Mmm, det kommer.
Ska först få fram nån skiss till byggaren hur vi vill ha det.

(Måste gå in o ändra, så korta inlägg fick man ju inte skriva för sillastryparen ;)...)

 
xztraz: Snyggt bygge, har precis kollat igenom några av bilderna. Står precis i startgroparna till att bygga vedeldad bastu själv.

Har du någon sammanställning på vad som kostade vad och vad den slutgiltiga prislappen blev? Det kommer ju alltid till en massa saker när man bygger (iallafall när jag bygger).

 
oj nu är jag inte så snabb på att svara tyvärr. men slutgiltiga kostnaden för baswtun kanske landade på 5-6 kkr men då är mycket av planken inköppt billigt. och hyvlat själv allt utom väggpanelen. fräst plankor och så.
Jagat priser med blåsllampa :)
 
Wow, vilken bastu Xztraz! Har själv planer på att bygga om ett gammalt pumphus till bastu så det är lite samma grundförutsättningar. Väldigt inspirerande att se dina bilder!
 
Kan bara instämma.. Vilket kanonbygge du gjorde där... och på pressad budget dessutom.. Helt i min stil :)
Mycket inspirerande, jag är själv i bastu byggar tankar och blir så sugen att starta omedelbart varje gång man ser dina bilder...
Ta inte bort dem på ett bra tag är du snäll..
 
rekomenderar en sida för ledbelysning som är till bastu!!! rätt kurs på grejerna oxå.led-valot.fi
 
Åsa Lund
Blev det nån bastu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.