Svar: 5L

Vår gamla dammsugare från 1985 av märket Volta är den värsta dammsugare jag vet. Frugan tycker denna är utmärkt då hon ärvt den av sin gamla mormor... *suck* Jag hatar den och dess höga oljud! Sugeffekten är likaså lika risig som oljudet den tillbringar. Tinnitus är också på väg att blomstra i mina öron.
Vi behöver en ny och har alltid sneglat på just Electrolux dammsugare. Denna såg prydlig och bra ut och bra storlek på påsen.

*blink, blink* :-D

Med vänlig hälsning // Per
 
Svar: 5 liter

Munstycket på våran dammsugare är uppslitet och repar vårat laminatgolv när vi dammsuger.
Jag tycker våra golv förtjänar en lyxdammsugare och så får den gamla flytta ut i garaget där det är betonggolv :)
 
Svar: 5 liters volym

Vår dammsugare är på väg att dö av hög ålder och låter inte bara konstigt, utan även väldigt högt och skärande jämfört med innan. Min hustru som har tinnitus vägrar därför av förståeliga skäl att dammsuga, vilket gör att jag alltid får dammsuga precis vart enda ett av våra 180 kvm gamla sunkvilla varje gång.

Jag tycker inte det behövs dammsuga lika ofta som nyss nämnda hustru, vilket gör att det är ett av våra vanligaste trätoämnen...

Eftersom ni säkert inte tycker att vi, som annars är ett trevligt par, ska skiljas så tycker jag det är självklart att jag ska få vinna dammsugaren :)
 
Svar: 5L

Den lilla blå snabeldraken vi hade från start började brinna, så den skrotades. Nu har den pensionerade dammsugaren från cirka 80-talet (vilket dess utom är lånad från morfar) fått rycka in med sina specialkunskaper. Visst, den saknar lite borst i nederkant, och skrämmer vettet ur vår 1 1/2-åriga dotter, men vi har fäst oss vid denna gamla stofil. Trots vår bekväma och kärleksfulla relation med denna gamla "trofast" har vi börjat fundera på att vänstra med en lite yngre modell som orkar med, som man inte skäms för att visa upp för vännerna, och som vår dotter accepterar. Vi lever i ett öppet förhållande med vår dammsugare, men hoppas på att få ta ut skilsmässa, och återförpassa vår gamla trotjänare till garaget. ;)

Med vänliga hälsningar David
 
Med två ungar och en 50kg hårig best behövs alla proffsverktyg som finns för att hålla huset rent och fint
 
Turebert skrev:
Med två ungar och en 50kg hårig best
Vad lite din man (fru?) väger. :p
 
  • Gilla
Turebert och 2 till
  • Laddar…
Hejsan!

Svaret är 5 L

och jag behöver verkligen en ny dammsugare, min är trasig och nu går jag och sopar upp allt skräp och tvättar golven direkt efter så renligt är det definitivt men jobbig värre :p

Hälsningar Frida
 
Hej,

svar: 5 liter

Motivering: 2 barn, 2 hundar, 3 katter och en fru med sviktande moral för ytterskoavtagning kan det bara bli roligare att dammsuga med en ny elektrisk apparat. Och sedan doftar ny elektronik så gott, bara en sådan sak...

mvh stice
 
5 liter.

Vår sug har tappat sugen.
Kollar in dammsugarutbuden.
Dammet bygger vallar hux flux!
Valet blir självklart en Electrolux!
 
Svar: 5 liter

Nu får frun (som annars faktiskt gillar att dammsuga) använda grovdamsugaren eftersom jag använde vår Electrolux Ultra One för att suga slipdamm när jag slipade lite med giraffen...
Grovdamsugaren var ju utlånad och jag skulle ju bara slipa "lite" så då tog jag vanliga dammsugaren. Till mitt försvar så hävdar de ju att den ska klara minsta lilla partikel... och det gjorde den ju också, i och för sig, ända tills den lade av p.g.a. överhettning. Nu slår den av hela tiden efter ca. 5 minuter och så får man vänta igen i 10-15 minuter innan den startar så då blir det till att släpa runt grovdamsugaren istället tills vi vunnit en ny...

Och oavsett vem som vinner den här dammsugaren; koppla den INTE till slipmaskinen!
 
  • Gilla
Åsa Wallenrud
  • Laddar…
Z
5 liter

Äntligen en dammsugare som passar färgerna i mitt kök. Med den kommer jag aldrig mer att behöva ställa in dammsugaren i städskåpet. Den kommer se ut som en naturlig del av köket!
 
5L

En dammsugare i Västerås
är inne på sitt sista flås -
det är knappt den gör rent,
snart kan det va' försent
Dess ägare är på väg att förgås!
 
5 liter
Nyinflyttad i megastort hus, där vår gamla dammsugare snart inte ens avger ett sus. På miljön vill vi ju tänka, och hoppas ni oss en dammsugare vill skänka.
 
Svar: 5 liter

Min 15+ år gamla Electrolux dammsugare har nyss gått sönder och med en sådan fräck dammsugare skulle jag nog till och med få barnen att hjälpa till att städa.. :)
 
Svar: 5 L

Vad tar bättre hand om skiten, när vår gamla dammsugare blivit sliten? Jo, en ny från Electrolux - den suger upp allt hux flux. Vi står och stampar i väntan på att få flytta in i vår nästa lya, där skall möbler och hushållsmaskiner vara nya! Dessutom mera golvyta vi kommer ha, så vi behöver en dammsugare som allt damm kan omhänderta. Lyckan skulle vara jättestor, om vi slipper känna oss som sandiga öbor. Efter att ha klivit in med grusiga skor, skulle vi ta fram vår nya dammsugare med S-bagen stor. I ett vips blir då golven skinande blanka, inte ett sandkorn på en enda planka. Därför borde vi vinna denna supermaskin, hur skall vi annars hålla lägenheten fin?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.