Då är de två första fönstren isatta, det går sakta men säkert framåt. Inväntar besked från banken om byggnadskreditiv för att göra ett riktigt ryck istället för nu pö om pö när pengarna kommer in.

Håller nu tummarna på ett positivt besked från banken, sen kör vi så det ryker :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bra du håller oss uppdaterade!

Kom ihåg bara att lägga upp bilder när du fått lånet och kör järnet, lätt att glömma då
 
  • Gilla
hyweu
  • Laddar…
ute5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


före

20140614_180038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter ute

20140614_171814.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter inne
 
ute1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


före

20140614_134803.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter ute

20140614_132650.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter inne
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kanonfint jobb du gör men jag måste bara få fråga; varför alla dessa småfönster i det stora hålet?!? Det blir ju mer spröjs än glas!
Nä, ett stort fönster som är tvådelat så blir det ljusare och luftigare men ändå med rätt utseende på spröjsen

MVH//Manne
 
Jo, jag vet (tyvärr), spröjsen blev något bredare än vi tänkt oss. Den ursprungliga är 45 mm, men med glaslister och allting så är den nästan dubbelt så bred.

Något man får tänka på tills nästa gång helt enkelt, det är helt enkelt som det är.
 
  • Gilla
MrSoderlind
  • Laddar…
I övrigt så kommer målaren börja spackla under nästa vecka (något som jag gjort tillräckligt i mina dar och som jag kom relativt billigt undan med, iaf enligt de beräkningar han gett mig). All isolering är beställt till den utvändiga tilläggsisoleringen, all panel, vindpapp, reglar, 28x70, isolering till bjälklaget, spånskivor till våning två, och nu har jag även beställt fönsterbänkar.

Blir carrara marmor, enligt följande,

https://www.google.se/search?q=carr...ZF8XiywPG3oHIAw&ved=0CCcQsAQ&biw=1366&bih=667

då jag vill uppnå den gamla stilen liknande denna här, kokmarmor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,
Hur håller du budgeten :confused:

Om du väljer marmor i en hyreslägenhet, tänk på att marmor är känsligt för fläckar (sura ämne) och det är kanske svårt att hålla det fräscht från hyresgäst till hyresgäst.
Granit är då tåligare.

;)
 
Om man säger såhär, när man läser inredningstidningar och de renoverar 7 m2 för 300.000 kronor så tror man knappt det är sant. Speciellt när min totala budget än så länge varit knappt 150.000 kronor (för utrivning, el, rör, snickare, container och uppbyggnad samt fönster av en hel lägenhet plus fönster och lägenhetsavskiljande/brandklassade dörrar till två lägenheter).

Nu har jag snackat med banken och fått ett byggnadskreditiv på ytterliggare 500.000 kronor för att byta ut fasaden, lägga om taket, få två lägenheter ytterliggare helt nyrenoverade och förhoppningsvis sätta in en bättre panna.

Keep my fingers crossed :)
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
roland53 skrev:
Hej,
Hur håller du budgeten :confused:

Om du väljer marmor i en hyreslägenhet, tänk på att marmor är känsligt för fläckar (sura ämne) och det är kanske svårt att hålla det fräscht från hyresgäst till hyresgäst.
Granit är då tåligare.

;)
Tack för tipset om bänkarna, de hyresgäster som ska ta över dessa två första lägenheterna har dock varit där i 17 respektive 3-4 år så de byter inte så ofta, som tur väl är ;)
 
DSC_000001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_000002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


taklist.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


vrumkamin.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frigolitlister? Smidiga som fasen att jobba med samt lättjobbade o lättmålade (om man sprutmålar)
 
Köket är på gång nu under veckan, fick stå på IKEA i 2 - 3 timmar pga att luckorna som vi bestämt oss för inte fanns i lager, sen fick vi ändra oss, de fanns ine i lager och till sist fick vi en, som inte alla luckor fanns i lager (så vi fick ändra skåpsindelningen).

Golvet blev parkett från K-rauta, snyggt, men troligtvis det mest störiga golv att lägga (blivit bortskämd med klick). Innan man kom på knepet tog det tid, svett och irritation, men nu är det lagt iaf och det ser bra ut. Dock blir det nog ett annat golv i de övriga lägenheterna ;)
 
sir_daniel skrev:
Frigolitlister? Smidiga som fasen att jobba med samt lättjobbade o lättmålade (om man sprutmålar)
Japp, i och med takhöjden ville jag försöka få fram den gamla stilen, har även köpt takrosetter som jag ska sätta upp. Egentligen hade jag en vision om att hela huset skulle hålla denna stilen, med element osv. men när jag enbart ska hyra ut det, då finns det inget som motiverar element som är 2-3 gånger dyrare bara för att de är i rätt stil. Tyvärr är det plånboken som får styra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.