Svar X: när du greppar handtaget

Familjen står i startgroparna för att bygga en carport och ett cykelförråd. Kostnaden för virket kommer bli kännbar så om möjligheten att få detta verktygspaket gratis vore en stor hjälp på vägen.
 
Rätt svar: X (När du greppar handtaget)

Främst behöver jag ett nytt batteri !
Mina börjar bli sämre och det gäller även verktygen
då de är flitigt använda
så en uppgradering är på sin plats.
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Spikpistolen är ett hett objekt. Sikta, skjut å inte spika, hamra så uthuset blir klart för att sedan veden stapla (rimmar ju inte alls men kul ändå)
 
X. När du greppar handtaget

Efter att ha deltagit i i stort sett var enda tävling sedan jag blev medlem så kommer det för första gången ett pris som jag VERKLIGEN vill ha och BEHÖVER.

Steget från hyresrätt till egen villa är stort, och kostsamt. Vi ska ta det steget efter årsskiftet och just nu är det väldigt tomt på utrustningssidan. Samtidigt finns det många "hål" att stoppa pengarna i. Detta skulle vara den perfekta julklappen till mig och min familj. OM ni inte tomten kommer med en färdig villa vill säga :)

Hoppas på en God jul och önskar er detsamma.
 
X: när man greppar handtaget.

Konceptet med ett batteri och massor av maskiner är ju helt klart intressant men för min egen del är nog spikpistolen det som ligger varmast om hjärtat. Det är en maskin som gör ett fantastiskt jobb med mycket snyggt och proffsigt resultat men som man troligen inte köper enskilt då den är relativt lite använd jämfört med en skruvdragare, såg eller slipmaskin.
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Favorit: Sticksågen.
Motivering: Ett fin första verktygspaket för den nyfikne.
 
X. När du greppar handtaget

Skruvdragare/sticksåg

Drar igång med husbygge nästa vecka. 2-plan 156 kvm, har ännu inte inhandlat verktyg. Jobbar som snickare och har varit lite skeptisk till Ryobi, tvekat på om de verkligen håller måttet. Detta verktygsset kanske kunde ändra på den åsikten. Upp till bevis
 
X När du greppar handtaget.
Favoriten batterdrivna maskiner med kvalité
Att slippa sladden gör dig så fri. Slippa tänka på förlängningsladdar, jordfelsbrytare mm gör att man vill bygga mera då rätt verktyg är halva jobbet.
 
Svar X

En sladdlös spikpistol är drömmen. Tänk att slippa snubbla på sladden. Den vill jag ha.
 
Svar: X när man fattar handtaget.

Multi verktyget.

Varför: jo, för 50-tals villan är ett "arga snickaren projektet" och för att familjen snart blir ännu större då vi väntar tillökning 3 ska bli 4.

Mvh: Jonny
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Favorit: Sticksågen

perfekt paket när grannarna kommer och vill låna verktyg
 
Svar: X När du greppar handtaget

Favorit: Tigersåg Ryobi RRS1801M One+

Därför: Senast något gjordes i husets bad och kök var på 70-talet. Våtrumstapeterna hänger och köket har allt att önska. Här ska rivas och slängas ut, då behövs en pålitlig kompis, Ryobis Tigersåg.
 
Svar: X - när du greppar handtaget

Ska spika MASSOR med panel i min sommarstuga, då skulle spikpistolen verkligen göra susen!
Har idag dessutom ett par One+ för den goda kvalitetens skull och med det här kitet skulle samlingen vara komplett!
 
Jag skulle välja skruvdragaren eftersom den används flitigt av både mig min make och våra barn. Men jag tänkte överraska min make med vinsten eftersom han snart fyller år. Han kommer att säga spikpistolen eftersom han har önskat sig en sedan en tid tillbaka. Den kommer att underlätta allt arbete avsevärt eftersom det går mycket snabbare och smidigare när man spikar.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]
 
D09
Svar: X. När du greppar handtaget


Spikpistolen 😄

Själv behöver jag egentligen inte grejorna ( förutom att jag älskar verktyg he he ) men min lillebrorsa och hans sambo ( med en liten unge ) har tagit beslutet om att bygga lösvirke trots mina varningar och egna erfarenheter. ( hur det påverkar familjelivet etc ) men han är lika bångstyring som jag och för att hjälpa dom på vägen så hade ett verktygsset varit en fin tidig inflyttningspresent ;)

Kan ju övertala dom till att blogga om bygget här ;) vet ju att han är en " vilande " medlem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.