G
Storyn är inte riktigt så:
Familjen har sålt sommartugan till ett av syskonen... Andra sonen har blivit besviken och tagit vad han anser vara hans. Denne påstår att han varit med och renoverat, och investerat och bara tagit vad han anser vara hans andel... Låt vara att denne inte mår så bra.
Eftersom fastigheten sålts till andra brodern så har ägandet förändrats juridiskt. Plötsligt så är brodern motpart, ej pappan.

Den som är intresserad kan lätt hitta denna nyhet på nätet, i sin helhet.
 
I
gäst skrev:
Storyn är inte riktigt så:
Familjen har sålt sommartugan till ett av syskonen... Andra sonen har blivit besviken och tagit vad han anser vara hans. Denne påstår att han varit med och renoverat, och investerat och bara tagit vad han anser vara hans andel... Låt vara att denne inte mår så bra.
Eftersom fastigheten sålts till andra brodern så har ägandet förändrats juridiskt. Plötsligt så är brodern motpart, ej pappan.

Den som är intresserad kan lätt hitta denna nyhet på nätet, i sin helhet.
Har du någon vettig länk?
Jag hittar bara upprepningar på vad TT har sagt.
Ibland undrar man över tidningars existensberättigande, de skriver ju bara vad någon annan skrivit/sagt, det är att göra det lätt för sig.
 
I
Lite OT, men hade inte rubriken platsat i kategorin "roliga rubriker" , jag har aldrig sett ett hus med motorsåg och hade jag, skulle jag aldrig gå till attack mot det.:rolleyes:
 
Mitt hus har motorsåg. Huset rör sig dock så sakta att jag alltid hinner sätta mig i säkerhet när det börjar bli obekvämt.:rolleyes:
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Jag har läst om "sura grannar" som stoppade in grannens trädgårds-
slang i hanses hus när han var bortrest och skruvade på vattnet ... .

Klass på de ... :) . Lite mera finess än en direlktattack med motorsåg
mm ... .

Edit: den lämpliga utrustingen vid ev motorsågs attack lär vara en såg
med hårdmetallkedja - dessa kan man såga i vad som helst med (utom
hårdmetall gissar jag :) ) om man är obeservant på värmeutvecklingen ... .
 
Redigerat:
(y) :) .

VB lämplig såg för detta ändamål finns det dels de med hård-
metallbelagda skär och de med hårdmetallskär - prisskillnaden
är en faktor 10 resp 100 jämfört vanliga kedjor- jag tror den här
har den dyrare varianten

http://www.stihl.se/STIHL-produkter...ingssåg/22632-1696/MS-461-R-räddningssåg.aspx

med det är jag inte helt säker på - i så fall skall den kosta typ
20 papp istf 10 ... .

Edit: en stor motorkap med räddningsskiva kan man oxå ställa
till diverse med - tex såga av hjulen på grannens bil eller fälla
en lyktstolpe eller parkerinsgmätare går i ett nafs - om man är
så lagd dvs ... .
 
Redigerat:
I
Herr_JT skrev:
[länk]
Det hade varit bättre han tagit det den rättsliga vägen, men jag förstår att han blivit ursinnig.
Föräldrar som gör så mot sina barn borde omyndigförklaras, de kan inte varit på det klara med vad de gjorde.
 
Jag har grannar där en förälder tagit starkt parti för ett barn och arbetat på
att göra det andra arvslöst (om det var det det handlade om här ...) - det är
fel på ngt sätt - och lär inte alltid leda till så bra resultat som föräldern hop-
pades på ... .
 
G
oövertänkt beslut av föräldrarna.
Mycket ledsamt.
 
Vi har ingen aning vad som ligger bakom beslutet, bara medias rapportering.
Det enda man kan utläsa är att hos "sonen med motorsåg" står inte allt rätt till, men vad har vi ingen aning om.
 
gäst skrev:
oövertänkt beslut av föräldrarna.
Mycket ledsamt.
Hur kan du påstå det utan att veta familjesituationen?
Sanningen bakom olika händelser är sådant som man utåt inte vill avslöja och vara så "mörka" att du inte vill få vetskap.
 
ion skrev:
Det hade varit bättre han tagit det den rättsliga vägen, men jag förstår att han blivit ursinnig.
Föräldrar som gör så mot sina barn borde omyndigförklaras, de kan inte varit på det klara med vad de gjorde.
Eller kanske det är så att sonen med motorsåg behöver hjälp, vad vet vi, eller t.o.m. kanske får det utan medias kännedom.
Att omyndigförklara föräldrar utifrån tidningsartiklar, tja vi har ju olika tilltro till media.;)
Har insyn i olika områden där det råder sekretess/tystnadsplikt och man inte får uttala till journalister, om folk i allmänhet fått se den sanningen som finns skulle man bli upprörd över innehållet i tidningsartiklar utifrån hur felaktigt det kan vara. Oftast bara den ena parten som det skrivs snyfthistorier om och uttalar sig, men som man inte skulle vilja träffa ensam en mörk kväll med kännedom om personen.
 
G
Inlägget om att stoppa in vattenslangen i grannens hus.... det var Jehovas Vittnen som gjorde det, vill jag minnas...

Varning för religiösa grannar! (sorry sanningen gör ont)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.