Svar: X - När du greppar handtaget

Batteri Ryobi Lithium One+ Extra batteri. Det är kul att bygga, men alltid mest givande att se slutresultatet. Och vad är då inte bättre än att ha ett kompletterande batteri att sätta i händerna på kompisen som ändå bara står och vaktar kaffekokaren, så han också får något att jobba med? Och när han har svansat hem så har man alltid ett laddat batteri till hands så att man kan fortsätta och slutföra projektet när jag vill, och inte när batterierna vill 😉
 
X, när man greppar handtaget. Skulle för tillfället ha enorm nytta av Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+, framförallt inför stundande trapprenovering.
Blir jag den lyckliga vinnaren kommer det bjudas på både före, efter och under tiden bilder från renoveringen :)
 
Svar X När du greppar handtaget.

Mitt drömverktyg är multiverktyget Ryobi RMT1801M One+, jag har haft ett billigt sådant, det var drömmen, men gick fort sönder. Påfrestningarna är tydligen stora på ett sådant verktyg, varför Ryobis kvalitet behövs!

Att sedan hela serien håller så hög kvalité att jag skulle kunna byta ut de flesta av mina gamla handverktyg, vore bara en ren bonus!

/Christian
 
Svar: X. När du greppar handtaget

4.0 Ah Ryobi one+ batteri

Andra märken har samma batteri till olika snickarverktyg, men Ryobi kompletterar med även trädgårdsverktyg, vilket gör det så mycket mer prisvärt. Hemma väntar en häcksax och grästrimmer i samma serie. De funkar utmärkt, men dessvärre inte runt hela tomten med mitt 1,5Ah batteri.
 
Svar: X, När du greppar handtaget.

Favoritverktyg är allihopa, hur kan man välja ut ett verktyg av alla dessa fina? Är något av en vertygsnörd...

Motivering. Ska starta byggfirma i början av nästa år. Hade varit ett fantastiskt att ha så fina verktyg i bilen!
 
X när du greppar handtaget.

Med inflyttning 1:a december ett trähus med renoveringsbehov så hade en spikpistol passat som handen i handsken så det mesta hinns med innan barnet kommer i april.
 
Svar: x
Favvoverktyg: Multiverktyget.

I ett hus med många vinklar och vrår, samt en fäbless för att försöka gömma så mycket utav kablage som möjligt vore den perfekt att såga små spår med för att fälla in kablaget.
 
Redigerat:
Svar: X, När du greppar handtaget.

Jag har mer verktyg i garaget än gemene man och med tanke på hur roligt jag tycker det är att få frågan om att låna ut ett verktyg för småjobb så har det på så vis blivit en grej på mitt arbete. Behöver mina kollegor råd och hjälp så vänder man sig till mig och även fast det inte ingår i mina arbetsuppgifter att fixa och fundera ut nya lösningar när kontoret expanderar så frågar chefen om jag inte skulle kunna ta med verktyg till ändamålet nästa dag, haha. Detta paket hade varit som klippt och skuret för jobb hemma, på kontoret och även kunna låna ut snabbt och enkelt så alla verktygen är favoriter. Slippa alla sladdar. Men multiverktyget är storfavoriten. Den har gjort stora ingrepp med minimala skador i miljöer som redan är renoverade i mitt hus. Jag tackar min svärfar för det lånet!
 
Svar: X när handtaget greppas.

Motivering: Jag och min man är 2 år in i en omfattande restaurering av ett vackert gammalt stenhus från 1850-talet och energin börjar tryta. Bakslag efter bakslag, problem, överraskningar, regn regn regn och sen ett inbrott där så gott som alla våra verktyg blev stulna. Jag kan inte välja en favorit för alla dessa verktyg fyller en så viktig funktion i kommande arbete...
 
Svar: X När Handtaget greppas
Jag väljer tigersågen - det ska fort ska gå fort att få bort det gamla
 
Svar x

Har en ryobi skruvdragare stående som har lagt av, den tyckte inte om att bli tappad i sjön. Dock så kastar jag inte den, hoppet lever om att den mirakulöst ska fungera igen en dag. Med detta paketet kan jag äntligen pensionera den gamla med gott samvete.
 
Svar: X - när du greppar handtaget

Vi måste byta ut en stor del av ytterpanelen på huset, ett stort jobb som kommer att kräva MÅNGA hammarslag och spik! Med en spikpistol skulle arbetet förenklas avsevärt och vi får tid över till roligare saker med hela familjen :)
 
Svar: X

Min svärfar bygger Attefalls hus åt oss vid deras stuga och se honom traggla på med de gamla rostiga verktyg han har är plågsamt men han vägrar köpa nytt. Så länge sågbladet på sticksågen åtminstone rör sig fungerar det och ingen orsak att köpa nytt, även om bladet mer vibrerar lite än faktiskt rör sig upp och ner...
Att han sen misstror allt med batteri, t.o.m. skruvdragaren ska minsann ha sladd, skulle göra det så roligt att få överraska honom med detta paket. Dels som tack för att han bygger åt oss men också för att bevisa att sladdlöst visst fungerar! :)
 
Svar : När handtaget greppas.

Favoritverktyg:Borrskruvdragare Ryobi

Motivering: Gubben min har fått spader, hans käraste verktyg Borrskruvdragaren har fått fötter och en andra massa verktyg.Nu vet vi ju dock vem den skyldiga är-Sonen vår köpte hus ,och upptäckte att det var lättare att "låna" på obestämd framtid än att köpa eget.Så hjälp min gubbe att få nya verktyg,så slipper jag oroa mej för att han går i taket var gång han upptäcker att verktyg saknas när han behöver dom.
 
X. När du greppar handtaget

Tigersågen: min 87-åriga mamma har lyckats trycka in en laxsida i övre fryslådan och det hela har fryst ihop. Sågen kommer väl till pass utan att vi behöver tina hela frysen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.