Fråga: När lyser spikpistolen? Svar: När handtaget greppas (X)
Favoritverktyg: Tigersågen
Motivering: Många metallrör att såga, med bågfilen tar det evigheter, med trådlösa tigersågen endast ett ögonblick. Fina färger också! :)
 
J
Svar : X, när du greppar handtaget.
Spikpistolen...make my day, punk!

Några hundra löpmeter lister skall upp och det är ju inte fel att slippa hamnaren och alla märken när man träffar fel.
 
Svar: när du håller i den.

Skruvdragaren är min favourit men jag behöver alla maskiner då vi har just flyttat från luleå mitt i stan landet. Gården är på 6000kvm med med 4 byggnader på gården på så projekt finna det gott om,
 
Svar : X. Då du greppar handtaget

Min favorit är spikpistolen då vi skall sätta upp eller byta ut lister i nästan hela vårt hus..
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Min favorit blir spikpistolen. Varför? Jo, för jag skulle ge den till min notoriskt maskinointresserade fru och förklara att man med den kan sätta upp tavlor i ett nafs och att de aldrig nånsin kommer ramla ner (eller gå att ta ner heller för den delen =)). Min förhoppning är naturligtvis att vinna över henne till den goda sidan där alla gillar nya fina verktyg.
 
Svaret är något så magiskt som X. När du greppar handtaget.

Som universitetsstudent som har vuxenvärlden på glänt.
Har vi en villa som vi har börjat gilla.
Snart står jag där i rummen och slår hammaren hårt på tummen.
Som en signatur får därför hammaren en flygtur.
För att lyckas bygga måste vi smärtan förebygga.
Detta görs med verktyg av kvalité för det får mig att le.
Bekymmersfri som ett bi blir jag när jag jobbar med verktyg från Ryobi!

Helt klart är spikpistolen en favvo!

Fred!
 
X. När du greppar handtaget

Favorit:Borrskruvdragare

Som nybliven ägare av en 60tals-villa med tegelfasad som ska fogas om och tak som ska fixas så har jag insett behovet av batteridrivna verktyg då jag lägger mer tid på att flytta mellan vägguttag än jag faktiskt arbetar.
 
Svar X, när du greppar handtaget.

Favoriten är svår men spikpistol min uppmärksamhet får.

Har gamla svärföräldrar med hus och en svägerska med svårt sjukt barn i leukumi och hus. Försöker räcka en hjälpande hand till det jag kan och med detta paket i min hand skulle det kunna gå i hamn.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Motivering:

Spikpistolen är en klar favorit av de presenterade verktygen, jag bygger ofta egna möbler (istället för att åka till ikea) och då brukar en spikpistol vara saknad, har sett på hemmafixarprogram när de bara skjuter ihop allt snabbt å enkelt, att den är batteri driven är även det en fördel då jag hatar å trassla med trycklufts sladdar å grejer.
 
Svar X : "lyser när handtaget greppas"
Nu när vi precis blivit med fem barn under nio år behöver vi göra påhittiga lösningar lösningar för få plats och leva i detta underbara hus!
Vi ska platsbygga skrivbord i hörn där bärande stolpar och snetak hindrar all annan möblering.
Hyllor under snetak vars väggar och tak är byggda på en tid där det tydligen inte fanns lättbyggda vinklar.
Sedan ska vi ha några roliga och praktiska rumsavdelare med luckor, fönster och brevlådor mellan syskon som både vill och inte kan dela rum....

Sticksågen vore det perfekta verktyget för mig, det som saknas för att kunna göra allt perfekt!
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Spikpistolen är utan tvekan min favorit! Vi är ett ungt par som planerar att bygga ett hus av lösvirke under våren 2014 och en spikpistol från Ryobi skulle vara en fantastisk hjälp på vägen (gäller även de andra verktygen i paketet!).

Med vänliga hälsningar
Jonas & Hanna
 
Svar: X

Motivering: Börjar bli trött på pappas tjat att han vill ha tillbaka sina maskiner nu när jag är mitt uppe i en totalrenovering av huset.
Så alla maskiner i detta paket är min favorit, dock slår multiverktyget högst när man inte trodde en sådan maskin som man önskade fanns finns!
 
Svar: När du greppar handtaget

Motivering: Favoritverktyget är definitivt spikpistolen. Har tidigare jobbat med separat kompressor och Ryobis spikpistol ser så smidig ut i jämförelse. Har flera verktyg i Ryobi's One+ sortiment sedan tidigare och är fruktansvärt nöjd med dem? Att arbeta sladdlöst är en dröm som Ryobi med sitt stora sladdlösa sortiment av verktyg förverkligat.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Tigersåg Ryobi RRS1801M One+

Köpte en tomt i våras för att bygga hus på, har precis blivit klar med alla handlingar och fått bygglov av kommunen. Dock så måste vi riva ett gammalt uthus på tomten, då skulle denna tigersåg verkligen kunna få göra jobbet. Då det blir många kostnader i och med ett bygge skulle detta tillskott av maskiner verkligen vara guld värt!
 
Svar : X. När du greppar handtaget

Just nu skulle jag nog välja Vinkelslipen, just för att jag den senaste tiden behövt göra ett par arbeten med vinkelslip där jag inte haft tillgång till 220v, hade sparat mycket tid på att slippa flytta objekten till 220v uttag om jag istället haft en batteridriven vinkelslip...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.