Kör ni disk-/tvätt-maskin när ni går ut/sover?

  • Antal röster
    36
Moving
Missade omröstning för att spara tid
 
Tvättmaskinen står i ett våtrum med golvbrunn, så den går rätt ofta på natten.

Disken är jag försiktigare med.
 
Saknar lite alternativ. Vi kör maskinerna ibland när vi sover/ är ute. TM och TT står i gamla pannrummet har en kombinerad rök & värmedetektor mitt i taket.
 
Konstig omröstning. Varför finns bara alternativen "ofta" och "aldrig" och ingenting däremellan?
 
Ofta diskmaskinen (Miele), aldrig TM/TT (Cylinda).
 
Kör allt nattetid och då man inte är hemma. TM/TT står i rum med golvbrunn.

Borde man låta bli?
 
pelpet skrev:
Kör allt nattetid och då man inte är hemma. TM/TT står i rum med golvbrunn.

Borde man låta bli?
Jag gör oxå så, men brand i såna maskiner är rätt vanligt. Sen finns ju även risk för vattenläckor.
 
Moving
andersmc skrev:
Konstig omröstning. Varför finns bara alternativen "ofta" och "aldrig" och ingenting däremellan?
Det som saknas kan man skriva, det som finns med behöver man inte skriva
 
Korvgubbe
Nog händer det att man ger sig iväg på något snabbt ärende eller pysslar i trädgården/förrådet medan en eller flera maskiner går, men ofta är det inte, och aldrig är det heller inte. Och det är såväl tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin som får gå så bara den ena faller även det bort likt det sista då jag inte har för avsikt att sluta med det.
 
Moving
fubar skrev:
Jag gör oxå så, men brand i såna maskiner är rätt vanligt. Sen finns ju även risk för vattenläckor.
Så husen brinner upp/ner?
 
Moving skrev:
Så husen brinner upp/ner?
Enligt en bekant som är brandman blir det oftast "bara" kraftig rökutveckling. Men det sabbar husen rätt rejält det med.
 
Moving skrev:
Det som saknas kan man skriva, det som finns med behöver man inte skriva
Då kan man skippa omröstningen helt och hållet eftersom man inte får någon bra tabell på hur ungefär forumläsarna gör.
 
Moving skrev:
Det som saknas kan man skriva, det som finns med behöver man inte skriva
Så jag, och alla andra som kör maskinerna alltid, ganska ofta, ibland, då och då, någon gång eller sällan kommer inte med i statistiken.
 
andersmc skrev:
Så jag, och alla andra som kör maskinerna alltid, ganska ofta, ibland, då och då, någon gång eller sällan kommer inte med i statistiken.
Moving är helt enkelt inte intresserad av lagomfolket, bara av extremisterna.

Det enda som förundrar är väl varför alternativen inte var
Alltid - Aldrig i stället för Ofta - Aldrig :)

Moving är naturligtvis i sin fulla rätt att skapa vilken omröstning han/hon behagar.
 
Moving
Demmpa skrev:
Då kan man skippa omröstningen helt och hållet eftersom man inte får någon bra tabell på hur ungefär forumläsarna gör.
Det blir väldigt många alternativ om man ska täcka in alla variabler. Så man tar det antagligen vanligaste och kan missa något, så alla inte måste skriva ner vad de gör men avvikare bör. Är det många kan man göra en ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.