Senaste veckan har följande skett:

Rivit en vägg
Reglat upp två nya för att skapa två barnrum med en utgång till balkongen mellan rummen.
Skruvat OSB + Gips på en sida av väggarna.
Haft elektriker här som har dragit ny el.
Bytt en dörrkarm och hängt på en ny dörr till det ena rummet.
Dörr nummer två ska monteras snart.
Börjat stänga igen väggarna på andra sidan.
Lagt lite golv.
 
AnneFi
Legat på soffan och låtsats att jag inte haft något kök... som jag i verkligheten inte har. Men det tar vi tag i imorgon.

Idag surar jag på gravida impuls bobyggande jag som river ut ett helt kök utan någon som helst plan hur ett nytt ska komma dit.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
AnneFi skrev:
Legat på soffan och låtsats att jag inte haft något kök... som jag i verkligheten inte har. Men det tar vi tag i imorgon...
Det ordnar sig!!!
När vi flyttade in i vårt nya hus i oktober 2010 hade vi inget kök alls.
Maten lagades på ett campingköp på "matrumsbordet" och disken sköttes i tvättstugan.
Sedan blev det besök på Gränsbygdens Köpcentrum i Markaryd och på IKEA i Hälsingborg.
Till julafton hade vi spishäll, ugn, diskbänk och allt annat installerat, om än provisoriskt.
Det var rena yoga-terapin att stå i tvättstugan och diska på nätterna (det var mitt jobb).

Är du gravid på riktigt? Stort grattis i så fall (y)
 
  • Gilla
AnneFi
  • Laddar…
D09
Skulle tränat idag men familjen åkte på magsjuka ha ha

Jag klarar mig alltid ( bra DNA ) så det blev att underhålla ungarna och efter nattning så stack jag ut och gjorde 1/10000 insats ( gör en liten ändring och spara 1 kWh per år, bara 9999 kvar )

Om det stämmer i slutändan vettefan men Tätade en liten liten springa under köksfönstret ( utsidan ).
 
  • Gilla
Fanjunkarn och 2 till
  • Laddar…
AnneFi
KnockOnWood skrev:
Det ordnar sig!!!
När vi flyttade in i vårt nya hus i oktober 2010 hade vi inget kök alls.
Maten lagades på ett campingköp på "matrumsbordet" och disken sköttes i tvättstugan.
Sedan blev det besök på Gränsbygdens Köpcentrum i Markaryd och på IKEA i Hälsingborg.
Till julafton hade vi spishäll, ugn, diskbänk och allt annat installerat, om än provisoriskt.
Det var rena yoga-terapin att stå i tvättstugan och diska på nätterna (det var mitt jobb).

Är du gravid på riktigt? Stort grattis i så fall (y)
Tack så mycket.
Om ganska så exakt tre månader blir vi tre i den här röran. Och tydligen händer det något konstigt under en graviditet Som gör att man tror att man är Stålmannnen med världens största plånbok :)
Och med tanke på att bebisens rum också är under renovering så bor vi nu i ett rum som är fyllt av vitvaror köksutrustning mat soffa och tv. Så är det att bo litet..

Men jag tror nog att det blir bra. När bebisen kommer är jag glad att vi gjort detta innan och inte efter.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Fick hem O2 sensorn till min testo idag så idag justerade jag in min pelletsanläggning! :) ImageUploadedByByggahus.se1412886159.670545.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
93.7 % måste vara effektiviteten/verkningsgraden eller?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Stämmer bra det! :)
 
AnneFi skrev:
Men jag tror nog att det blir bra. När bebisen kommer är jag glad att vi gjort detta innan och inte efter.
Det kan jag säga att du kommer att vara, vi köpte hus och fick nycklarna 24 dagar innan första dottern föddes. Vi började renovera direkt men man hinner inte mycket på 24 dagar, så vi fick bo i byggkaos den första tiden och det var inte speciellt roligt. Så lycka till och hoppas ni hinner klart innan bebisen tittar ut :)

Tillbaka on topic:
Jag har bara sopat i lite stenmjöl i fogarna på plattsättningen som jag gjorde klart i måndags :)
 
Suck!
Som nyopererad med magen full av agraffer får jag inte göra ett sk*t.
'Du får dammsuga, men inte lyfta dammsugaren' sa sköterskan, och då får jag väl inte bära omkring på bräder heller :(

Men vänta bara :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
ullberg
KnockOnWood skrev:
...och på IKEA i Hälsingborg...
Ett tecken på att det inte var igår KoW lärde sig Sveriges geografi... ;) (pre 70-tal tror jag)

Tyvärr har väl skylten vid påfarten E4S vid Kristineberg försvunnit, en härlig påminnelse om svunna tider (som jag inte alltid varit del av)

/d.y.
 
  • Gilla
LasseR och 1 till
  • Laddar…
AnneFi skrev:
T...Och tydligen händer det något konstigt under en graviditet Som gör att man tror att man är Stålmannnen med världens största plånbok :) ...
Om det finns en pappa med i leken kan det ju vara en idé att lägga över lite Stålmans-jobb på honom.
Stäng av TVn under sportextra och liknande så borde en del bli gjort.

Själv sitter du väl mest och stickar. Ljusblått eller skärt? :)
 
ullberg skrev:
Ett tecken på att det inte var igår KoW lärde sig Sveriges geografi... ;) (pre 70-tal tror jag)
Du hugger som en kobra :D

Det är i alla fall så det uttalas. Egentligen ligger ju varuhuset i Väla.
Eller tycker du att jag skall skriva Vela :)


Men det finns lite allvar i det du skriver.
Det gissades ju, att när vi 40-talister gick i pension, så skulle det bli ett väldigt sug efter ny arbetskraft.
Köttberget som vi kallades av Per Nuder.
Arbetslösheten skulle utraderas. Men hur gick det?

Vad de inte tänkte på var att vi byggde självgående system.
Kontorister, ekonomer och ingenjörer behövs inte längre.
Det räcker med några datahackers som installerar program, vilka sedan gör gör jobbet.
 
ullberg
KnockOnWood skrev:
Du hugger som en kobra :D
Jag menade det faktiskt som en komplimang, jag gillar den stavningen - jag ser att det är 'fel' men samtidigt känns det som att det var så där det var tänkt...
KnockOnWood skrev:
Vad de inte tänkte på var att vi byggde självgående system.
Kontorister, ekonomer och ingenjörer behövs inte längre.
Det räcker med några datahackers som installerar program, vilka sedan gör gör jobbet.
Du har ganska höga tankar om dessa system, jag har levt gott på att de faktiskt inte riktigt gör det vi tänkt oss... ;) Jag har andra tankar varför det blivit som det är men nu är vi väl lite väl OT även i denna tråd så jag lämnar den diskussionen till en annan tid och plats...
 
Mikael_L
ullberg skrev:
Ett tecken på att det inte var igår KoW lärde sig Sveriges geografi... ;) (pre 70-tal tror jag)

Tyvärr har väl skylten vid påfarten E4S vid Kristineberg försvunnit, en härlig påminnelse om svunna tider (som jag inte alltid varit del av)

/d.y.
Sedär, Hette tydligen Hälsingborg 1012 - 1971 :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Helsingborg

Men vad är det med skåningarna, skäms dom för prickar och ringar, Skånska blev väl Skanska sen därefter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.