Letar efter nya arbetsbockar, trött på mina Brennenstühl som tar en halvtimme att fälla upp. Wibe 6000 tar kanska stor plats ihopfällda, och gipsbockar verkar ha "vassa" ben som man skulle behöva tassar på för att ställa upp inomhus...

De i plast/aluminium som Masses använder här under MDF-bordet verkar däremot smidiga:

https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-och-tricks-med-verktyg-maskiner.18703/page-3#post-837749

Någon som vet var man får tag på dem? Det närmaste jag har hittat är dessa Stanley-bockar på Axminster: http://www.axminster.co.uk/stanley-folding-saw-horse-twin-pack

Ser inte lika rejäla ut dock.

/A
 
C
Har ett par av dessa Black & Decker "Compact Sawhorse" som jag köpte på K-Rauta. Tyvärr var det rätt länge sedan så jag har ingen aning om de finns kvar i sortimentet. Billiga var de dock, och jag är j-kligt nöjd med dem.
Enda felet är att "hyllan" är rätt vek, så den lyckades jag sabba ganska snabbt. Ser dock att Masses verkar vara av samma klena konstruktion.

17330621.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det kan vara till någon hjälp så diskuterades det ganska mycket bockar i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/103122-var-hitta-bra-arbetsbockar.html

Som framgår i den tråden så letade jag också efter Stanleys FatMax bockar för ca 1,5 år sedan. Det slutade med att jag beställde dem från Axminster och jag är än så länge mycket nöjd med dessa även om de var lite dyra. Något riktigt bra pris lyckades jag nämligen aldrig hitta men det blev några hundralappar mindre från UK jämfört med SE. Under mitt letande så fick jag även uppgift om att de var utgående och inte fanns med i prislistan från 2013. Tyvärr så lär det inte bli lätt att hitta någon som har dessa kvar i lager.
 
  • Gilla
gflygt
  • Laddar…
Kapade lite OSB igår, på 2 reglar liggandes mellan 2 JULA bockar..

Trodde jag hade koll på läget, men sågen var typ 1sekund från att rasa ner i betonggolvet när ena delen av skivan vek ner sig pga smalt upplag...
Får nog bli 2 sådana och sen ett 'Masses' MDF kapbord. :)
 
Sådär, fars dag närmar sig med stormsteg! :beer:

Hittade dom på Tyska eBay till ett något lägre pris, dock blev frakten dubbelt så dyr, om vi ska anta att frakten från UK stämmer.
Förhoppningen är att de levereras snabbare från Tyskland, som om jag eg hade bråttom då men.. ;)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Tyvärr så är min erfarenhet av leveranser från Tyskland att DHL å svenska posten ofta är inblandade och för min del har det nästan uteslutande inneburit att det tagit tid och varit allt annat än smidigt hanterat. Medan leveranser från UK brukar komma med TNT eller UPS direkt till dörren efter bara några dagar.

Det kan ju vara så att jag bara haft otur med tyslands leveranserna också;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Tyvärr så är min erfarenhet av leveranser från Tyskland att DHL å svenska posten ofta är inblandade och för min del har det nästan uteslutande inneburit att det tagit tid och varit allt annat än smidigt hanterat. Medan leveranser från UK brukar komma med TNT eller UPS direkt till dörren efter bara några dagar.

Det kan ju vara så att jag bara haft otur med tyslands leveranserna också;)
Jag har lite tvärtom upplevelse :)

Bor dessutom utanför stan så det är lantbrevbäring, så det brukar försena det minst 1dygn, om man inte agerar själv. :)
Tycker det brukar gå segt iväg från UK, men det beror säkert mycket på av vem man beställt.
 
Beställde Stanley 1-92-980 från tyska Amazon, 111 eur inkl. frakten på saftiga 25 eur. En svensk hundring billigare än via England enl. ovan. Gick inte att beställa flera, men de fyller väl på (eller hur det nu funkar, de har ju knappast ett lager? :x )

/A
 
Redigerat:
Jag blev lite förvånad över att det fortfarande inte verkar vara något större problem att hitta dessa. Som jag skrev ovan så skall de enligt uppgift ha utgått. Men det kanske bara var i den Svenska prislistan de inte fanns kvar? Alternativt är det många som haft dessa på lager. Jag kollade även på stanleytools.com och den finns kvar i produktlistan. Dock är den inte beställningsbar på US sidan där man kan handla online.
 
Jag betalade dryga €24 från den eBaysäljaren jag valde.
UPS, skickas dom med, ja skickas skriver ja, dom var i Västerås på onsdagmorgonen och Borlänge under eftermiddagen.
Trots fullmakt på dörren har dom inte lyckats leverera på 2 försök... svårt att inte dumförklara någon när jag pratade med kundtjänst igår kväll... :mad:

Vi kan landa på en asteroid efter 10års resa eller nåt, men att hitta till en adress 10km utanför Borlänge centrum verkar värre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.