Rusta husets entré med modernt designtak

designtak1.png

Låt inte höstregnet förstöra ditt goda humör. Nu har du chans att ge ditt hus ett riktigt ansiktslyft. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Bygghemma.se, ut ett riktigt fint tävlingspris - nämligen det trendiga entrétaket Designtak Classic som har både robust aluminiumstomme för hållbarheten och infällda spotlights i innertaket som ger det där lilla extra.

Bredden på taket är 1500 mm. Färgen väljer du själv, det finns allt från blyertsgrå till tegelröd.

Totalt värde cirka: 12 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna. Glöm heller inte att skriva vilken färg du vill ha. Färgen och svaret på frågan hittar du på länken

Fråga: Vilket material är taket byggt i?


1. Trä/aluminium
X. Plåt/aluminium
2. Plast/aluminium

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 oktober.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Ashe och 1 till
  • Laddar…
Plåt och Aluminium och gärna ett svart !
Mer än en gång har matkassarna blivit upblötta i botten under tiden man letar nycklarna. Har funderat på ett tak i plast men de är inte granna. Detta är det första snygga jag har sett så ja tack !
 
Svar: 1, plåt och aluminium. Färg: svart.
Taket hade gjort underverk på min 70 tals villa
 
Svar: X, Plåt och Aluminium
Nu när trappan upp till entren och dess "platå" framför dörren är klar saknas bara ett tak så man slipper stå i regnet och även kan öppna dörren där snön har kommit.
Ett svart skulle passa rännorna från skorstenen och hängrännorna.
 
Redigerat:
X. Plåt/aluminium är rätt svar Färg: Aluzink
Mitt 20-talshus med brutet tak skulle bli gatans stolthet och jag skulle bli familjens hjälte. Ingen blötsnö inanför kragen när man letar efter husnycklarna.
 
Hej,

Mitt svar är X, Plåt/aluminium.

Min motivering är att detta entretak i aluzink skulle passa utmärkt på det svarta hus i nyfunkisstil som vi håller på att bygga. Vi har tittat på olika entretak i plast och trä men känner att detta verkligen skulle förhöja helhetsintrycket av vårt drömhus. Utförandet i aluzink passar dessutom utmärkt tillsammans med våra hängrännor och stuprör i samma material.

Med vänlig hälsning
Erik
 
svar x: Plåt/aluminium

Byggt en altan på baksidan och det behövs ett tak över källartrappan som ligger tre trappsteg ner. Behövs ett tag för att inte få in massa vatten nu när höstlöven faller och täpper brunnen där. Vill heller inte ha massa snö där i vinter så man inte kommer ut. Tanken var ett trätak där över men ett i aluminium skulle ju passa perfekt, speciellt när vi har aluminiumfasad. Ett stort tak över dörren hade täckt även utrymmet till vänster om dörren där ingången till ett förråd är. så då slår man två flugor i en smäll.

image.jpg
 
Svar: Plåt och aluminium.
Har funderat på hur man skulle tänkas kunna sätta en mer personlig prägel på vårt nybyggda hus och det här taket skulle passa kanon med de övriga detaljer som finns i aluminium 😃!
Både praktiskt och snyggt!!!
 
X Plåt/ Aluminium

Äntligen ett snyggt regnskydd - skulle passa perfekt till vår planerade fibercementfasad på ett äldre tegelhus...
Önskefärgen är definitivt alu som på bilden...
 
X. Plåt/aluminium

När funktion och design ska råda,
är det tryggt att veta att Bygghemmas vinst står för båda.
För precis som alla andra vill jag ha det bästa
och detta tak kan mig med råge fresta.
 
glömde skriva att jag önskar taket i grått eller vitt
 
Rätt svär. x plåt/aluminium., färg svart.

Om en månad flyttar jag och min sambo till vårt första hus :) då kommer vi påbörja en varsam renovering av detta hus byggt 1969. En av delarna är entrén där dörr och entrétak behöver bytas, vinner vi detta skulle vi få ett lyxigare entrétak än vi annars skulle kunna köpa, dessutom skulle det vara en väldig rolig start på vårt renoveringsarbete! och en perfekt inflyttningspresent från bygghemma!
 
X. Plåt/aluminium
Modernisering av en putsvilla från 1946 pågår för fullt. Alla vet ju att det kostar och att alla bidrag vare sig det är små eller större betyder väldigt mycket. Dessutom är det här entre' taket fantastiskt snyggt! :)
 
Rätt svar: X Plåt/aluminium

Efter att förra året ha rivt entrén och entrétaket som inte alls var snyggt och praktiskt så har jag och min sambo nu byggt en ny entré men vi har ännu inte kunnat hitta det entrétak vi vill ha. Men med detta tak skulle det bli pricken över i:et och vi skulle äntligen bli klara med vårt projekt!
 
Svar:x
Just nu har vi inget entretak. Det hade varit perfekt ett nytt tak av plåt som skyddar en mot snö,
Regn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.