X. När du greppar handtaget

Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+ känns verkligen som något jag önskar mig. Jag behöver inför vårt husköp 1december, det är mycket som behöver göras och det går nog lättare att lära sig med riktigt bra verktyg. O mannen skulle bli grön av avund ;). Jag fyller trettio på onsdag o något multiverktyg tror jag dessvärre inte kommer ligga i ett paket.
 
Svar: X - När du greppar handtaget

Borrskruvdragare Ryobi 18V

Motivering: Min pappa är en hemmafixare av rang som alltid har haft något projekt att jobba ned. Han ramlade i somras och bröt ryggen när han spelade boll med sina barnbarn. Med detta verktygssätt hade det gått lättare och snabbare för mig och mina bröder att hjälpa honom att förbättra huset som han och mamma bor i nu när han inte kan göra så mycket själv längre.
 
X När man greppar handtaget

Spikpistolen

Vi har just fått OK på att bygga en "Attefallare" och efter ett antal genomförda renoveringsobjekt vet jag att en spikpistol vore rena drömmen att ha i st f handspikning, som dessutom inte är min starkaste sida.
Och fort går det också med en pistol, vilket är bra, då vi tänker bygga nu, före vinterns intåg.
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Vill-ha-begär: Sticksåg
Varför: Vill inte besvära släkt och vänner med att låna deras sticksågar samt att jag alltid irriterat mig på sladden till sticksågar som ofta, för en amatör som mig själv, hamnar i vägen. Behöver man tillägga att det skulle bli ett trevligt fint hårt paket till min farsdag också? :)
 
Svar: När man greppar handtaget
Favorit: spikpistolen

Jag har ärvt min mors gamla hus och det finns hur mycket som helst att göra.tycker om Ryobi verktyg och det smarta batterisystemet.
 
Rätt svar är alternativ X!

Min önskan är att få Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+ då jag är ensamstående och vägrar att hålla på att be om hjälp för jämnan utan vill klara mig själv men då behöver jag ordentliga verktyg också! (y)
 
Svar: X - När man greppar handtaget


Jag ville ge vår renovering en extra "skjuss"
Med verktyg från Ryobi One "plus"

Men när materialet var beställt, så var pengarna slut
Då hjälper det ej med avdrag från varken ROT eller RUT

Jag hoppas nu därför på en sista chans
Att vinna er tävling, så jag slipper att använda min fogsvans
 
Svar x när du greppar handtaget

Snart ska ett rum byggas, med One+ blir det snart färdigt hus. :-D
 
Redigerat:
Svar: X när man greppar handtaget

Spikpistol hade varit underbart. Får megakramp i handleden efter allt spikande o blå tumme! 😄
 
svar: X, när du greppar handtaget.

Val av verktyg: Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+

Motivering: Att få uppgradera verktygsparken med en hel familj av starka 18 voltsmaskiner skulle verkligen glädja den här renoveringsglada familjen. Allra roligast skulle det vara att sätta händerna i detta multiverktyg som känns som den där lille fixaren som löser problemet när de andra maskinerna någon gång kommer till korta...
 
Svar: X
Underbart att kunna byta ut sladd- och luftverktyg mot kraftfulla batteriverktyg.
 
kontorsråttan
Svar: X. När du greppar handtaget

Verktyg :Spikpistol

Motivering: Spikpistol står högt på önskelistan, planera byt av tak i vardagsrummet och där lär den bli underbar.
 
Hej.

Svaret på frågan är:

X. När du greppar handtaget

Motivering:
Jag kommer behöva reparera taket på vårt garage där vindskivor och takplåt har monterats på ett felaktigt sätt så vatten hittat in mellan plåt och takpanna.
En tigersåg skulle göra jobbet att skära bort skadat trä betydligt roligare, spikpistolen skulle underlätta vid jobbet med läkt och trekantslister och vinkelkapen är ju oöverträffad när det gäller att snygga till snitt i takpannor.
Att detta sedan är ett kit med Ryobi One+ verktyg är ju helt fantastiskt, det innebär många roliga timmar med varje verktyg i kittet, plus att jag helt säkert kommer komplettera med häcksax, färgspruta och slip.

//L
 
Svar: När man greppat handtaget
Favorit = vinkelslip. Spika kan man göra med hammare, såga kan man göra med såg, borra kan man till nöds göra med handborr, slipa kan man göra ned fil och sandpapper, skruva kan man göra med skruvmejsel. Men för att kapa stenar måste man han en vinkelslip (med diamantkapskiva). Och när man väl har svurit en stund över en fastrostad bult, dragit med hylsnyckel som bara glappar och provat med oljesprej mm - då är det väldigt skönt att bara ta fram vinkelslipen. En härlig känsla att få massakrera den d-a bulten på några få sekunder!
 
Redigerat:
Svar: X, när man greppar handtaget.

Favoriten är borrskruvdragaren, detta verktyg är det jag kommer att kunna använda utan hjälp av min man. :)

Motivering: Jag och min man har precis köpt hus som är i stort behov av renovering. Vi väntas tillökning i familjen om några månader och dessa verktyg hade absolut gjort vår renovering effektivare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.