Svar: X - När du greppar handtaget

Favorit: Spikpistolen

Motivering: Jag är en mamma som gärna visar min son att jag inte har tummen mitt hand och att även mammor kan renovera. Jag monterar gärna innertak, tapetserar, putsar och bygger möbler. Något jag däremot är vansinnigt dålig på är att träffa de där innerligt små spikskallarna när jag ska fullborda mina verk och montera lister och foder. Trist att lämna hammarmärken på de vita antikfodren och att skämmas för sneda spikar. Med en spikpistol skulle jag bli snäppet coolare (åtminstone i min sons ögon) och montera lister och panel felfritt i rykande fart.
 
Svar X när man greppar handtaget.
Motivering: som kvinna älskar jag att bygga och har alltid drömt om en egen tigersåg för att slippa släpa fram cirkelsågen varje gång en planka ska kapas. Kvinnor kan ju oxå bygga och skulle aldrig överleva utan min borrskruvdragare!
 
X när man greppar handtaget.

Motivering: spikpistolen är något jag skulle behöva då jag ska inreda en 15 kvm friggebod till tonårsrum genom att isolera och sätta panel både på väggar och tak. Jag tror den både skulle göra arbetet roligare, snyggare och snabbare!
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Favorit: Multiverktyget.
Motivering: Bott i eget hus nu nästan ett år, och ett antal reparationer har gjorts. Men flera reparationer återstår, och då vore ett multiverktyg välbehövligt. Hela paketet vore välkommet faktiskt! :)
 
Svar: X. När du greppar handtaget....

favoriten är Tigersåg Ryobi RRS1801M One+...

Motivering: Där som den batteridrivna tigersågen ska såga av räcker inte förläningssladden fram....

Med vänlig hälsning
Markus
 
Svar: När man greppar handtaget.

Motivering: Favoriten får bli sticksågen.
Jag har lånat en sticksåg av svärfar en längre tid och använt den flitigt, men nu behövde han den så han fick tillbaka den. Självklart är jag då i stort behov av en sticksåg redan dagen efter! Så nu har jag lånat en annan sticksåg av svärmor, som bor på annat håll hehe.
Vore skönt med en egen....
 
Svar: x

Ska precis sätta igång att bygga en traktorsäng åt min 19månader son. Då klarar man sig ju inte utan en sticksåg.
 
Svaret är X. När du greppar handtaget.

Min udda favorit är Multiverktyget för det är en sak som man tyvärr aldrig skaffar. Skulle användas i många projekt när man flyttar till hus snart.
 
Svar: x
När man greppar handtaget.
Favoritverktyg: tigersågen.
Den kommer att behövas när vi ska riva köket i vårat hus från 1977. Dags för nytt men vi vill ändå bevara lite av 70-talsstilen.
 
Svar: X, när du greppar handtaget.

Favoritprodukt: Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Motivering: I stort behov av att byta ut en dysfunktionell verktygspark av diverse i förtid utslitna budgetverktyg. Är nog tyvärr den sorten som alltför sent inser verktygsbehovet och i vild panik köper det billigaste på närmaste varuhus. Sen får man lida dubbelt om av den dåliga kvalitéen!
Speciellt trevligt hade det varit med multiverktyget då man ofta behöver precisionen i gamla hus när man ska riva bort något litet men försöka behålla så mycket av det gamla som möjligt.
 
Svar: X, när du greppar handtaget.
Favorit: Extrabatteriet, helt klart, lycka när man bara byter ut det trötta mot en piggt.
Motivering: Med halvdana maskiner som vi nu har, där skruvdragaren går på sista versen, känns det sådär att dra igång bygge av vedförvaring, det skulle vara så roligt att vinna ordentliga produkter så att jag kan bygga vedförvaringen utan hjälp av någon annan.
 
Svar : X När du greppar handtaget

Favorit: Multiverktyg Ryboi RMT 1801 M One +

Motivering: ALL -in-ONE"...allt för kvinna som man
 
Svar : X när du greppar handtaget.
Vi håller på att bygga ett nytt hus och dendär spikpistolen ser riktigt murrig ut. Blir en barnlek att spika lister inne i huset:)
 
Svaret på frågan är kryss, när du greppar handtaget.

Favoritverktyget är batteridrivna sticksågen. Vi har flytt Stockholm och bosatt oss på Öland och (för)köpt oss på en magiskt vacker Ölandsgård som tyvärr inte har fått så mycket kärlek från sina tidigare ägare de senaste 100 åren. Det stora och så roliga projektet att återställa gården till hur den såg ut eller skulle kunna ha sett ut har påbörjats. Till våren ska bland annat den 300 kvm stora kostallet få ett nytt plåttak i gammal stil. Då kommer sticksågen och de övriga verktygen i paketet väl till pass. Vi i Ölandsgården håller nu tummarna för att vi blir de lyckliga vinnarna!

Med vänlig hälsning
Jens, Maria och våra tre barn
 
AnneFi
Svar X när handtaget greppas.

Jag hade velat vinna och ge verktygspaketet till min sambo som fyller 30 på torsdag.
Han är det bästa i världen och trots att han verkligen sett fram emot att fira sin 30års dag så valde han att istället renovera vårt kök innan vårt första barn föds i januari.
I köket blir det en hel del passning och sågning så där tror jag att multiverktyget hade kommit till mycket nytta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.