Svar: X när du greppar handtaget!

Motivering:
Skall om en månad flytta till mitt första hus, äger endast en skruvdragare i dagsläget och det kommer bli mycket renovering i de glada 50tals huset! Skulle underlätta sjukt mycket med ALLA verktyg :D Tack!
 
Svar X : När man Greppar handtaget

Favoritverktyg i paketet: Multiverktyget

Varför: Håller precis på och renovera en gammal släktklenod, ett hus byggt 1876 och i hallen där militären backade in under andra världskriget fanns ett golv som lutade mer och mer, och det kvittade hur mycket man hade fått i sig så hittade man aldrig dörren. Dock, nu är golvet borta och ett nytt skall in, men för att fixa rätt höjd på dörrfoder utan att behöva slita ner dem, så hade ett multiverktyg med sågklinga gjort susen....vill helst slippa att putsa om alla väggarna :)
 
Jag har redan en mindre uppsättning Ryobi-verktyg One+... skulle passa alldeles förträffligt att kunna uppdatera samlingen. Är man husägare finns det alltid att göra men inte alltid el framdragen. One+ är helt perfekt i de situationerna.
 
Svar X
Gillar att fixa och bygga men verktygen är ofta tunga och svåra att använda med precision. Är det löst är det toppen nu kan jag göra allt maskinerna utvidgar gränserna istället för att begränsa kreativiteten.
 
Svar på frågan: X; när du greppar handtaget.

Favoritverktyg:
Hur ska man kunna välja det? Alla behövs ju när man hemmapular på sitt hus... Om jag nu måste välja blir det faktiskt multiverktyget, då jag ska byta delar av garagetaket innifrån efter gammal fuktskada. Att ta ner delar och pass in nya ser ut att behöva ett sådant!
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Motivering: Mitt favoritverktyg är tigersågen för att jag planerar att bygga om på landet och att jag redan har ett par ryobi 18+ verktyg. och då jag är arbetslös så är det svårt att få loss pengar till att köps verktyg.
 
Har just stött på problem vid kakelbyte. Behöver ta bort material innanför kaklet och drömmer då om
Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+ som skulle bespara mig många timmar av "kakelknackande".
Har en Ryobi cirkelsåg sedan tidigare och vet att det är bra maskiner.
/Thomas
 
Rätt svar på frågan är X.

Motivering: Jag väljer batteriet, för min fru tillåter bara att jag jobbar med mina projekt i garaget en laddning i taget. Och tro mig, jag hinner inte dra särskilt många skruvar med ett 10år gammalt AlphaTools-batteri innan det måste laddas igen... Så om jag får ett sprillans nytt och kraftigare batteri (med tillhörande verktyg) så får jag mer tid till att pyssla med mina husprojekt!!!

Så snälla, skänk mig hela paketet för då kan jag ägna hela julen i garaget istället för att klä granar eller stryka julgardiner eller laga Janssons :-D

Med vänlig hälsning,
"Lilla Fridolf"
 
Svar: X. När du greppar handtaget


Sliter upp förpackning efter förpackning.
Snabbt i med batteriet i laddaren. När det lyser grönt drar jag ut till snickarboa.
Första testet blir vinkelslipen - jag har ju tappat bort nyckeln! På 20 sekunder är jag inne.
4 snabba tryck på spikpistolen och ritningen sitter på väggen.
Upp med materialet. Jag ritar och funderar, suddar och ritar igen.
Sticksågen formar snabbt materialet.
Multiverktyget sågar ut för infällda gångjärn och slipar ojämna kanter.
Skruvdragaren drar först ihop träet och sedan fästs både gångjärn och beslag.

Ett par timmar efter leverans har jag äntligen kunnat bygga min nya snickarlåda. Första verktyget i är naturligtvis favoriten: Tigersågen - Inget är väl så roligt som att riva saker, med vetskapen att man måste bygga upp igen!
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Spikpickan. Jag ska sätta lockläckt på boden och jag kan sysselsätta ungarna med övriga verktyg som medföljer.
 
Redigerat:
svar X När du greppar handtaget

Motivering jag är i stort behov nya verktyg jag har köpt hus för 3 år sedan och är i full färd att rusta upp hela huset jag fick ärva 1990 en sommarstuga som är i renoveringsbehov men det är inte så skoj att skruva när man inte har bra grejor
jag har en Hitachi skruvdragare som bara fungerar på lägsta växeln :( en rusta tigersåg :) jag har helt enkelt skit verktyg hoppas nu innerligen att jag vinner lite kvalitets verktyg
 
Svar X. När du greppar handtaget

Mitt favoritverktyg är helt klart multiverktyget! Har så många projekt på gång och med denna vän skulle det gå så mycket lättare!
 
Svar: X. När du greppar handtaget

När man flyttar från bostadsrätten till villan ute på slätten, då räcker inte budgetmejseln eller plånboken långt. Ska altanen upp till våren, ja då behöver jag sticksågen för att inte tappa hågen.

Spikpistol och sticksågen.
 
En grym skruvdragare klarar man sig inte utan.
Sommar 2015 ska det byggas ett lösvirkes fritidshus uppe i fjället. Har inge ström där så batterimaskiner är ett måste.
 
SVAR: X. När du greppar handtaget

Motivering: Jag skulle vilja överaska min sambo med en Tigersåg Ryobi RRS1801M One+ då det är det absoluta bästa märket (då jag har förstört hans).
Samt skulle jag vilja ha en egen Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+, så jag med kan få vara med när vi skruvar. Har bytt ut verktyg till just Ryobi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.