Just det.. Missade det.. Lite oklar över detta, tegelstomme (40-talshus) och trä på vinden, men när vi tittar på bilder från utrivningen av gamla badrummet ser det ut som betonggolv i botten..
 
Är det på övervåning? Mitten eller källare? Om det är mitten, finns källare eller krypargrund?
 
Det ligger på övervåningen.
 
Har ni inte möjlighet att öppna upp taket på undervåningen?
 
Varför ligger brunnen så djupt i förhållande till klinkers plattorna? Det ser ut att vara en omöjlighet att få en vanlig brunnsmanschett att räcka till och då har man struntat i klämringen.
 
Ja, varför är en bra fråga, önskar jag hade svar.. Vi fick dem att göra om golv ett par ggr då fallet var väldigt dåligt 1:a och andra gången, vet inte om det kan vara svaret på gåtan med brunnen.
 
Du menar att man lagt ett nytt golv ovanpå det tidigare golvet?
 
Jag vet ärligt talat inte, men jag skulle inte bli förvånad, skulle kanske förklara brunnens läge
 
det som jag ringat in med svart tror jag är en del av en manschett, när man river runt en brunn med manschett så blir det oftast kvar lite butylgummi från manschetten.

Är det en duschbrunn eller en badkarsbrunn eller nåt annat?
 
nino skrev:
det som jag ringat in med svart tror jag är en del av en manschett, när man river runt en brunn med manschett så blir det oftast kvar lite butylgummi från manschetten.

Är det en duschbrunn eller en badkarsbrunn eller nåt annat?
Det är en duschbrunn på klinkergolv
 
Finns ett ordspråk "när klent håller så håller det" .....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.