ett mönster som gick över hela våden. Att bryta mönstret en gång / halvmeter kändes inte så vackert.

Hur som helst sjukt nöjda. Eller ja, jag är sjukt nöjd med min sambos jobb..jag var mest åskådare och hantlangare.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi har luftat ur hydroforen lite efter att jag lessnade på det fluktuerande trycket och temperaturen. Tog en dusch strax efteråt - guld! Jämnt tryck och stadig temperatur. Var ett år sen vi gjorde det senast, att tappa ur lite vatten en gång om året känns görbart.
 
Bytt ut den tredje WD 2TB-disken i hemmaservern. Pieces-of-sh*t :mad:

Skönt att man knappast behöver en server längre nu när det finns Netflix och Spotify.
 
Var igår och hämtade ny bänkskiva i ek (40 mm) till köket som till slut kom hem efter en inte helt laglig körning. Försök att få in en 2,6 m lång bänkskiva i en BMW 1-serie.. Hämtade även induktionshällen på IKEA.
 
mycke_nu skrev:
Bytt ut den tredje WD 2TB-disken i hemmaservern. Pieces-of-sh*t :mad:

Skönt att man knappast behöver en server längre nu när det finns Netflix och Spotify.
Deras "gröna" diskar?
 
mycke_nu skrev:
Bytt ut den tredje WD 2TB-disken i hemmaservern. Pieces-of-sh*t :mad:

Skönt att man knappast behöver en server längre nu när det finns Netflix och Spotify.
Fick precis tillbaks 2 nya 2TB diskar av WD som blivit utbytta på deras garanti, hade 20 dagar kvar på den 5 åriga garantin. Har 4 st diskar i min Nas och det var 2 av dessa som blev bytta. Den ena hade inte ens stängts ner utan hade lite många anmärkningar i SMART checken men byttes ändå. Men detta är diskar ur Enterprice serien.
 
krilleman_215 skrev:
Satt upp en efterlängtad pryl i pannrummet...

[bild]
Den är fin, har en sådan i verkstan :)
 
Hur pass svala kör ni diskarna i er NAS? Finns förvisso en del skrivet om diskar och att de faktiskt inte är så känsliga för temperaturer men har själv upplevt färre ras sedan jag började kyla diskarna med lågvarvig fläkt.
 
phl skrev:
Hur pass svala kör ni diskarna i er NAS? Finns förvisso en del skrivet om diskar och att de faktiskt inte är så känsliga för temperaturer men har själv upplevt färre ras sedan jag började kyla diskarna med lågvarvig fläkt.
Jag håller nog med phl här. Kör visserligen Unraid på min server, men har (ta i trä!) än så länge inte haft några problem med diskar som efter jag fixat bättre kylning. Ligger på cirka 35 grader i arbetstemperatur och runt 25 grader när de spinner ner i viloläge.
Sedan försöker jag byta ut mina diskar när de gått länge, kollar via SMART om där är varningssignaler också lite då och då.
 
Snigla skrev:
Deras "gröna" diskar?
Japp.

mattetvilling skrev:
Fick precis tillbaks 2 nya 2TB diskar av WD som blivit utbytta på deras garanti, hade 20 dagar kvar på den 5 åriga garantin. Har 4 st diskar i min Nas och det var 2 av dessa som blev bytta. Den ena hade inte ens stängts ner utan hade lite många anmärkningar i SMART checken men byttes ändå. Men detta är diskar ur Enterprice serien.
Ja, jag har också fått två diskar utbytta.

phl skrev:
Hur pass svala kör ni diskarna i er NAS? Finns förvisso en del skrivet om diskar och att de faktiskt inte är så känsliga för temperaturer men har själv upplevt färre ras sedan jag började kyla diskarna med lågvarvig fläkt.
Min maskin är väldigt sval, drar runt 20-30 W, så det kan knappast vara värmen. Dessutom har Seagate diskarna snurrat utan problem i alla år medan WD faller som käglor.
 
mycke_nu skrev:
Bytt ut den tredje WD 2TB-disken i hemmaservern. Pieces-of-sh*t :mad:

Skönt att man knappast behöver en server längre nu när det finns Netflix och Spotify.
Vi har bytt dem några ggr med, de passar tydligen mindre bra i servrar.. Vi köpte deras "röda" 3 tb sist de håller (iaf än så länge..) bättre :) inga mer gröna till våra servera/nas..vi har lärt oss nu (tog ett tag haha)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.