Hej Boltis

Jag behöver också manual och sprängskiss till Stiga 825

Väldigt tacksam om du kan skicka till mig med.

Min stiga 825 går bra innan man börjar skotta sen blir det för mycket bränsle efter ett par meter och den går dåligt får sänka gasen och börja om igen. Hoppas på inställningar i manualen för dom två skruvarna på förgasaren.

Tack på förhand

Ronny
 
Haha. Fixat det. Det jag har är dock sprängskissen. Inget som behandlar skruvarna.
 
Hej

Nu går den igen! Det visade sig att det finns en lite skruv på Gasreglageaxeln skruvade in den några varv så gick motorn upp i varv och finjusterade den nedre skruven på Förgasaren.

Tack för skissen

Ronny
 
Jag behöver också manual och sprängskiss till Stiga 825 om någon snäll människa vill hjälpa mig!
 
art 18-1815-13
 
Smart boltis!
 
boltis skrev:
Efter typ 40 pm gör vi så här istället :
[länk]
Halloj :)
Grannen gav mig sin gamla Stiga 825 med trasig förgasare. Jag tänkte följa din länk men den fungerade inte. Vore toppensnällt om du villa skicka någon ny länk eller sprängskiss på motorn.
Tackar på förhand
Mvh Magnus
 
Toppen :)
 
Går det få fram en sprängskiss och eller verkstadshandbok. 18-1815-14 .
 
Om du kikar lite i inlägget ovanför ditt eget....
 
Råkar inte finnas till Stiga 618 modell 824S? Har även ett serienummer om det hjälper?
 
Väcker upp denna tråden då jag har problem med en stiga 825.
Är riktigt dålig på maskiner. Har fått tag i maskinen och den har stått i flera år utan att användas.
Bytte tändstift och tömde ut bensinen ur tanken men mer än så har jag inte gjort.
Varvade igång på första draget men dör direkt.
På full choke och om jag primar så håller den igång men dör så fort jag inte primar.
Antar att den får för lite bensin, vart börjar jag för att lösa problemet?
Såg även att sprängskissen gått runt men det var några år sedan, kanske nån av er som fick den av Boltis har kvar den?

/Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.