Min Hammer S1 spånsug bestämde sig härom dagen att ge upp andan. Det verkar som om motorn har lagt av och kortslutit sig. Säkringen går i alla fall bums när man kopplar in den.
Det lutar åt att skaffa en ny spånsug och ber därför forumet om tips, råd och rekommendationer.
/B
 
Kanske en ovidkommande kommentar men om du är nöjd med spånsugen för övrigt borde det väl gå att bara byta eller renovera motorn?
 
Jag får för mej att det ligger i ungefär samma härrad beträffande kostnad/besvär att byta motor som att byta spånsug. Kan dssutom passa på att byta upp mig några m3/h
/B
 
Duabs Fm300 är ett mycket för pengar val när det gäller luftvolym. Men om filtersäckens material är bra=tät står det inget om. Annars som vanligt blocket. Och som vanligt ju större du får plats med i ditt fina garage desto bättre..


Pär
 
Redigerat:
pär h skrev:
Duabs Fm300 är ett mycket för pengar val när det gäller luftvolym. Men om filtersäckens material är bra=tät står det inget om.
Pär
Jag har en FM300 och den suger helt ok men kan informera om att medföljande filtersäck inte är tät :D står man så att ljuset kommer bakifrån så ser man hur det rycker om hela filtersäcken...
 
Har också en FM300 och är nöjd, men teed har rät - någon särskilt effektiv säck är det inte tal om. Duab säljer ju filteröverdrag men då är frågan om sugen funkar lika bra...
 
Handla dammfilter på Logosol och installera en Thien baffle så blir det säkert bra! :)
 
Vad tror ni om att komplettera med duabs trumfilter?
/B
 
Jag har DUABs trumfilter för spånsug på min no-name kina-spånsug. Fungerar bra, bättre än säcken som satt där innan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.