Vinn det gigantiska verktygspaketet!

ryobi_big.png

Borrskruvdragare, spikpistol, multiverktyg, sticksåg, tigersåg, extrabatteri och vinkelslipmaskin - veckans vinnare lär inte sakna verktyg när vinterns byggprojekt drar igång. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Bygghemma.se, ut ett verktygspaket som heter duga. Samtliga maskiner kommer från Ryobis One+-serie.

I paketet:
Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+
Batteri Ryobi Lithium One+ 18V 4,0 Ah RB18L40
Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V
Sticksåg Ryobi R18JS-0 One+ med Pendelfunktion
Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+
Tigersåg Ryobi RRS1801M One+
Vinkelslipmaskin Ryobi R18AG-0 One+

Totalt värde: 8 500 kronor

Så här tävlar du

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt välja ut din favoritprodukt I vinstpaketet och motivera varför du behöver just en sådan.

Fråga: Spikpistolen är utrustad med dubbel LED-belysning så att du verkligen ska se det du gör. När lyser den?


1. När du trycker in spärren för att avfyra den
X. När du greppar handtaget
2. När du trycker på en aktiveringsknapp på sidan

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Lexington och 7 till
  • Laddar…
Svar: X. När du greppar handtaget

Sticksåg Ryobi R18JS-0 One+ med Pendelfunktion

Varför: Familjen kommer att flytta till radhus inom kort och behovet av verktyg är stort då kostnaderna med flytt skenar iväg. Sticksågen kommer att användas till att bygga platsbyggda snygga soffor både i kök och tv-rum.
 
Svar: X när du greppar handtaget.
Favorit: Sticksågen.
Motivering: Bott i hus ett halvår nu och projekten ökar i huvudet på mig. skulle behöva detta paket gör att komma igång på allvar då alla i familjen inte tycker just maskiner är lika roligt som jag, jag skulle börja med att använda sticksågen för att bygga ett dockhus i julklapp till barnet.
 
Redigerat:
X. När du greppar handtaget

Det var ju katten, i somras på natten,
källaren med alla verktygen blev fylld med vatten.

Fortfarande saker kvar att fixa,
behövs en massa verktyg, speciellt Ryobis multitool för att slippa stöna och trixa.

Sen vi köpte hus för några år sen hade jag hunnit samlat på mig en stabil uppsättning One+ att ha där hemma, och nästan allt kom under vatten i sommarens översvämning nere i Malmö. :(
 
Svar: X - när du greppar handtaget

Spikpistolen

Vi står i startgroparna att bygga ett lösvirkeshus och en spikpistol måste ju vara guld att ha när man ska spika läkt och panel. Men egentligen känns hela paketet nödvändigt för ett effektivt bygge :)
 
X. När du greppar handtaget.

Då vi bor i ett hus från 1909 utan en enda rak vinkel är det ett konstant mätande och justerande för att kunna montera saker och renovera. Sticksågen med pendelfunktion gör att man slipper många andra verktyg samt kommer åt i alla skrymslen och vrår som det finns i ett gammalt hus.
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Har nu renoverat från och till i 10 år och de enkla billiga verktyg jag började med har allt eftersom blivit utbytta mot sådana av högre kvalitet men jag saknar dock fortfarande bra sticksåg, vinkelslip och tigersåg! Dessutom äger jag ingen spikpistol eller multimaskin.........
Många favoritverktyg blir det....
 
Redigerat:
kulle
Svar: X. När du greppar handtaget
Hur kan man välja en favorit ?
Ok jag försöker, det blir sticksågen...... eller tigersågen....nä multimaskinen... kanske vinkelslipen...... eller skruvdragaren............... spikpistolen är ju bra........
JAG KAN INTE VÄLJA !!!!
 
Svar: X, När du greppar handtaget.

OM jag tvingas välja blir det spikpistolen. Håller på att renovera mitt 20-talshus med en massa vinklar, hörn och vrår. En spikpistol hade underlättat listningen oerhört! Samtidigt som resultatet hade blivit klanderfritt. Att skruva eller "hammar-spika" lister borde vara förbjudet helt enkelt. Samtidigt vill jag inte vara utan en sticksåg, skruvdragare eller ett multiverktyg ;-).
 
Svar: x, när du greppar handtaget.

Favoritprodukt: Batteri Ryobi Lithium One+.

Varför: Jag håller på att renovera släktens sommarstuga som är utan vatten och el. Med batteridrivna verktyg blir jobbet mer nöje än slitigt arbete.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+

Why; Trött på att släpa med mig min enda skruvdragare till Sommarstugan varje helg vi åker dit. Vore skönt att kunna ha en vettig maskin både hemma och på landet så alla projekt kan slutföras utan att man glömt just den bitsen eller den borren man behöver.
 
Svar: X när du greppar handtaget.

Favorit produkt: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

När man är ute i stugan och bygger så kan det ibland vara väääldigt långt till närmsta
eluttag. Att kunna använda ett komplett maskin kit utan att dra kilometervis med kabel hade
varit drömmen...
 
Svar: X. När du greppar handtaget.

Favoritprodukt: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V


Husägare till ett hus från 1924 där vi jobbar på att återställa till ursprung efter -60 och -80-tals renoveringar som inte har gjort det vackrare. Mycket listbyte inomhus därav favoritprodukt Spikpistol men även kommande fönsterbyten, fasadbyte då alla verktygen kommer till användning.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Min favoritprodukt är Multiverktyg Ryobi RMT1801M One+ eftersom det verktyget ofta löser problem som man först tänker: "hur f*n ska jag lösa/komma åt detta". Övriga produkter är så klart också bra men kan lättare ersättas av manuella eller sladdförsedda verktyg

/Ola E.
 
Svar: X När du greppar handtaget

Motivering: Min gamla serie med batteridrivna verktyg har lämnat in lagom till man ska hjälpa igen det underbara stöd vi fått från släkt och vänner under vårt bygge, en låda med nya Ryobi verktyg hade verkligen hamnat rätt :)
Mitt favoritverktyg är skruvdragaren som används dagligen, tätt följd av spikpistolen och multiverktyget som under resans gång visat sig vara rent fantastiska verktyg....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.