Hej
Måste bara berätta följande som jag blev lite förvånad över. Vi är i behov av ny ytterdörr och både utseende och leveranstid fick styra. Vi hittade en på bygghemma.se som hade 3-5 dagars leveranstid. Vi beställde därför denna den 22/7. Straxt efter får vi ett mail som säger att avsändningsdatum är den 7/8. Hm låter inte riktigt som den leveranstid som utlovats. Ringer till kundtjänst där de berättar att de känner till att fabriken inte hinner med nu under semestertider. (Då kan man väl bemöda sig att nämna det på hemsidan kan man tycka). Så jag frågade om de inte kunde ge lite rabatt som plåster på såren, men svaret blev tvär-nej.
Så jag frågade om de kunde bjuda på frakten 195:-, men inte heller det gick för sig.
En reklamhanduk då?
Nej.
En keps som det står bygghemma.se på då, det kan ni väl skicka med?
Nej.
Men en reklampenna kan ni väl ändå bjucka på?
Nej, vi har stränga restriktioner att inte bjuda på något.
Snacka om snålvargar, eller vad tycker ni?
Mvh
Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Det kan nog mycket väl stämma att fabriken har semesterstängt, min bror jobbar på en av de mer kända dörrtillverkarna och de har stängt 4 veckor, bygghemma.se skickar ju inte mycket själva utan det mesta brukar bruka gå direkt från leverantören.

Det jag stör mig mest på hos dem är dessa nyhetsbrev som kommer i allt för stor omfattning 1/3 av det som skickas hade räckt.

Jag skulle iaf sätta min 5a på att det skulle vara ett för stort administrativt arbete att byta ut alla leveranstider på hemsidan enbart under semestern.
 
Avbeställ dörren om ni är missnöjda med svaret. Då kanske de lär sig att ange korrekta leveranstider.
 
  • Gilla
larsbj och 2 till
  • Laddar…
Samma sak hände mig, beställde en ytterdörr 27/5 med 3-5 dagars leveranstid. Vid bekräftelse var utleveransen den 19/6. Sen den 17/6 nytt mail med utleverans den 26:e.
Ringde då kundtjänst. Då hade även priset på hemsidan sänkts med 700:-. Utan några som helst problem sänktes priset först med 700:- sen sänktes priset med ytterligare 300:- som kompensation för den försenade leveransen.
Sänkningen för sen leverans fick jag utan att be om.
 
Jag har varit med om samma sak på Bygghemma.se. Leveranstiden var betydligt längre än vad som utlovats (+2 veckor ena gången och drygt en vecka andra gången).
Jag har dock fått fraktkostnaden avdragen båda gångerna och dessutom ett 5% presentkort att använda vid köp.

Kundtjänst har varit bra och hjälpsamma men det verkar tyvärr vara satt i rutin att "luras" med leveranstiderna.
Dessutom så är deras "leveranstid" för "utleverans", alltså när de skickar det till t.ex. Schenker, sen ska ju Schenker frakta det till mig som lägger på 3-4 dagar extra.
Detta gäller dock inte alla varor som jag förståt det utan bara sånt som kommer från deras lager, som som kommer direkt från tillverkare/speditör kommer snabbare...
 
anders07 skrev:
Jag har varit med om samma sak på Bygghemma.se. Leveranstiden var betydligt längre än vad som utlovats (+2 veckor ena gången och drygt en vecka andra gången).
Jag har dock fått fraktkostnaden avdragen båda gångerna och dessutom ett 5% presentkort att använda vid köp.

Kundtjänst har varit bra och hjälpsamma men det verkar tyvärr vara satt i rutin att "luras" med leveranstiderna.
Dessutom så är deras "leveranstid" för "utleverans", alltså när de skickar det till t.ex. Schenker, sen ska ju Schenker frakta det till mig som lägger på 3-4 dagar extra.
Detta gäller dock inte alla varor som jag förståt det utan bara sånt som kommer från deras lager, som som kommer direkt från tillverkare/speditör kommer snabbare...
Om jag har förstått det rätt så har Bygghemma inget eget lager alls.
Dom beställer hos leverantören direkt, som i sin tur skickar varorna till dig.
 
Det var deras kundtjänst som ursäktade sig med att det ibland blir fel med leveranstider eftersom det beror på om det är "eget lager" eller leverantörens lager... Vet inte då vad de syftar på med "eget lager"... :surprised:
Kanske bara en ursäkt för att (bort)förklara de felaktiga leveranstiderna...?!?!
 
  • Gilla
Nissegnu77 och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte min grovdammsugare där...har inget att klaga över...möjligtvis en utebliven sms-avisering, men det kan lika gärna varit jag som missat.....
 
Har beställt en dusch och tillbehör av dem och det var klanderfritt.
När jag påtalade att det var några hundralappar billigare på en annan site så sänkte de priset per telefon.
Tror du bara råkat ringa fel person.
Du skulle bett om att bli kopplad till dennes chef för att berätta vad som hänt, så gissar jag att det blivit annat ljud i skällan;)
 
Har nyligen köpt ett badkar hos bygghemma.se och passade på då det var kampanj och tidbegränsat pris (42% rabatt). När kampanjen tog slut så ersattes det med en ny kampanj och priset sjönk ytterligare 1000kr. Det känns tämligen oseriöst och vi fick väldigt dålig respons från kundservice kring detta. En kille ljög mig rakt upp i ansiktet och sa att det inte gick att ordna på grund av bokföringen. Inte alls särskilt nöjd med detta. Vi valde bygghemma.se istället för en annan e-handlare för att jag trodde att de var mer seriösa, men nu känner jag mig bara lurad.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Det lät faktiskt snålt tycker jag. När jag beställde ny frysbox från Whiteaway skickade de den dagen efter, men fraktbolaget körde inte ut till där jag bor så ofta, så den stod hos dem i nästan två veckor. När jag mailade Whiteaways kundservice och påpekade att den blev försenad (stod leveranstid på 3-5 dagar) så fick jag välja mellan presentkort på 500 eller 300 kr tillbaka på kontot. Jag tog presentkortet som jag fick efter någon dag. Det var bra service.
 
Sam_u_El skrev:
Har nyligen köpt ett badkar hos bygghemma.se och passade på då det var kampanj och tidbegränsat pris (42% rabatt). När kampanjen tog slut så ersattes det med en ny kampanj och priset sjönk ytterligare 1000kr. Det känns tämligen oseriöst och vi fick väldigt dålig respons från kundservice kring detta. En kille ljög mig rakt upp i ansiktet och sa att det inte gick att ordna på grund av bokföringen. Inte alls särskilt nöjd med detta. Vi valde bygghemma.se istället för en annan e-handlare för att jag trodde att de var mer seriösa, men nu känner jag mig bara lurad.
Om det är till någon hjälp så har man 2 veckors ångerrätt vid distanshandel.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Jag vet om att det är två veckors returrätt, men då behöver jag betala returfrakten(795kr) och med tanke på att det innebär en del arbete tycker jag inte att det är värt det. Man kanske borde göra det ändå för att butiken ska få jobba lite...
 
Beställde några nya elradiatorer ut till fritidshuset, även där stod det 3-5 dagars leveranstid på hemsidan.
Fick ett mail dagen efter om att skeppningsdatum som dom kallar det skulle gå på 3 veckor.
 
Beställde ett duschset och dusch väggar till badrummet , leverans på hemsida ca 7 dagar . Får mail om att en del saknas till väggarna så ny beräknad leverans tid 8 veckor .
Ringer bygghemma och efter mycket krångel kan dom i alla fall skicka duschsetet så vi kan duscha , och det levereras inom dom första 7 dagarna .
Jag tittar själv upp vad det var för del som fattades till mina väggar och hittar efter 5 min denna del hos en konkurrent till bygghehemma , och dom kunde leverera denna del inom en vecka . Ringer då upp bygghemma och avbeställer denna del och efter ett visst krångel så går dom med på att skicka dom andra delarna , får allt levereat inom en vecka samt 5% på nästa köp.

Vid nästa köp så försökte jag använda rabbat och efter flera samtal fick jag den till slut . När så leverans datumet närmade sej ringde jag för att kolla att mina varor var på gång ( beställt fönster så viktigt att dom kom rätt tid på grund av att ta ut semester ) och ja då fönsterna kommer inga problem . Samma vecka som fönster ska levereras så ringer jag igen , inga problem fönsterna är på väg . På börjar arbete med rivning och ombyggnad av vägg där nya fönster ska sitta och när fönsterna ska levereras så kommer dom inte .
Ringer upp och frågar var dom är och får svar dom är två veckor försenade du kan få 5 % på ditt nästa köp . Avbeställde fönsterna bad dom stoppa upp sina 5% och har alldrig handlat av bygghemma igen och kommer inte göra det i framtiden heller.
 
Redigerat:
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.