peternicklas
Kollade runt lite på olika websidor, som t.ex. Weibulls, Granngården Olle vad han nu heter, m.fl. Det skiljer rätt mycket vad de anser om dessa temperaturer. Gräs mellan 6 - 10 grader så slutar/börjar det växa. Mossa 0 - 10 grader. Så inte en de som ska kunna det är överens.
Man får göra som davidgp skriver, kolla egna gräsmattan!
 
peternicklas skrev:
Kollade runt lite på olika websidor, som t.ex. Weibulls, Granngården Olle vad han nu heter, m.fl. Det skiljer rätt mycket vad de anser om dessa temperaturer. Gräs mellan 6 - 10 grader så slutar/börjar det växa. Mossa 0 - 10 grader. Så inte en de som ska kunna det är överens.
Man får göra som davidgp skriver, kolla egna gräsmattan!
6-10 grader är nog allt lite sammanställt. Min tidigare siffra håller jag fast vid.

Men som skrivit innan, jag tackar för alla svaren. Jag har fått svar på min fråga som ämnet handlade om från början
 
Igår åkte Fido in för vinterförvaring.
 
...och idag tog jag in min för vinterförvaring.
 
Thordh skrev:
...och idag tog jag in min för vinterförvaring.

Har åkt in och ut nån gång per vecka, men nu är det definitivt; laddstationen är intagen också.

Gräsmattan har aldrig varit så fin och nyklippt :)
 
Tja, hur gör ni med era bilar? Hoppas att HQ har elektronik i station och klippare som klarar fukt och kyla. Har man dessutom en carport till stationen så står ju grejorna "inomhus" om än kallt. Klipparen vill man kanske ha inlåst av andra orsaker...
Min station är lite bökig att koppla bort, åtminstone om man vill ha med kablaget för att kunna underhållsladda i vinter. Jag kör nog på teorin att det funkar, står inte att det krävs varmgarage.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.