hsd
bläddrapilarna syns inte på android
tror BH får vara för min del, det ska inte vara en d..la massa tricks för att läsa och ev. svara på inlägg
 
Provade att logga in med användarnamn och lösenord. Verkar funka bättre. Nu har webbläsaren dessutom sparat lösenordet till BH.
 
hsd skrev:
bläddrapilarna syns inte på android
tror BH får vara för min del, det ska inte vara en d..la massa tricks för att läsa och ev. svara på inlägg
Vilka bläddrapilar syftar du på? Menar du Bakåt, den är på Samsungmobiler gömd till höger om den stora knappen där nere. Denna text är skrivet på en 3,5 år gammal Samsung Galaxy S2 i Chrome. Vad har du för telefon respektive webbläsare?
 
Patrick E skrev:
Provade att logga in med användarnamn och lösenord. Verkar funka bättre. Nu har webbläsaren dessutom sparat lösenordet till BH.
Brs att det fungerar bättre nu.
 
gunric skrev:
Samma som nämnts ovan: Är man i forumlistan, går in på en tråd och sedan tillbaka så hamnar man längst upp i trådlistan istället för där man var nyss.
HTC one, chrome
Ja, denna bugg är otroligt irriterande. Vi hoppas kunna lösa den inom kort men innan vi gjort det kan vi inte annat än hänvisa till Opera Mini där det fungerar bättre. Ber om ursäkt för strulet.
 
hsd
Per Eskilsson skrev:
Vilka bläddrapilar syftar du på? Menar du Bakåt, den är på Samsungmobiler gömd till höger om den stora knappen där nere. Denna text är skrivet på en 3,5 år gammal Samsung Galaxy S2 i Chrome. Vad har du för telefon respektive webbläsare?
ett tag sen jag var på appen men det ska vara rutor med pil för navigering till nästa sida osv., det syns inte på min ca 1 år gamla samsung, detta är träligt då jag måste bläddra för att hitta rätt eftersom det inte funkar som på Tt där men fick fram tråden från sista besöket
 
hsd skrev:
ett tag sen jag var på appen men det ska vara rutor med pil för navigering till nästa sida osv., det syns inte på min ca 1 år gamla samsung, detta är träligt då jag måste bläddra för att hitta rätt eftersom det inte funkar som på Tt där men fick fram tråden från sista besöket
Som inloggad kan du ändra så att du får upp "Första olästa inlägget" när du klickar på länkar under Inställningar > Redigera profil. I dagsläget kan du bara utföra ändringen från vanliga sajten (inte mobilsajten).
 
huggan skrev:
Kan man göra så man kommer till den vanliga sidan direkt när man surfar via mobilen? Eller måste man aktivt välja det varje gång?
På begäran av huggan och andra (t ex snaggletooth) som hellre föredrar desktop-varianten i mobilen har vi nu fixat så att man inte aktivt behöver välja "Gå till vanliga sajten" varje gång man surfar via mobilen. Om du hellre läser vanliga sajten i mobilen än den mobilanpasade sajten så klickar du först på "Gå till vanliga sajten" och därefter kommer en kaka komma ihåg ditt val i ett år.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Hej

Egentligen så vill jag inget som tillför forumet något med detta inlägg. Varför skriver jag då? Jo för att slippa reklamen! Den slipper man ju om man skrivit något de senaste 7 dagarna. Nu var det så dags att göra ett inlägg.
Kan det möjligen vara därför det kom mer inlägg från mobilsajten än från apparna?
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Nu har jag provat lite mer och min Samsung SII med originalbrowser fungerar riktigt dåligt, medan min padda med Chrome fungerar acceptabelt. BH/Tapatalk fungerade exakt lika bra på båda.

De kända show stoppers som finns är
- återkoppling, några knappar ger ingen feedback så man vet inte om och var man klickade. Har ni förbättrat detta? Har för mig det var värre för någon dag sedan.
- prestanda prestanda prestanda
- åter till senaste position i listan över senaste inlägg vid retur. Fungerar ibland i chrome.
- till senaste/olästa inlägget i trådar vid klick, fungerar inte i chrome och valet är borta från inställningarna!?
 
Jag tycker min gamla S2 funkar förvånandsvärt bra men den är seg i förhållande till min modernare Note 3 och min iPhone 6, som har mycket mer kraft.

Vi har lagt till återkoppling på alla möjliga ställen men har säkert glömt på en del ställen. Säg gärna till var du upplever att det saknas återkoppling.

Idag under eftermiddagen har vi gjort två ganska stora prestandaförbättringar som vi hoppas kommer att märkas i mobilen. Mycket mer går naturligtvis att göra men dagens förbättringar är en bra start som jag hoppas snabbar upp sidan med mellan 20-30%. Om resultatet blir så bra får vi utvärdera när vi samlat in mer data.

Att man kommer högst upp i listan står högst upp på att göra-listan. Det kan vara så enkelt att det är bugg som dyker upp i samband med flash. Vi fortsätter felsökandet imorgon.

För att komma till Första olästa i mobilen måste du göra en inställning under Inställningar > Redigera profil. Denna inställning kan du tyvärr bara göra från desktop-versionen. Men när väl den är gjord flyter saker och ting på lite bättre i mobilen.
 
Menyraden för Senaste, Olästa, Bevakade etc saknar feedback.
Inställningen för att komma till första olästa hade jag redan, men den fungerar som sagt bara ibland.
 
Är du säker på att du är inloggad i den enhet där Första olästa inte fungerar? Eller kan det vara så att det inte fungerar när du klickar på en länk i ett notifieringsmail?
 
Inloggad ja. Vad är notifieringsmail? Jag klickar på inlägg under Senaste/Olästa/Bevakningar.
 
Ett notifieringsmail är ett mail som kommer i mailinkorgen som innehåller en "teaser" och en länk till inlägget. Det var så jag uppmärksammade att du hade svarat på min fråga. Mailet hade ärenderubriken "Nytt i "Feedback på mobilsajten"". Får du inga sådana mail eller har du stängt av dem avsiktligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.