D09
svar x

Ett svart tak hade gjort sig perfekt ovanför "källardörren" 😄😄😄

Slipper man snön precis vid dörren när veden ska dras in in till pannrummet 👍
 
SVAR: X. Plåt/Aluminium
FÄRG: Aluzink
VARFÖR JAG FÖRTJÄNAR ETT TAK:
Hjälper farsan att renovera hans nya kåk, fönster är bytta, halva huset är panelat och en hel del är redo inomhus.
Det enda som egentligen inte har inhandlads för att göra utsidan komplett är ett entretak. Skulle vara grymt att få överaska honom med ett! (Och då även kunna ge det i utbyte mot att han hjälper mig igång med mitt livs första renoveringsprojekt)

Här skulle den sitta perfekt istället för dagens skit som ska rivas när det är dags för panel på även denna sida.. uploadfromtaptalk1411806040784.jpg
 
Rätt svar är X plåt och aluminium

Färg: Svart

"Att få skydd mot regn, rusk och isras, det vore ju kalas.
Jag skulle bli väldigt spak om jag lyckades vinna detta tak."
 
Mitt svar: X aluminium och plåt
Motivering: Entretaket i omålad Aluzink är i sin vackra rena formgivning som stöpt för att ingå naturligt i mitt eget ritade och uppförda Gotlandsprojekt med Aluzink-planplåt lagda tak på såväl huvudbyggnad, gästhus och atelje. Risken är att jag måste införskaffa dylika för de två sistnämnda också.

Omålad aluzink, 1,5 m bredd

image.jpg
 
Svaret är X, plåt och aluminium. Vi bor just nu i lägenhet, och är i startgroparna till att bygga ett nytt hus. Det hade varit otroligt skönt att inte behöva tänka på entretak. Vi skulle gärna vilja ha ett i svart i så fall.
 
Svar: X , plåt och aluminium. Önskvärd färg: aluzink. " Efter bygget av hus vi saknar klöver, det enda vi behöver är nu ett tak som är över - entrén. Stilen på Classic är fenomenal ,självklart vårt första val !"
 
Svar x plåt/ aluminium
Vårt entré tak finns ej mer blåstes sönder i natt i höststormen . Så ett svart designtak med snygga spottar skulle inte va helt fel nu
 
Svar X: Plåt på robust aluminiumstomme.

Detta superläckra entrétak skulle vara perfekt för mig.

Jag är nog forumets mest tankspridda medlem och kommer alltid på att jag glömt något just som jag låst dörren.

Lunchlådan, telefonen, extra blöjor till barnen, nappen som dottern tvunget ska ha trots att hon är 2,5, sonens snuttenalle, eller så kanske jag missat att frun står kvar i duschen när vi ska iväg tillsammans.. Ja jösses... Detta var bara några exempel..

Det underliga är att för varje gång jag låser upp och går in igen så hamnar nycklarna i en ny ficka. Eller så lägger jag dem ifrån mig där inne när jag letar efter snuttenallen. Eller så håller jag dem i ena handen medan jag letar efter dem med andra handen.

En gång blev jag så blöt under denna procedur att jag fick låsa upp igen för att hämta en torr tröja att byta till.

Om jag till min stora förtjusning får vinna denna tävling så vill jag ha ett entretak i Aluzink eftersom det gör sig snyggt ihop med både den signalgrå ytterdörren och fruns silvermetallicfärgade bil som parkeras närmast dörren.
 
Svar: X Plåt/ aluminium

Så att gammelkatten Rosa kan sitta torr och skyddad på favoritplatsen yttertrappan och hålla koll även när det regnar! Inga mer uppblötta matkassar, inga fler halkevolter!
Dessutom hade ett svart tak passat nästan oförskämt bra till vårt svarta bandplåtstak...
 
Svar: X Plåt/ aluminium

Skulle jag vinna taket skulle jag vilja ha det svart.

Förutom att detta tak är väldigt snyggt så skulle det också passa väldigt bra på vårt hus som vi låter bygga just nu. För att få ner kostnaden för bygget har vi valt bort entretaket (misstänkt likt detta tak) och sparat många sköna slantar. Men ett entretak måste vi ha, och vad vore bättre än detta tak av underhållsfri plåt och med inbyggd belysning så man ser vem som knackar på dörren sent en mörk oktoberkväll.
 
Svar: X, plåt och aluminium. Färg Blyerts.

NÄR VACKRAST OCH ÖDMJUKAST ÄR ARGUMENT,
DÅ STÅR JAG GENOMBLÖT UTAN KONKURRENT.
PÅ DEN TAKLÖSA ENTRE´N, SYNS I MITT SINNE...
VINSTEN FIXAR SÅ "UTE BLIR INNE"!
 
Redigerat:
Svar X plåt/aluminium i svart.

Vi har nyligen flyttat till ett hus där tiden har stått stilla sedan början av 80 talet. Vi försöker skapa ett modernt hem som vi kan bo i många år, det moderna taket skulle passa perfekt i den stilen som vi försöka skapa. Vi ska nu bygga ut och byta alla fönster och ytterdörren, vi flyttar dessutom ytterdörren för att skapa en ny entré. Dörren är flyttad och så här långt är entrén inte snygg, men med designtaket classic skulle den vara snyggast på gatan!! Att vinna taket skulle förbättra vår livskvalité på flera sätt:
Det tar alltid tid för att svara när någon plinga på och våra gäster skulle stå skyddat från regn och snö och ha tid att reflektera över vilket fint entrétak det var,
när man kommer hem med barnen mitt i vintern och måste jonglera alla saker i händerna för att få fram nycklarna står man fint under taket och behöver inte stressa,
taket skulle skydda den nya dörren från för stark solljus och förlänga dess livslängd,
till jul kan man hänga ljusslingor runt taket för att välkomna tomten!
Ja ni förstår att vi vill verkligen vinna taket, nu håller vi tummarna!
 
Aluminium & plåt! Färg Aluzink

Nu när mörkret kommer vore det fint att kunna lysa upp husets entré för vänner och bekanta. Samt att skydda mot den snö/regn som kommer falla.
 
Rätt svar är X.
Motivering: Nu efter fem år (!) har farstukvisten kommit, så timingen är perfekt för ett elegant vitt entrétak som matchar huset och äntligen håller oss torra medan dörren låses upp:)!
 
Svar: X Plåt/Aluminium

På baksidan vårt hus är väldigt tråkigt, men en vinst skulle göra det väldigt festligt
Hunden får sitta å vänta i regn å skur, visst hade hon vart värd något bättre eller hur?
Hoppas nu vi har turen å vinna, så innan höstens stormar vi montera hinna!

vi hade gärna velat ha ett svart tak

Foto 2014-09-26 11 03 24.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.