Va kul att du dragit igång igen!

Är det råspont du dragit i golvet?!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Goteborg skrev:
Va kul att du dragit igång igen!

Är det råspont du dragit i golvet?!
Plötsligt händer det ;)

Stämmer! Det va det billigaste 22x95 jag kunde hitta.
 
Då va nästa rum tömt och strippat på lister, radiator, golv osv.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Morgonpasset avklarat!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum 2 glesat och klart.

Nu iväg å hälsa på släktingar! Återkommer efter kvällspasset, då ska hallgolvet bort!
 
Korridor rensad. Låter hallen vara för nu. Måste göra klart groventrén i källaren innan vi kan stänga av huvudentrén. Farsan kommer över imorgon och hjälper till med byte av källardörren.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon som sagt källardörr och glesa korridor och kanske börja lägga plåt och slang.
 
Kör middagspaus nu!

Produktiv dag idag. Ytterdörr i källaren på plats, ska drevas och listas imorgon.

Gles på korridorgolv snart klart. Ska bara fylla på magen och hänga lite med familjen en stund!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut att vara tight vid dörrarna. Ska alla innerdörrar bytas? Blir det en tröskel där lill-tjejen står (till vardagsrum?)?
 
johel572 skrev:
Ser ut att vara tight vid dörrarna. Ska alla innerdörrar bytas? Blir det en tröskel där lill-tjejen står (till vardagsrum?)?
Stämmer, alla dörrar och karmar ska bytas.

In till vardagsrummet (bilden) så blir det samma golvnivå som övriga rum. Så ingen tröskel, men jag kommer lägga golvplank enligt bild.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så, då var äntligen glesningen klar. Bökigare än jag räknat med att få ihop alla slingor på slutet. Men det blir nog kanoners det här!

Imorgon blir det plåt och slang tror jag bestämt! Lite orolig att jag beställt för lite, det visar sig imorgon!
 
Med en sjuk 3-åring som sover väldigt lätt blev det inte mycket gjort idag. Tråkigt både att lilltjejen är dålig och att inte fått något gjort. När jag väl är inne i ett "byggflow" så är det tempo jag vill ha. Sen att korridoren mellan badrum och resten av huset just nu är bygge gör ju att man vill jobba på lite...

Återkommer med uppdatering efter morgondagens bravader. Hoppas på djupare och friskare sömn hos den lilla då!
 
Kämpa på, det ser bra ut! Själv valde jag att på egen hand fräsa ner 85kvm slingor i golvspån plus lika många kvadrat i EPS, så jag vet vad du genomlider...men det kommer att bli så jäkla bra när det är klart -själv skrattar jag lite för.nöjt varje morgon när jag tassar ned till köket för lite frukost -varmt om fossingarna och en så utomordentligt skön, jämn värme -och så ett kök som gör en glad så fort man ser det -kan det bli bättre?!?
 
hevi skrev:
Kämpa på, det ser bra ut! Själv valde jag att på egen hand fräsa ner 85kvm slingor i golvspån plus lika många kvadrat i EPS, så jag vet vad du genomlider...men det kommer att bli så jäkla bra när det är klart -själv skrattar jag lite för.nöjt varje morgon när jag tassar ned till köket för lite frukost -varmt om fossingarna och en så utomordentligt skön, jämn värme -och så ett kök som gör en glad så fort man ser det -kan det bli bättre?!?
Tack!

Ja det är så himla skönt! Har ca 130kvm klart också. Så det ska bli skönt att lägga till ytterligare ca 40 kvm med varmt golv ;)
 
Det ser jättefint ut att ha några plankor på bräden. Är de massiva? Tycker det ser så ut.
 
johel572 skrev:
Det ser jättefint ut att ha några plankor på bräden. Är de massiva? Tycker det ser så ut.
Ja det blir nog super!

Ja det stämmer. Det är massiv bambuparkett.
 
Plåt och slang ligger på plats i första rummet... Mycket riktigt saknades det 4m slang till andra slingan. Surt men den kommer till användning när badrummet ska renoveras senare.

Ny slang, 5st plåtar och kopplingar beställda.

Fick hem en pocketkarm idag också. Insåg nu att jag beställt en karm för 90 cm dörr, synd eftersom dörren är 80... men det bör ju vara ganska enkelt att gör den smalare tänker jag... få se om jag ger mig på det ikväll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.