Vet inte om ni märkt det, men i måndags gjorde vi mobilsajten snabbare och idag har vi:

1) gjort så att man enkelt kan ladda upp bilder direkt från snabbsvarsformuläret (klicka gärna på kamera-ikonen och testa i mobilen :D)
2) lagt till hur många visningar och svar varje forumtråd har högst upp inne i respektive forumtråd. Det kan t ex stå "683 läst · 20 svar". (Tänk på att dessa siffror inte uppdateras i realtid. Siffrorna uppdateras fyra minuter före varje heltimma av någon outgrundlig anledning. :wow:)

Sist vill jag meddela att vi fixat så att feedbacken när man klickar på något är mycket snabbare nu än tidigare. Faktum är att vi nu tycker att det är för snabbt :confused: när man skrollar i mobilen. Vi ska försöka fixa det. :)

Lista över saker vi gjorde i måndags:

1) Snabbare mobilsajt
2) Förbättrad paginering
3) Fixat så att tangentbordet kommer upp när man klickar på sök-ikonen
4) Fixat så att man kan se vem som gillat något även i mobilen
5) Tagit bort irriterande stickies

6) Förbättrade guider (och bildspel)
7) Färre "hopp" i forumtrådar
8) Fixat buggar i Internet Explorer (IE7 och IE8) och Firefox.
9) Snabbare avdelningsstartsidor i mobilen (visar nu upp 31 noder istället för oändligt många).
10) Mer överskådlig startsida
 
  • Gilla
marcus@byggahus.se
  • Laddar…
ullberg
Har ni i samband med detta stängt av så det inte går att ladda upp bilder från tapatalk? Eller är det bara jag som ge problem med det?

EDIT: kanske ska tillägga att det har funkat tidigare med samma enhet och inställningar. Men det kan ju vara tapatalk som gjort något också.
 
Redigerat:
ullberg
Hmm, nu funkar det i en annan tråd. Det var kanske just den tråden jag försökte ladda upp i som det inte funkade (http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=242649) det är ju en diskussionstråd från hemsidan så inställningarna är kanske annorlunda där...
 
ullberg
Nej, det var via forumet jag gick in (det var ju som sagt i tapatalks app), inte hemsidan, och där kan jag inte ladda upp bilder
 
ullberg
Så här står det:
ImageUploadedByTapatalk1410189269.403703.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: men när jag som ovan gör exakt samma sak i en annan tråd (denna) så funkar det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.