Status
Tråden går ej att kommentera.
thomasliam
peternicklas skrev:
om nu muren står helt på din sida. Be grannen rensa bort som jord och det som han har lagt mot din mur. Säg att du ska måla den. Detta kan ha aldrig komma ur.
tack för första riktiga förslag...
 
thomasliam skrev:
MUREN STÅR PÅ VÅR MARK..tomtgränsen borde då vara putsen på murens vänstra/västra sida...
Grannen ANVÄNDER vår mur som jordstöd...
Tomtgränsen bestäms inte av var muren står. Den bestäms av Lantmäteriets markeringar.
 
Jag tycker väldigt synd om din granne , inte så konstigt att han satte en häck. Grannen fyllde upp jord 2009 och du kommer nu 2014 och gnäller
 
Redigerat:
  • Gilla
Joakim90 och 1 till
  • Laddar…
thomasliam skrev:
-TVÅ deltagare
-EN betalar
-DEN som INTE betalt använder muren 100% !!
Vad var tanken med att bygga muren då?
Känns ju märkligt om ni bygger en mur som används till 100% av någon annan.

Vad är det egentliga problemet, du vill ha loss pengar för en gamla cement mur? 500kr?

För grannen har det ju inte spelat någon större roll om han släntat av ner mot muren och satt häcken ner i slänten.

Börja med att ta reda på vart tomtgränsen verkligen går så du vet var muren befinner sig tomtgränsen är vanligtvis markerad med nedslagna järnrör, borde ju finnas ganska nya från när grannen styckade av sin tomt.
 
När jag började läsa i tråden för att moderera så insåg jag att TS inte vill ha mer hjälp och stänger därför tråden.
 
  • Gilla
gryden och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.