Fotografen skrev:
Jag har köpt både en P11 och en P6 på blocket, billigt...:p. Jag ser inte på vilket sätt en kompositflaska skulle vara bättre än stål till grillen, flaskan står på samma fläck hela tiden. Lite skillnad i en husvagn eller annorstädes där man vill spara vikt.
I mitt fall med en Weber Q320 Special Edition med dubbla 8463 gasolflaskhållare, så är en P11 rätt tung om man ska rulla grillen mellan olika platser. Men med PK10 & PK5 som jag har nu så är det smidigare. P11 flaskan är tom & jag kommer troligen ändå "fylla" den för att ha till andra ändamål.
 
Mikael_L
pjodden skrev:
Jag fyller mina på Gasolfyllarna, [länk], för 29kr/kg.

I mitt fall är det P11 men de fyller nog alla typer. Man byter alltså inte flaskor utan behåller sina egna som de fyller medan man väntar.
Så för mina 2012-flaskor som rymmer 1,9 kg så skulle det kosta ungefär 60 spänn att fylla.
Och det är alltså samma pris för gasen oavsett flaska, bara att mindre flaskor måste fyllas oftare då.

Men sen undrar jag över hur länge en 2 kilos flaska räcker. Ni som har gasolgrill, hur ofta behöver ni byta flaska och vilken storlek kör ni på?
 
F
Mikael_L skrev:
Så för mina 2012-flaskor som rymmer 1,9 kg så skulle det kosta ungefär 60 spänn att fylla.
Och det är alltså samma pris för gasen oavsett flaska, bara att mindre flaskor måste fyllas oftare då.

Men sen undrar jag över hur länge en 2 kilos flaska räcker. Ni som har gasolgrill, hur ofta behöver ni byta flaska och vilken storlek kör ni på?
Har 5kg flaska och är på slutet av min 3:e flaska för året. Kör på en Weber Genesis e-330. Kan inte säga mer än att jag grillar ganska mycket och relativt frekvent.
 
Mikael_L skrev:
Men sen undrar jag över hur länge en 2 kilos flaska räcker. Ni som har gasolgrill, hur ofta behöver ni byta flaska och vilken storlek kör ni på?
Jag har en Landman Avalon, om alla 4 brännare går fullt så drar den ca 1kg i timmen.... (ca270gr/h/brännare)..vi kör en PC5:a och byter 3ggr/säsong...fast jag delar den med en 60cm Murikka oxå....
 
Bump.
Fyllning PC 5. 299 Coop forum. (Skara)
 
M
Kan tipsa de som har P11or att åka till bauhaus och byta mot pk10. De köper din tomma p11 för 995 kr och säljer en fylld pk10 för 1359 vilket ger en kostnad på rätt så billigt för att byta upp sig. 354 spänn. Att bara fylla (byta) en pk10 där kostar 254 nu.
 
  • Gilla
Pepparkaka och 1 till
  • Laddar…
MaxPax skrev:
Kan tipsa de som har P11or att åka till bauhaus och byta mot pk10. De köper din tomma p11 för 995 kr och säljer en fylld pk10 för 1359 vilket ger en kostnad på rätt så billigt för att byta upp sig. 354 spänn. Att bara fylla (byta) en pk10 där kostar 254 nu.
Gäller bara om du har en Primagaz flaska
 
M
pour skrev:
Gäller bara om du har en Primagaz flaska
Ja det står så på hemsidan, men de tar även AGA. Jag nämnde för personalen att det står på nätet att de bara tar primagaz och de sade bara "nä vi tar aga också". Konstigt att de inte ändrar detta för många lär undvika att åka dit just på grund av det.

Jag bytte sist två AGA P11 och en konstig norsk P11 som jag hittat på tippen. De köpte gladeligen och gav mig pk10'or...
 
MaxPax skrev:
Kan tipsa de som har P11or att åka till bauhaus och byta mot pk10. De köper din tomma p11 för 995 kr och säljer en fylld pk10 för 1359 vilket ger en kostnad på rätt så billigt för att byta upp sig. 354 spänn. Att bara fylla (byta) en pk10 där kostar 254 nu.
Vet du hur länge kampanjen gällde? Eftersom det gått ett tag sedan ovanstående inlägg och jag inte kan hitta något på hemsidan misstänker jag att den är slut.
 
Redigerat:
M
Pepparkaka skrev:
Vet du hur länge kampanjen gällde? Eftersom det gått ett tag sedan ovanstående inlägg och jag inte kan hitta något på hemsidan misstänker jag att den är slut.
Jag uppfattade det inte som att det var en kampanj. De köpte tomma p11'or för samma pris som de själva sålde tomma p11'or och sålde därefter tomma pk10'or för bara 105 kr mer plus gas. Jag såg nu att de höjt prisen på gasen till en pk10 till 259 kr.

Prova att ringa dit du tänker åka och berätta vad du har och vad du vill ha och vad det kommer kosta dig.

http://www.bauhaus.se/primagaz-p11-stal-tomflaska.html
http://www.bauhaus.se/primagaz-pk10-komposit-tomflaska.html
http://www.bauhaus.se/primagaz-gasol-till-pk10.html
 
OK - tack för snabbt svar!
 
Hemmakatten
Någon som har pris på gasolflaskor PK10 (primagaz) i Stockholm Norra? De jag hittar kostar 399:-.
 
Flaskor eller påfyllning du ska ha?
 
250:- för fyllning på ABC-gasol i Vallentuna (Okvista). Ta med kontanter då han inte tar kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.