Det är bara att sluta läsa i tråden så slipper du bli ledsen! (y)
 
  • Gilla
namor och 1 till
  • Laddar…
Heder till Lidl som tog all skit i retur.
Lugnet återställt - pulsen på normal nivå.
Lesson learned :)
 
  • Gilla
Braf
  • Laddar…
ullberg
Tog hand om mina gudsöner ikväll, på vägen dit passerade jag en Lidl, och där hittade jag både skjutmåttet och en digital vinkelmätare. Den senare hade jag inte sett i bladet men tänkte jag gör ett test och ser om den är något att ha. Bara de somnar snart så jag kan börja...
 
Vinkelmätaren kände jag mig lite skeptisk till så det ska bli spännande att se vad du tycker om den ullberg. Om den är bra kanske jag skaffar en sån när jag åker tillbaka med borrslipen och forstersetet...ja, woodrat har helt rätt i att de är riktigt kassa. Träsnidarsetet kommer jag dock behålla då jag endast har raka stämjärn och ibland vill man ju karva lite annat raka spår. Även de fyra (!!) skjutmåtten kommer jag behålla för att bl.a montera på lite olika verktyg så som pelarborrmaskinen.
 
  • Gilla
Yx-Göran
  • Laddar…
Jag är ju inte så ofta på Lidl, men dom gångerna det hänt har jag alltid gått ut tomhänt...
Jag tror "mitt" Lidl är ett litet skitlidl som är hang around för att bli en riktigt Lidlbutik....:cool:
 
Nu har jag köpt mitt första verktyg. En mutterdragare med hylsor för 299kr. Återkommer med test imorgon på bilen :) fungerar det så kommer det äntligen bli roligt med däckbyte!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
dajvid skrev:
Nu har jag köpt mitt första verktyg. En mutterdragare med hylsor för 299kr. Återkommer med test imorgon på bilen :) fungerar det så kommer det äntligen bli roligt med däckbyte!
[bild]
Den såg ju trevlig ut iaf, hoppas att den funkar lika bra 😃
 
Verkar både tung och gedigen. Kikat på en Biltema-variant för 1299kr som verkar ungefär lika utan att ens testat någon av dom. Kan hända att min klena lilla kompressor inte orkar med att driva den. Vi får se imorgon! :)
 
Mikael_L
Se till att inte ha för tunn tryckluftslang.
Med 10mm slang (3/8") så orkade inte min muttermaskin något alls, totalt värdelöst.
Men med 12 mm (1/2") så fungerar det rätt bra. Men den slangen är lite i längsta laget, så jag ska (vilket år som helst nu) skruva ihop en 1/2" slang som bara är max 10 meter lång, och hoppas det blir ännu bättre fjong i muttermaskinen sen.
 
dajvid skrev:
Nu har jag köpt mitt första verktyg. En mutterdragare med hylsor för 299kr. Återkommer med test imorgon på bilen :) fungerar det så kommer det äntligen bli roligt med däckbyte!
[bild]
Hur har det gått? Var och köpte 3st idag, så man hoppas ju som leverar lite iaf ;)
Slangen dom sålde var värdelös iaf, minsta möjliga och rätt hård.
 
Jag kör med hederlig hylsa + handtag och sen en vanlig slagskruvdragare för att "transportera" hjulbultarna av och på.
Funkar super och man får loss hjulen även om man får punktering ute på motorvägen.
Det som gjorde det roligt att byta däck var ju tvåpelarlyften ;-)
 
Jo, har en väldigt liten kompressor som knappt klarar luftmängden som anges. Men med en riktigt klen 6mm slang så gick de bra att få de att snurra, dovk utan någon som helst kraft (kunde hålla emot med handen). Nu har jag köpt en 12mm slang på classes som testas när jag kommer hem.
 
  • Gilla
Vippan
  • Laddar…
Igår gav tigersågen upp, den tål inte belastning utan "hänger" sig och skriker..., idag rotade jag fram kvittot, 130509.... vad tror vi?... 3 års garanti på lådan...?
 
MagicFingers skrev:
Igår gav tigersågen upp, den tål inte belastning utan "hänger" sig och skriker..., idag rotade jag fram kvittot, 130509.... vad tror vi?... 3 års garanti på lådan...?
Sågen finns någ inte kvar, har du tur så får du pengarna tillbaka.
 
När vår bakmaskin packade ihop efter 2 års hård användning så tog det drygt två veckor (över jul!) för dem att skaka fram en ny. Helt OK!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.