Tävling: High tech beröringsfri köksblandare står på spel

oras.png

Gillar du att vara först med fräck teknik har du chans att ta hem en riktigt tuff köksblandare från Oras och Bygghemma.se denna veckan. Blandaren är beröringsfri, vilket innebär att den reagerar på rörelser i närheten av sensorerna och reglerar flödet på/av utifrån dessa, och den har dessutom en temperaturdisplay som visar hur varmt vattnet är.

Vinnaren får alltså hem en Optima 2727F med diskmaskinsavstängning.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Orasblandaren figurerar ihop med tre bilder på Bygghemmas hemsida. Vilket gradtal är vattnet inställt på på den första bilden?


1. 24 grader
X. 19 grader
2. 38 grader

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 oktober.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Rätt svar är 38 grader.

Vår nuvarande blandare släpper tydligen nickel, så vi måste byta den.
Vore ju jätte ballt att kunna installera en Optima 2727F, vilket lyft hela köket skulle få!
 
Rätt svar 2.

Vi håller på att bygga till vårt hus och behöver göra en mängd investeringar.
Att vinna denna blandare vore mycket uppskattat!
 
38 grader
vi behöver en ny blandare i köket och att vinna en såhär avancerad blandare vore nått att skryta och stoltsera med , att den desutom verkar både vettig och har snygg design gör ju saken sämre .
 
38 grader
Då våran katt börjar bli gammal och inte längre klarar att sätta på kranen när den vill leka med vattnet så vore den här kranen perfekt för honom.
 
  • Gilla
Henrik_75 och 1 till
  • Laddar…
38°C

Det skall bli mycket intressant att se hur kattfröknarna reagerar när de plötsligt får en dusch.
De är ofta uppe på diskbänken och letar efter kvarglömda "godsaker" :)
 
Svar 2. 38 grader

Våran kran droppar och låter helt skumt när man spolar i den. Även så pulserar vattnet fram. Antar den sjunger på sista versen. Även så stänger den av sig själv, vreden går tillbaka av sig själv så det är jätte jobbigt att diska, vilket gör att viss disk blir stående länge innan man orkar ta tag i det. Får ibland ställa mig i badrummet för att sköta detta. Hade varit kul och trevligt att få vara i köket ist där det är meningen att man ska vara. Grabben hemma gillar att vara med och pyssla, laga mat diska och så. Men pga kranen så blir det jobbigt så stackarn får göra annat.
 
Svar: 38 grader
Barnen glömmer kranen på så att det rinner
jag drömmer att jag denna fantastiska kran vinner
 
D09
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Svar 38 grader

Den har digitala siffror, går på ström och fungerar tydligen som en vattenkran =)

[länk]
Finns det andra siffror än digitala :)
Mer från Wiki
Digital kommer från engelskans digit (för siffra) som i sin tur kommer från latinets digitus i betydelsen finger. Begreppet digital kommer således endast indirekt från den gamla seden att räkna på fingrarna, men det handlar likväl om räkning med diskreta storheter, sådana som kan uttryckas med siffror.
Och OBS! Även om den "går på ström" behövs nog anslutning till var- och kallvatten också :)
 
  • Gilla
Erick och 1 till
  • Laddar…
Svar 38 Grader
Oras och Bygghemma verkar få det mesta att stämma
denna kran vill jag inte röra bara få vattnet Höra...
och det som tilltalar mig !
Den har en display !!
 
Svar: 38 grader

Då vi bygger nytt hus och under några år innan det kommunal avloppet kommer, tvingas till att leda allt avlopp ner i en septiktank, så tror jag att denna blandare skulle spara många tömningar av tanken. Att ha en beröringfri blandare skulle utöver att spara vatten och tanktömningar också spara energi och glädja plånboken under många år av köksarbete.
 
Svar: 2) 38 grader

Hade röris över härom dagen för att byta expansionskärl och när han ändå var där skulle han hjälpa mig att byta insats i blandaren i köket. Tyvärr gick han bet, så nu står vi med en krånglande blandare och ingen budget för att köpa en ny. En beröringsfri blandare som dessutom har diskmaskinsavstängning - vilket nuvarande saknar - skulle ge hela familjen god nytta och dessutom minskad risk för vattenläcka.
 
Svar: 38 grader

En beröringsfri kran är helt rätt steg att minska bakterier i ett hushåll. Den hade passat perfekt hos oss i vårt hus med snart små barn som skall tvätta händer.
 
Jag svarar som alla andra. 38 grader. Nån bild där kranen syns kan jag då inte se.
Kommer ju troligtvis inte vinna ändå, men nu har jag ialf fått tips på en kran som jag kanske skulle ta och installera i köket när det blir dags för renoveringen som närmar sig toppen på renoveringslistan.
Installerade Orasblandare i badrummet när den renoverades, så Oras blir det i köket också.
Vet att Oras har god service då jag hade problem med en Orasblandare i mitt förra hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.