Spott, morr o fräs, inte fått ett skit gjort hemma på hela helgen :mad: haft nackspärren från helvetet hela helgen :thumbdown:
 
Målat klart allt på hög höjd på huset för i år. Bara vindskivor kvar på ena sidan och på andra är det lite innertak på balkongen samt vindskivor kvar. Får väl se om andan faller på om det blir fint väder framöver annars blir det nästa år 😃 Nu står nytt balkongräcke på tur innan jag ska börja med insidan av garaget och lilltjejens rum (som inte ligger i garaget kanske jag ska tillägga 😃 )
 
D09 skrev:
Bra jobbat ;) speciellt med falltekniken ;)

Snyggt tak :) precis sådant jag vill ha hemma vid entrén Har du någon ritning som du vill dela med dig? :)
Tyvärr ingen ritning, bygger det nya som det som jag rev, fast detta blir rakare, mindre skamfilat. Det gamla hade skjutit, och stolparna var riktigt fula.
2,5000m brett, 1,70m djupt.
27 graders takvinkel (som någon gissade på tidigare), ca 33cm takfot på sidorna och nån cm till framåt.
:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09, här har du ritningen till en snygg farstukvist.
Som jag skall bygga en vacker dag, när jag får tid :surprised:
Brokvist.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vill du ha de andra vyerna så säg till!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har jag gjort dem där sista procenten av köket jag byggde julen 2012.

Frys, kyl o skafferi inbyggt i pärlsponts mdf.
 
  • 1408900592956.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1408900626318.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
KnockOnWood skrev:
D09, här har du ritningen till en snygg farstukvist.
Som jag skall bygga en vacker dag, när jag får tid :surprised:
[bild]

Vill du ha de andra vyerna så säg till!
Tackar :)

Ska kolla måtten mot ett av loftets fönster, helst vill jag ha ett vanligt tak men får det inte plats så får det bli platt tak :)

Nu har jag en litet transparent tak och det är för litet :)
 
Trippat runt som en nervös kapplöpningshäst hela helgen, beredd att kasta mig fram med färg och pensel då väder och solbelysning nådigt linjerar sig så att det är lämpligt att måla ett parti friggebod.

Sedan har jag stuckit emellan med att gjuta fast lite granitskivekanter till kommande jordgubbslandet också.
 
Mikael_L
Har rensat hängrännor.

Nu har plötsligt två träd till fått en dödsdom här. :mad:
Av mängden tallbarr i hängrännan är åtminstone ett träd väldigt tydligt skyldigt.
 
Crebel skrev:
...gjuta fast lite granitskivekanter till kommande jordgubbslandet också.
Berätta mera!

Och bilder förstås :)
 
Mikael_L skrev:
Har rensat hängrännor.

Nu har plötsligt två träd till fått en dödsdom här. :mad:
Av mängden tallbarr i hängrännan är åtminstone ett träd väldigt tydligt skyldigt.
Det är en sådan där satans ek förstås :p

//Gammal biolog
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1408912951.716309.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt o funderade på om åskovädret drog iväg huset till någon udda planet ;)
 
  • Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
D09 skrev:
...

Satt o funderade på om åskovädret drog iväg huset till någon udda planet ;)
Fan vad vackert!
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Murade i några nya tegelstenar i fasaden samt fogade om några meter. Även idag hann jag precis bli klar innan ösregnet. Tur två dagar i rad, vet ju vad som väntar under morgondagen...

Slipade sista dörrkarmen i källaren (wheee!) samt lade tjugo minuter på att fulsvetsa ihop en ram till en press för att få av ett lager på min trasiga vinkelslip. Materialet till fulbygget hittade jag i en container på gatan...

fulpress.jpg

Nu blir det till att beställa reservdelar till vinkelslipen oxo så att jag för gott kan glömma eländet med källargolvet som fick maskinen att haverera.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spacklat samt slipat grabbens lekrum och målat taklisterna samt snickeriet på den gamla platsbyggda garderoben.
Hunnit slänga upp några våder tapet också så här sent med hjälp av pannlampan.

Blä har samma tråkiga sak kvar som mikael_L! Fast min bov kapades ner o grävdes bort redan förra hösten.
 
Trotsar förkylning med renovering av fuktskadad yttervägg i kombination med ny dränering av samma vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.