Ja men då va man på gång igen tog första spadtaget till nytt pannrum och flisföråd i tisdags och denna långhelg har gått till att padda, avväga lägga ut kantelement issolera o armera så nu är det klart för att gjuta. bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen förra helgen gjorde jag takstolar och väggelement klara så när gjutningen är klar så ska de gå rätt fort o resa o få de tätt mot väder o vind! En bild från ett av lassen jag körde hem nästan fyra meter högt:D
5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
larsbj och 3 till
  • Laddar…
Haha, blåste inte så mycket den dagen..
 
Nä de va rätt vindstilla men tror de varit lungt om det blåst med, släpvagnen är ju 1850mm invändigt sen däcken utanför det så är nog ca 2200mm så rätt stadigt ändå:D
 
Nu va de gjutet o i helgen ska de snickras så kan ju dyka upp några bilder till veckan..
 
  • Gilla
knekten
  • Laddar…
Gjöt ju i torsdags så på fredag använde jag skottkärra för att fylla upp bakkant på plattan klart gick lättare när man kunde köra på plattan istället för runt. Även fint med hydaulspade för o fylla kärran:D bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började resa runt 8 på lördag och det gick ju riktigt bra halv 11 var väggarna uppe sen hade vi lyfthjälp för balken över porten och takstolar sen skruvade vi upp osbn så de vart lite stabilare. bild 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hit kom vi på lördagen så tycker det gått helt ok! bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På söndag fortsatte vi sätta underlagsplast o läckta men blåste en mindre storm så kunde tyvärr inte få upp plåten. Vid 12 åkte mina slavar och jag fortsatte sätta upp läckt på väggarna så när jag gjort det jag kunde utan att behöva ändra strävor mm så tog jag helg och satte mig på en stol och bara kände lugnet några timmar:D De här är resultatet som det står nu o hoppas det ska lugna sig med blåsvädret så man kan få upp plåten både på tak ock väggar! bild 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jaha då har det varit tyst här ett tag! Vart ju semester och med den lite lungt men har gjort lite iaf.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått upp plåt på väggarna, vindskivor och dörr och har fått in pannan.

image1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började igår att regla upp golvet i flisförådet men går tungt när termometern visar 33 i skuggan..
 
  • Gilla
jussi_76 och 2 till
  • Laddar…
jixxer skrev:
Började igår att regla upp golvet i flisförådet men går tungt när termometern visar 33 i skuggan..
Ja Du har ju hört att biobränsle värmer bra, och flera gånger dessutom ;)
 
Jo den gör ju det men kommer ju när det är klart iaf slippa lite slit me ved(y)

Verkar ska bli 32 grader idag med så lär inte bli mycket gjort..
 
Värmen ger sig inte och det har varit 28-33 grader nu nån vecka men i helgen trotsade jag värmen och gjorde golvet klart i flisförådet. Väntar på elektrikern med för o få elen fixad. Skulle ha haft nå bilder på pannrummet med men inte nått intressant ha blivit fotat där än men kommer vad de lider:)

Uppregling av golv cc400
8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ha fått dit lite brädor och är glad att jag valde spikpistol och inte skruv..
10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


O där e golvet klart förutom lite småfix så nu börjar de verkligen närma sig uppstart el o skorsten kvar.
9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
De e lite stillestånd på bygget nu Väntar på elektriker och sotare för att kunna fortsätta men förhoppningen finns att få starta anläggningen inom en snar framtid:) iaf innan snön kommer:p
 
Ja men då har de hänt lite o blir mest bilder:D Iaf är allt klart och pannan startad o de funkar ju kanon! Bild över pannan
4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild från dörren
1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja då är det ju klart för den kallaste vintern i mannaminne eller så blir de en till skit vinter med plus o slask bara för o djävlas:p
 
  • Gilla
A.Holm och 9 till
  • Laddar…
Haha.
Pannrum som är finare än mångas vardagsrum!
Kul att se!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Fan va kung! Du är min nya idol!
 
med ett fönster mot den vackra milsvida utsikten skulle man kunna flytta i pannrummet :)
Fantastisk !
gaia
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
A.Holm skrev:
Haha.
Pannrum som är finare än mångas vardagsrum!
Kul att se!
Har man en panna med hög finish måste ju pannrummet hålla en högre standard än vanligt sen att jag ogillar att måla kan ha spelat in:p
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.