Gärna ett i Aluzink
Skulle matcha övriga plåtdetaljer och se assnyggt ut på mitt nybyggda funkishus med puts på.
 
Där tidlöst Hantverk gör unik entré till lugn & ro!
Där vill vi gå in & bo alla tre.

Svar: X Plåt/aluminium
Färg som önskas: Grafit/blyertsgrå
 
Svar: 1. Plåt och aluminium. Färg: svart.

Efter att ha satt en ny dörr till vår nuvarande huvudentré, så kan vi bara konstatera att det regna mot dörren och den har redan efter något år börjat förstöras lite... Vi hade verkligen behövt en räddning för vårt gamla 50-talshus och vår snart inte så fina ytterdörr...
 
Hej!
Svaret är X, plåt och aluminium.

Nu hoppas och drömmer vi om ett entretak :)
 
Svar: X, plåt och aluminium. Färg Aluzink

Denna vackra tingest skulle sätta pricken över iet på vår nu så tråkiga entré
Snö och slaskfri trapp får vi se som en ren bonus.
 
Rätt svar är plåt och aluminium.
Min fru skulle bli så glad om jag smyckade huset med ett just en sådant entretak! Det det skulle ge vårt hus det där lilla extra.
 
Svar: X

I våras/somras var det tänkt att ett entrétak skulle upp i vårt nyproducerade Brf-parhus (eftersom byggherren inte behagade inkludera det från start). Tyvärr har året kantats av allt annat än tankar på att bygga entrétak och plånboken har gapat tom, detta p.g.a. en oväntad och påfrestande långtidssjukskrivning.

Att få vinna det här entrétaket skulle göra enormt mycket för oss, såväl estetiskt (falsat plåttak precis som på huset), ekonomiskt som praktiskt (så pass enkelt att sätta upp att vi kan göra det själva och självklart underbart skönt att kunna få ett tak att stå under när man ska ta av barnens leriga dagis-galonisar).

För att inte tala om det underbara att få en positiv upplevelse i livet, något vi behöver just nu efter ett mörkt år.
 
Svar: Plåt/aluminium

Vi köpte hus i vintras. Dessvärre hade ägaren innan oss varit lite dålig på att hålla efter snön på taket. Det gjorde att snön rasade ner från taket en vacker dag och tog med sig hela takkonstruktionen till bron/entrén. Vi har alltså varit utan entrétak ända sedan vi köpte huset.

Nu har vi precis satt in en ny ytterdörr och inom kort ska det på ny panel på huset. Vi hade övervägt att inte ha något entrétak över huvud taget pga. vi inte hittat något riktigt snyggt som vi känner att vi har råd med. Men detta entrétak är det snyggaste jag har sett och skulle passa fantastiskt bra på huset! Med färgen aluzink
 
Redigerat:
Svar: plåt och aluminium

Vi har ett trevligt mexitegelhus från sjuttiotalet. Har nyligen bytt dekorfärger från fyra nyanser av brunt till grått. Vilket lyft det blev. Vid entrén saknas dock något helt klart, ett entrétak så klart. Detta skulle passa superbra tillsammans med husets övriga plåtdetaljer. Håller nu tummarna. uploadfromtaptalk1412054738225.jpg
 
Svar x aluminium och plåt . Jag vill ha svart om jag vinner .
varför just jag ska vinna är enkelt jag behöver ett tak över ytterdörren därför att all snö lägger sig på trappan under vintern , sen gillade jag utseendet på just det här taket ett välldigt snygt tak desutom en väldigt snygg disign .
 
Svar: X, Plåt och Aluminium

Motivering:
Idag när det regnar mycket så klarar ej hängrännan att ta emot allt vatten så det rinner över ned på trappan framför ytterdörren. Detta taket skulle göra så att vattnet rinner ned längre fram så att det inte blöter ned och skitar ned ytterdörren.
Färgen jag vill ha är blyertsgrå eftersom vi planerar att måla dörren grå.
 
engs
Svar:
X, plåt och aluminium.

Motivering:
Sen vi flyttade in i huset för drygt ett år sen så har vi funderat på olika entrétakslösningar.
Dels sådana där i olika former av genomsynlig plast, ser lätt och luftigt ut, men misstänker att de inte klarar kraftigare stormar.

Även lite funderingar på att snickra något själv i trä, men som den amatör jag är på området kommer det troligen se allt för tungt och grovt tillyxat ut, för att passa huset i övrigt.

En sådan här i plåt o alu ser ut som den perfekta lösningen mellan dessa alternativ, designmässigt samt hållbarhetsmässigt och som bonus nära underhållsfritt.

Färg:
Aluzink, för att matcha våra hängrännor.
 
Plåt och Aluminium. Svart skulle passa perfekt till vår tegelvilla med svart tak och svart plåt och verkligen försköna huset. Nytt tak, nya fönster o mycket annat - men forfarande en bit korrugerad plast över dörren som regnskydd...
 
1. Plåt/Aluminium.
2. Det har gått irriterande lång tid utan att det har blivit något tak uppsatt över vår groventré. I 11 år har den väntat på att bli komplett och om man nu skulle ha turen att få hem det här snygga taket, så kanske maken skulle sluta vela om vilket tak som passar bäst där, för det gör såklart det här klarröda Classictaket!
 
Svar:
X. Plåt/aluminium

Jag vill gärna ha ett entrétak så tidningsförsäljare och andra som besöker oss slipper bli blöta innan vi öppnar. Sen att det skyddar dörren får vi på köpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.