Jag tycker Evernote funkar dåligt som ärendehanteringssystem. Är en nöjd användare i övrigt, betalar till och med för tjänsten, men det är mycket mer minddump och digitalt arkiv som jag använder det som. Jag har dock funderat på att använda något typ av ärendehanteringssystem för hemmet, så denna tråd är högst intressant. Bugzilla borde funka tycker jag.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Jag har trello, inget ärendehanteringssystem egentligen men skapar ett ark per årstid (samt en snarast och "framtida planer" där jag lägger till saker som ska göras - bra för prioriteringar och att saker inte ska glömmas bort
 
kanbanery.com eller wunderlist.com
Inga egentliga ärendehanteringssystem men nåt i stil med jira känns ju rätt overkill. Läs på lite om Kanban. Det är ett bra sätt att visualisera och htitta flaskhalsar.
 
Trello använder vi och jag tycker det är bra. Funkar både i luren och på datorn och man kan ha inköpslistan där när man åker och handlar, t.ex. Vi planerade bröllopet med Trello. :)
 
Det här är jag också intresserad av!

Jag och frun har ICA-appen och där kan man ju ha handlingslistor som synkas mellan telefonerna, sjukt smidigt.

Borde finnas något liknande för alla småsaker man ska göra på huset. Evernote är bra men känns för stort...
 
Wunderlist är en av de bästa To-do appar jag testat. Snabb synkning mellan enheter och en massa finesser!!! Kostar gratis dessutom.
 
Vi kör wunderlist för inköp, en lista per ungefärlig kategori (mat, Ikea, renovering...) men för TODOs har vi provat Google apps, trello och post-tis utan att riktigt fastna för någonting.
 
Om man står ut med att dela konto så funkar zendone också. Går att synka med evernote med.
 
Vi kör Wunderlist för alla todos. En lista per ämne och projekt med stående inslag som "att handla" och "fixa på huset". Försöker sortera viktigast överst.

Gemensam lagring av dokument i Google drive. Samt delade kalendrar.

Trello kör vi på jobbet, mer projektledning än todo tycker jag. Förvisso kan man använda plugin mellan tex gmail och skapa kort i trello.
 
Använder todoist för uppgifter samt Our Grocery för inköp.
 
Jag kör extremt simpelt, anteckningsfunktionen i telefonen. Har en lista för hemmet, en för sommarstugan, och en lista för varje byggvaruhus jag brukar besöka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.