Svar: X det magiska handtaget!

Motivering: Jag har nu bott i mitt hus i 8 år och fortfarande sitter inte alla lister på plats! En spikpistol som är så ivrig att få jobba att den vaknar bara man tar i den skulle vara en suverän jobbarkompis. Alla vet ju hur förtvivlat svårt det är att komma igång med finliret så fort det börjar se färdigt ut... En spark där bak (eller kanske en spik?) från en ivrig medarbetare, så kanske man kan få ett avslut innan det är dax att sälja och flytta in på hemmet.
 
Svar: När man greppar handtaget tänds belysningen

Val: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Motivering: Tro det eller ej men var och kollade på en spikpistol i förra veckan då vi skall sätta igång och bygga ett Attefalls hus nu i höst och eftersom det är sjukt mycket flexiblare att slippa dra runt på sladd när man sätter lister, panel, täckskivor och dylikt så hade det ju varit grymt med en batteridriven.
 
Svar: X

Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V är det jag saknar mest.

Vi har flyttat från en lägenhet till ett hus med en delvis oinredd övervåning som behöver lite kärlek. Drömmen är att platsbygga fövaring och möbler som bädd, soffa och tv-bänk för att ge inredningen min fru designar en mer personlig stil.
 
Svar: X när du greppar handtaget.

Favorit: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Som amatörsnickare har man lärt sig mycket men att spika kan jag inte riktigt fått koll på, spikarna bli snea, armen trött osv osv. Så inför sommarens fasadbyte står en spikpistol absolut högst upp på önskelistan!
 
Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V är det som är min favorit i paketet. I våras var jag tvungen att såga nera alla våra aspar, som var ett kanonskydd mot insyn från våra grannar. Nu har hela sommaren gått och vi har känt oss iaktagna men nu har jag äntligen fått bygglov och börjat på ett plank som ska vara 30 meter långt och 2 meter högt, så vad skulle inte passa bättre än att använda Ryobi Spikpistol istället för min gamla hammare.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Min favoritprodukt just nu är Borrskruvdragaren Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+

Motivering:
Med en borrskruvdagare inklusive ett extra batteri,
ja då skulle man kunna ligga i.
Väntan på att laddningen ska bli klar,
skulle då höra till flydda dar.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Favorit: Tigersåg

Varför: Är i planerings/budgeteringsfasen för att omfattande renoveringsprojekt som kommer att ta upp min tid några år framöver, till detta behövs pålitliga och lätttillgängliga verktyg som inte sviker.
 
Svar X När du greppar handtaget

Har nyligen blivit med hus och skall nu snål som man är bygga garaget själv.
Till detta krävs verktyg som jag inte har, snål som man är skulle gratis smaka godast.
/Fredde
 
X. När du greppar handtaget

Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Jag och min flickvän blev efter flera år äntligen sambos och på tomten till vårt hus finns en gammal byggnad som under flera decennier varit kraftigt åsidosatt.
Resultatet av detta är ruttna takstolar, innertak, innerväggar och hammarband, källartak som faller samman vid beröring och läckande tak. Renoveras detta inte inom en snar framtid kommer en gammal byggnad med lång historik att gå om intet och en spikpistol skulle vara väl lämplig för i stort sett alla arbetsmoment och då min verktygssamling tyvärr endast innehåller några få och rostiga verktyg av tveksam kvalité så är detta paket en skänk från ovan.
 
j.f.s
X. När du greppar handtaget

Favorit: Spikpistolen Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Motivering: Garaget ska isoleras, förrådsbod ska byggas och barnen vill ha sig en lekstuga. Jag skulle ha enorm nytta av detta paket. En vedförvaring hade varit bra också... och ett cykelförråd.... och ett "hus" till soptunnorna... och ett... och ett...
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Favoritprodukten är spikpistolen!

Under vintern ska jag i en lada börja modulbygga mitt alldeles egna hus! Till detta behöver jag en faslig massa verktyg men framför allt en spikpistol! Såhär i allhelgonatider tänker jag tillbaka på min far som byggde mitt föräldrahem och nu ska jag äntligen göra likadant! Det känns stort! Ta gärna en titt på min blogg: kennethbygger.blogg.se!
 
X: När du greppar handtaget

Svårt att välja ut ett verktyg, jag vill ju ha alla att leka med. :D
Men med tanke på att vi ska sätta lister i ett par rum framöver så säger jag sprikpistolen. Så skönt att slippa banka med hammare.
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Favorit: Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Motivering: Detta paketet hade verkligen kommit i rättan tid då jag och min fästmö är på g att köpa hus och det lär vara en hel del renoveringar. Med multiverktyget kan man ju komma åt och göra massa olika saker.
 
X: När du greppar handtaget

Favoritverktyget måste bli multiverktyget. Inte vidare bra på något men helt ovärderlig och används hela tiden. Har lånat svärfars och han skulle säkert behöva få tillbaka sin maskin.
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Favorit: Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Motivering: Jag använder idag Ryobi One+ men saknar de flesta av de verktyg som ingår i paketet. Multiverktyget kommer väl till pass då vi just nu bygger till vårt sommarhus och planerar bygga en friggebod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.