Mitt bidrag med två bilder från mitt kök. Eftersom huset är byggt på Gustav III:s tid så är ingenting original förutom takplankorna. Timmerväggen fanns naturligtvis men förmodligen var den täckt med någonting.

Mina enda planer på förändringar i köket är att installera en vedspis framför murstocken och mura en kåpa istället för den rostfria.

k1.jpg
k2.jpg
 
2014-08-28 018.PNG

Ingen lycka är så stor som att få bygga nytt hus med det kök man längtat efter. Här är vårt kök, färdigt och bara att njuta. Att få baka morgon frallor med hjälp av en Kitchen aid vore pricken över i!
 
Redigerat:
Dags att avgöra veckans tävling om en st KitchenAid.

Den rätta tipsraden var:

A 4
B 3
C 1
D 5
E 2

Vi fick in 12 korrekta svar, 18 st felaktiga.

Men oj, oj, oj. Jag visste inte vad jag gav mig in på när jag sa att finaste bilden skulle avgöra om många rätta svar inkom. Så fina kök och vilken ångest att välja! Jag kunde inte välja själv utan kallade in en jury bland mina medarbetare. Per, Elina, Marcus, Rickard och Aaron fick tycka till förutom jag själv. Alla fick välja ut tre favoriter. Ett enda bidrag var med på samtliga jurymedlemmars 3-i-topp favoritlista och det bidraget lämnades av ....

Misse! Grattis, du har vunnit en köksmaskin. :)
 
Åh vad glad jag blev nu! Tusen tusen tack:) Den kommer att passa alldeles perfekt i vårt kök!
 
Grattis Misse.
Och det var roligt (och lite lätt chockad förvåning) när jag såg att vårt kök var med. Tack för att ni tycker det var värt att ha med i tävlingen. :)
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.