Kan vi få se lite bilder?
 
zooma in.
Ena plankan har fullt med ängrar.
Andra plankan som satt fast under diskbänken hade en stor fet larv i skåran i plankan.
Zooma in den är i mitten och ömsat skal till höger image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000
Vi är "nästan" alla olika. Det du tycker är "sååå äckligt", kanske jag tycker är normalt.
I min ungdom hade vi en bamsehusspindel som varje kväll kom knallandes förbi våra fötter när vi satt och tittade på TV. Det var lite av en ritual att säga -titta där kommer husspindeln! Likaså hade vi lite svartmyror som valde att bo inomhus om vintern. Om någon skulle frågat om vi hade problem med insekter skulle vi sanningsenligt sagt NEJ.
Så att själv sätta standarden för andra vad som är sååå äckligt låter sig inte göras utan att stöta på patrull.

Har du pratat med säljaren?

Att få tillbaka pengar med motiveringen att du betalade 380.000.över utgångspriset kan du bara glömma, du betalade bara ett marknadsmässigt pris enl. principen: tillgång och efterfrågan -inget annat.

Än en gång, vänliga hälsningar från: Staffan
 
Upptejpade
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Närbild av plankan
image.jpg
 
Staffans2000
En rejäl rengöring gör nog susen. Dom små gynnarna äter ju inte luft. Svält ut dem helt enkelt.

Än en gång. -har du pratat med säljaren. Han bor ju nästgårds.

Staffan
 
Staffan
Detta tror jag ingen skulle säga är normal och alla tycka är äckligt.
Att ha larver krypandes runt i köksskåp även i skafferiköksskåpet där man har mat.

Jag har inte pratat med säljaren. Vet inte om jag ska prata med mäklaren.
Vi betalade dyrt för huset. Det motsvarade inte alls vad vi hade förväntat oss i och med skadedjuren.
Fångade inte enbart frågan om de haft några problem med skadedjur. Jag frågade specifikt om de haft eller sett några djur alls i kök eller garderober. Om de sett silverfiskar, larver, pälsängrar, vägglöss, getingbon, myror inne.
Svaret var nej
 
Jag frågade, skulle det stå
 
Som sagt, det är inte lönt att bråka med säljaren. Skadedjur blir du av med mha. Anticimex. Även om de håller till i dolda utrymmen. Men det kan ta några omgångar behandling.
 
Det ni kallar "plankan" är det en bit klickgolv?
 
Hempularen.
Man kommer ju inte åt att spruta bakom och under och inuti skåpstommar. I håligheter i trät i skåpstommarna.
Anticimex sa att det är svårt att få bort dom.
Att vi nog aldrig kommer få bort dom helt.
Och dammlössen kommer vi inte heller få bortom vi inte får bort all fukt ur golven vilket är omöjligt då det är
betongplatta på mark. 70- tals hus.
Jag vill flytta härifrån
 
Staffans2000
Så om du betalat lite mindre för huset, hade allt varit i sin ordning då? Om nej -sluta upp med prispladdret.
Ett gott råd. Lägg din energi på att minska antalet insekter istället för att slåss mot väderkvarnarna.
Muntliga utfästelser är bindande men mycket svårbevisbara.


Staffan
 
Andy 78
Ja det är klickgolv. Tarkett golv för att vara exakt. De hade lagt in sådana i botten på 2 skåp också
I kastrullskåpet och under diskbänken med bara en liten limsträng under. Dvs gått om plats för larverna att krypa runt dolda.
 
Helle76, var det inte du som skrev en tråd om att du köpte en större lägenhet i ett bra område till lägre pris än marknadspris och sedan "sålde" mäklaren er gamla för billigt så ni kände er lurade, antar att detta i så fall är nya lägenheten?
 
Staffan
Det hade inte varit i son ordning även om vi betalt mindre.
Men jag är rädd att vi inte får ut det priset plus mäklarvode och renoveringar
om vi lyckas fixa till det och sen säljer det.
Vad menar du med slåss mot väderkvarnarna. Att vi aldrig kan lyckas med att få ersättning.
Inte ens om vi måste riva ut det gamla köket och vitvaror för att bli av med dom.
De kryper runt i höljet runt diskmaskin och i botten på spisen runt plåtskåpet
 
  • Gilla
Akronym
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.