Värmepumpen Ultimate 13 Pro Plus Basic är avsedd för garage, förråd och stugor och följde med i mitt paket.

Hade tänkt mig att värmepumpen skulle gå ner till 15 grader men min går bara ner till 17 grader.
Så nu får det vara 17 grader vilket är riktigt skön temperatur, den har också +10 underhållsvärmefunktion.


Handbok på luftvärmepumpen
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klart nöjd med värmepumpen och 17,2 grader var det i dag.
Upptäckte att 15 skulle ha varit för lågt och att 17 är lagom :D

Nu ska jag prova att köras i +10 underhållsvärmefunktion.
En knapptryckning på FP och den kör i det läge.

Ska testa hur länge det tar att få upp värmen från +10 till +17.
Kanske man kan ha den stå på +10 och när man vill vara i garaget köra upp den till +17

Har aldrig ägt en värmepump så det här är nytt för mig.
 
Slog mig att min luftsolfångare skulle passa bättre om luftvärmepumpen står på +10 grader.
Solen står nu så lågt och den lyser med frånvaro så jag får nog vänta någon månad för att testa detta.

Bara att konstatera att luftsolfångaren fungerar vår,sommar och höst men nu ger den inget.
I bästa fall lite frisk luft mitt på dagen om solen lyser.

Vi går nu mot mörkare tider men vem bryr sig om det bara man har varmt och ljust i garaget :D
 
Redigerat:
Fick ett ryck och fixade sista väggen klar.
Kvar på utsidan är nu bara carporten så har man spikat upp all panel.

DSC_3986.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Fick några visdomsord från frun ..... om jag vetat att det skulle bli så dyrt och ta så lång tid skulle du aldrig fått bygga ett varmgarage.
 
  • Gilla
Spett och slägga
  • Laddar…
Stiligt! :)
 
Mr Dan skrev:
Fick några visdomsord från frun ..... om jag vetat att det skulle bli så dyrt och ta så lång tid skulle du aldrig fått bygga ett varmgarage.
Och den naturliga repliken på det är såklart att "om jag vetat att du hade vetorätt när det gäller garagebyggen så hade du aldrig fått bli min fru" ;)
 
  • Gilla
stice och 1 till
  • Laddar…
Krypvinden är nu klar, perfekt plats att förvara saker som man ej behöver dagligen.
DSC_3987.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Nästa projekt blir att ta tag i detta hörn.
DSC_3990.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Tänkte mig att ljusgrå skulle passa bra på väggen.
 
Har funderingar på att göra ett ganska exakt lika dant garage, men i lösvirke.
Vilka innermått är det på garagedelen? Tänte om man skulle göra det bredare för att kunna skruva med bilen lite mer utan att trängas och även snöskotrar i "verkstadsdelen" innanför.
 
Måtten har du på första sidan och lite bredare skulle inte skada, typ en meter på båda hållen. Ska man ha skotrar också så skulle jag nog bygga en riktig hall och inte den modellen som jag har men plussar man på dubbelt åt alla håll så varför inte :)
 
Jo jag såg måtten med det brukar ju alltid bli lite nätt invändigt när allt är klart:)
Tycker den lösningen du har med carport och garage plus en del innanför carporten är väldigt bra! Men jag ska göra det lite större med inre delen på ca 25m2.

Riktigt roligt att läsa din tråd, man får väldigt mycket inspiration!
Såg att du hade skrivit vad det kostat hittils, men vad har du för budget på hela? Var det något som blev dyrare än du räknat med?
 
Tänkte som så att jag bygger som jag vill och kan så blir det nog bra och någon budget på det hela vågade jag inte sätta. Bygget får vänta om plånboken blir för tunn och bygget får ta tid för jag bygger för att det är roligt. Storleken på garaget är perfekt för mina behov men jag trodde att 10-15 grader skulle vara passligt men se så fel jag hade 17 grader passar mig bättre. Stora garage fyller man upp så bara för att man bygger större behöver det inte bli mera rum :)
 
Då blev man klar i detta hörn lagom till vintern.
Gjutningen av golvet blir till våren.
DSC_4000.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_4002.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hama65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.