Häng i !!
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Hallo.

Fick kallelse till läkaren idag. Ska dit i morgon. Snabba bud. Nu gäller det att äta jättemycket innan dess för kameran de kör ner brukar rispa upp matstrupen så jag börjar blöda. Detta pga strålningskadorna.

Är väldigt nervös. Hoppas verkligen inte att en tumör tagit över matstrupen. Då vet jag inte hur jag ska orka kämpa vidare.

Återkommer med längre inlägg i morgon!

Stefan
 
peternicklas
Hej
har inte skrivit tidigare i denna tråd men följt den hela tiden. Svårt för en utomstående att sätta sig in i din situation och allt annat som har hänt på senare tid. Svårt att formulera sig så det inte blir galet men du måste orka kämpa vidare. Tänk på alla som följer dig och din tråd.
Kämpa på!
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
Ännu en som inte skrivit förr. Otroligt starkt skrivet och kämpat. Min nuvarande sambo kommer från Göteborgstrakten och har bott bl.a. i Gråbo och har en moster på just Björndammsterrassen, så jag känner till området. Jättefint. Det borde inte vara omöjligt att hitta nåt där i närheten av lillen, det ligger ju t.ex. lägenhetshus bara tvärs över vägen, ner mot Allum, om jag minns rätt. Jag känner igen det du skriver om IT-bubblan också, jag satt bl.a. på Sendit när Microsoft köpte oss för en miljard kronor 1999. Helt sjuka pengar, förstås. Tyvärr ägde jag inga aktier i firman. :)

Om du inte går på strålning längre kan det ju vara så att strupen hunnit läka lite sen sist de var ner? <3
 
Hej alla,

Har varit tufft efter läkarebesöket. Undersökningen (gastroskopi=köra ner kamera genom näsan ner i luftstrupen) gick ganska ok. Var mycket nervös för att den skulle göra mycket ondare.
De hittade inte den direkta anledningen till att jag knappt kan andas. Troligen så beror det på att en äggstor tumör trycker mot mat och lufstrupe.
Så efter diverse dividerande så verkar det bli operation igen. Troligen öppna bröstkorgen och med stor risk att jag förlorar rösten och sväljmöjligheten...
Så jag sov väldigt dåligt i natt, och mådde illa.
Skulle egenligen till juristen idag, men det är ingen bra utgångspunkt när jag inte sovit något. Som tur var så hade vi bokat ett bakup-tillfälle. Nytt försök om 1 vecka.

Nu verkar det äntligen som jag kan få något som kan liknas vid ett hem. Har fått ok av min pappa att använda deras gillestuga. Nu är den inredd som "relax" med en masssa soffor och fotöljer. Jag behöver slänga ut allt och göra det som en liten lägenhet, med en liten kyl, tv, kanske till och med projektor och duk (om jag lyckas övertyga min fader).
Kan till och med dra igång större delarna av min sourrround anläggning.
så nu blir det till att flytta igen, och ta hit alla saker.
Behöver få klart rummet innna jag kommer hem från op. Kan inte sova i en obekväm utvikningsbäddsoffa from hell, utan behöver min reglerbara lyxiga tempursäng.

Bifogar en liten bild på rummet. Inte jättestort, men fungerar.

Mvh

Stefan

Mvh

Stefan
 
  • Untitled.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Stew!

Verkligen en utmaning att göra detta till ett "allaktivitetshus"!

Men det är den verkliga konsten, att göra något stor av något litet.
Att göra något med obegränsade ytor är ju ointressant :)

Du har alltså 19,5 kvm att spela med?
Kanske skall fundera på minihögtalare då :)
Och inte dubbla videosystem.

Jag förutsätter att du har tillgång till bad och tvätt utanför detta rum.

men allt (nästan) går om man har viljan. Och detta projekt kanske inte sliter så mycket på krafterna, så att du även orkar med din kamp mot sjukdomen.

Hälsningar från KoW (som just kommit hem från en canceroperation i källarvåningen)!
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Ajdå kow. Vad har du hittat på. Mögel?
Mvh Stefan
 
Stew skrev:
Ajdå kow. Vad har du hittat på. Mögel?
Mvh Stefan
Nej, det var invärtes. Nära nödutgången. Sånt som bara vi killar har (eller hade :p ).
Vanligaste cancerformen och så där.
Men allt gick bra, och jag är snart på banan igen.
Jag önskar av hela mitt hjärta att det kunde gå lika lätt och smärtfritt för dig.

Rekommenderar de nya "robotassisterade" operationerna.
https://www.youtube.com/watch?v=VJ_3GJNz4fg


Men till dess får vi ta itu med din "lägenhet".
Min son har en etta som säkert inte är mycket större än din, och inkluderar både bad och ett litet pentry.
Han har en upphöjd säng, loftsäng heter det visst, så ytan under kan användas.
Fast det verkar jobbigt att klättra upp och ner till "loftet".

Men var i humhum gör man av alla grejer?
Nu för tiden känns det ju som alla saker man har samlat på sig tar större plats än människorna.

//Mvh Pelle
 
Hej gott folk,

Håller på för full att försöka få ordning på mitt lilla rum hos pappa och hans fru. Liggger jättefint, men det har tyvärr varit inrett som "relax" utan tanke på att någon ska bo där, så jag behöver köpa allt nytt. Handfat, campingtoa (porta pot), element, byårer, soffa, säng, lampor, mattor ja allt.
Men det ska nog bli bra. Har fått dit min fina svindyra tempur reglerbara säng som jag fyndade på blocket, helt ny, för 19000:- ink frakt från stockholm. (90 bred).

Har i ett par veckor vetat att det ska bli operation av snart igen.
Idag ringde kordinatorn till min pappa (jag har svårt att prata pga stämbandsproblemen). Tyvärr var pappa inte här då det ringde. Så han fick lite lätt hjärnsläpp och glömde ställa frågor. Det enda jag vet är att jag ska dit på torsdag på "pre-op". Dvs träffa kirurger och narkosläkare. Då får jag reda på mer. Operationen blir av den 23 oktober. Det är ju snart!!
Pappa ringde dem igår och bad dem prioritera operationen eftersom min andning försämras snabbt. Försökte hjälpa till att lyfta en madrass igår. 30-50sek "jobb" gjorde att jag nästan svimmande av syrebrist. Detta samtal kan ha lett till att de tidagarelagt operationen.
Jag vet inget om den, tyvärr... Hade viljat få svar på vissa frågor, men pappa glömde av namnet på den som ringde :p Så det blir till att vänta.
Prioritet är alltid andning. Sväljning är sekundärt. Nu har jag STORA problem med både och. Tabbletter fastnar i halsen varje dag, och jag kan inte ta mina bromsmediciner, och det är ju inte så bra.... Kan inte äta något annat än flytande, och det är tråkigt. Har left så länge på flytande och fixar inte näringsdrycker från sjukhuset längre. Så det blir yoghurt, kvar och fil.

Tänkte försöka hålla igång så mycket som möjligt innan op så att jag inte börjar rehabtiden med en lång period av stillastittande. Märker redan av effekter av att jag rör mig för lite. Svåra smärtor i rygg och nacka. Tryckskador på alla punkter som träffas när jag sitter/ligger/halvligger.
Om jag rör mig lite mer, så släpper det snabbt, och då kan jag klara mig bättre efter operation.

Om det är så att de måste öppna bröstkorgen igen, så blir jag däckad ett tag. Jag tror det kommer bli så, annars blir jag nästan lite ledsen. Har ett par knölar som gör ONT och inte går att komma åt utan att öppna upp. de sitter precis under övre revbenen, nästasn vid nyckelbenet. Känner hur de går ner under benet när jag klämmer på dem. En på vardera sida halsen. Kanske kanske att de kan komma åt dem utan att öppna, men de har försökt med en likande operation tidigare, och då misslyckades det.

Återkommer med mer info då jag vet!

Mvh

Stefan
 
Fy f*n!! Håller alla tummar..
 
Hoppas på det bästa Stew.
 
Försök att få en PEG till magen, då kan du krossa alla tabletter och spruta in dem den vägen. Vet att du har nämnt att det eventuellt skulle vara på gång. Dessutom underlättar det ju födan när du blir opererad i halsen igen.

Håller tummarna för dig...
 
MultiMan
Jag tänker ofta på dig och hoppas att operationen ger dig lättnad i problemen så att du framförallt kan andas bättre. Försök få i dig några näringsdrycker ibland eftersom du behöver så näringsrik och komplett flytande föda som möjligt. Kommer hålla båda tummarna till efter den 23 oktober.
 
Riktigt jobbigt med andningen. Orkade inte ens plocka upp nya tvn.
Men fint blev det var? Stor och fin!

ImageUploadedByTapatalk1412859770.736146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
obba och 5 till
  • Laddar…
Med den utsikten skulle jag nog inte titta så mycket på TV...
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.