Förutsätter att den inte är inkopplad med timer ;-) antar jag. Återkommer med bild på min lösning - har köpta skarvkopplingar idag.
 
Micro skrev:
Ni som inte ser era sladdar kan väl hänga en stor skylt på ratten innan ni låser bilen för natten.
Typ : " OBS! GLÖM EJ MOTORVÄRMARKABELN"
Missar ni den på morgonen så ska ni kanske inte köra alls.;)
Och så skall man komma ihåg att hänga upp den där skylten också.

Kanske med hjälp av en skylt på ...(välj själv) och på ... och ...

Nja :confused:
 
Nja, tror fortfarande att jag tack vare diskussionerna här har förstått den bästa lösningen för mig... helt säker på att det finns bättre lösningar för andra ;) Tack för input!
 
Hur ser det tex ut på utryckningsfordon?
 
I
Enk Projektet skrev:
Hur ser det tex ut på utryckningsfordon?
de rycker väl ut (sladden):D
 
  • Gilla
Pytt och 2 till
  • Laddar…
nets skrev:
Snart kallt och tänkte köra m motoblocksvärmare i år, och söker lösning för att inget skall gå sönder när jag bckar ut och har glömt kabeln. (Mitt uttag i bilen pekar uppåt.) Tips någon?
Kanske skulle kunna vara något som kopplas till garageporten.
Det är ju inte ofta man backar ut utan att öppna den.
Finns här inga riktiga oppfinnarjockar?
tudra4rbh9spxko1p2qm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ion skrev:
de rycker väl ut (sladden):D
:D

Och har varmgarage.
 
Korvgubbe
Jag hänger sladden runt backspegeln på förarsidan. Omöjligt att missa och dessutom praktiskt för mig som har ett litet garage då jag slipper försöka krypa fram och koppla i ur den.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ion skrev:
de rycker väl ut (sladden):D
När jag låg i lumpen på 80 talet så var det någon lösning med en vire som gjorde att dom bara kunde åka utan att först dra ur den manuellt....
 
Jag tror ni får installera motorvärmaruttaget inomhus och hänga bilnyckeln på en krok max 10cm ifrån.;)
Fast då är väl risken stor att ni glömmer av att åka till jobbet då ni inte hittar nyckeln.:p
 
I
En liten brytare som påverkas av stickkontakten som ger ström till 21w lampa i kupen, som lyser så länge kontakten sitter i.
Det måste finnas nåt färdigt, det känns som att uppfinna hjulet.
 
Jag hade värmare i en bil (typisk förmånsbil, alltså i tre år).

Men fann inga fördelar med det. Bilen stod i kallgarage.

Om man bor arktiskt, i Sibirien eller så, så kan jag förstå behovet för att tina upp motoroljan,
men i syd- och mellansverige?

Så den enkla lösningen, Columbi ägg, den Gordiska knutens lösning, är ju att bara sluta använda värmaren.

Gör livet enklare, inte mer komplicerat :)
 
I
En sån här på en konsoll som måste vika undan för att man ska få i kontakten, kopplad till starten eller en lampa eller 24000v i dörrhandtaget, det är väl en lösning.
images.jpg
 
I
Eller låta den gå på tomgång 1-2 minuter innan man ska iväg, det blir nog billigare än att öda ström på att hålla den varm 12 timmar om dygnet.
Fast det gillas nog inte av miljömupparna.:|
 
Korvgubbe
Men varför hålla bilen varm i 12 timmar? En timer är oerhört billig idag...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.