Johan- skrev:
Fixat med salning och foder på dörrar och fönster.
Vilket sedan ledde till att en av planhyvlarna gick sönder. Tur #2 inte var allt för långt inpackad. Renovering av drev får bli en femma vid senare tillfälle.
 
Städat undan lite byggspill och så åkte jag och köpte mig en ny motorsåg, Stiga SP 375.
Måste såklart prova att kapa lite ved och se vad den duger till.
Tyckte den gick väldigt bra faktiskt och rätt mycket ork trots storleken. Trögstartad var den, men den var iofs snustorr på bensin också så det tog ett tag innan jag fick igång den..
20140913_181141.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
holmberg87 skrev:
Städat undan lite byggspill och så åkte jag och köpte mig en ny motorsåg, Stiga SP 375.
Måste såklart prova att kapa lite ved och se vad den duger till.
Tyckte den gick väldigt bra faktiskt och rätt mycket ork trots storleken. Trögstartad var den, men den var iofs snustorr på bensin också så det tog ett tag innan jag fick igång den..
[bild]
Vad är det för märke på utombordaren?
Kan det vara en gammal Tomos?
När startade du den senast?

Snygga snitt med motorsågen för övrigt (y)
 
Monterat nytt plasttak på köksaltanen. 41 skruvar, maken fick ta den enda jag absolut inte kunde nå.
 
KnockOnWood skrev:
Vad är det för märke på utombordaren?
Kan det vara en gammal Tomos?
När startade du den senast?

Snygga snitt med motorsågen för övrigt (y)
Hehe stigan fick bekänna färg :)

Det är en gammal Evinrude Fisherman 6hk. Hittade den i en gammal bod som jag rev i somras. Motorn har inte varit igång på säkert 12 år men jag gick igenom den för 1 månad sedan, rengjorde bränslepump och förgasare sen startade den och gick (y)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
M
Hade tänkt måla knutarna på gäststugan men det blev bilmeck.. bytt alla bromsskivor, handbromsbackar och ABS sensorer.. Tvungen att sänka tanken för att komma åt att dra fram kabeln till de bakre... :mad:

Jo, den där lilla skruven som håller fast skivan gick av så det blev till att borra upp och fixa... allt som allt ändå rätt nöjd. :)
 
Tippen, sabbat grundningsbruk och planerat ny elcentral. Terapisvintat ett trangiakök jag hittade på tippen ;-)
 
phl skrev:
... Terapisvintat ett trangiakök jag hittade på tippen ;-)
Terapisvintat? Nytt ord för mig. Gnuggat rent med Svinto?

Berätta :)
 
Kanske upptäckt att skittanken är full hmm. Jag har en sluten tank utan nivåmätare och har stående tömning på den så om allt går som vanligt blir det inte full...

Hur märks om det har blivit full? Går det inte att spola bara?
 
holmberg87 skrev:
Kanske upptäckt att skittanken är full hmm. Jag har en tank utan nivåmätare och har stående tömning på den så om allt går som vanligt blir det inte full...

Hur märks om det har blivit full? Går det inte att spola bara?
Det går att spola ändå... Men du lär bli nervös när nivån i holken stiger!
Jag har inte heller nån nivågivare... Dock en lång mätsticka som jag för ned i tanken med markeringar på för när det e dags att beställa tömning. Det är ju skönt å ha koll :)
 
Samlat ihop ytterligare en halv hink med glas och tre murarhinkar med tegelkross ur trädgården. Känns som att det där får bli en-hink-om-dagen-projekt.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

....lite mer markfix. Prepp för grindstolpe och kantsten som ska gjutas.
 
Pear4Life skrev:
Det går att spola ändå... Men du lär bli nervös när nivån i holken stiger!
Jag har inte heller nån nivågivare... Dock en lång mätsticka som jag för ned i tanken med markeringar på för när det e dags att beställa tömning. Det är ju skönt å ha koll :)
Jaa någonting att mäta nivån med borde jag skaffa för nu är det fullt! Går inte spola längre haha! Trevligt värre på en söndag:)
 
Då vi snart får fibern inkopplad (hoppas jag) drog jag ner ett par nätverkstrådar till källaren och fällde in en dosa i väggen i närheten av där fibern skall komma in. Patchpanel, router och NAS finns på ovanvåningen. Det skall komma dit en switch snart också.

ImageUploadedByByggahus.se1410712068.732993.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det har varit jobbigt att göra något med huset under en tid. Jag tappade lusten totalt när vi upptäckte produktionsfelet på våra kakelplattor i badrummet som vi jobbat med i ett halvår. Men nu har hantverkarna börjat riva ner badrummet åt oss. Känns märkligt att se på när helt nya kakelplattor, tätskikt och våtrumsskivor rivs ner.
 
KnockOnWood skrev:
Terapisvintat? Nytt ord för mig. Gnuggat rent med Svinto?

Berätta :)
Prexis, Svinto ger verbet svinta. Stod en timme och svintade ett i princip oanvänt stormkök jag hittade på tippen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.