M
Såhär kan man göra då:

[video=youtube;J-LqLU7CxeA]http://www.youtube.com/watch?v=J-LqLU7CxeA[/video]

Så många trådar här på byggahus handlar om hantverkare som beter sig som idioter, gör skitjobb, tar för mycket betalt, luras, inte håller löften osv osv osv. Helt rätt, men även om detta är ett konsumentforum så tycker jag att det kan behövas åtminstone en balanserande tråd om det omvända fenomenet. Det existerar ju också.

Någon som har några rafflande berättelser?
 
  • Gilla
Tobbe87 och 4 till
  • Laddar…
Helt rätt vill man inte betala ska man inget ha.
 
hahah en snickare jag känner gjorde ett svartjobb åt en lallare som ägde en Subway restaurang. Han la in golvvärme spacklade upp golvet och la klinker i en hall på ca 6-7m2. När han skulle få betalt började "kunden" slingra sig och erbjöd en massa gratis subway mackor istället för pengar. Han vägrade och då hotade "kunden" med att anmäla han till skatteverket för svartjobb. Snickaren hade kvar nyckeln till "kundens" hus, Han for på cramo hyrde en stor jävla bilmaskin och bilade sönder hela golvet han hade gjort åt han. Sen låste han dörren och posta nyckeln.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
I grannsamhället var det en rörläggare som gjorde en massa svartjobb åt en kund (panna, värmesystem och en liten toalett) efter att han hade fått betalt (svart) skickade han en faktura...

Ren hörsägen ska väl tilläggas.
 
Jodå, nog finns det kunder som är riktiga k*kar!
Jag vill inte berätta om någon händelse, men kan berätta vad en kund gjorde klart för mig. Han berättade att dom enbart tänkte betala vad som var skäligt och bestrida resten, sen var det upp till oss att dra det hela till tingsrätten, men det skulle vi inte vilja för det skulle bara bli "kukigt och jobbigt". Vi vann.

//Patrik
 
  • Gilla
ACME och 6 till
  • Laddar…
W
Byggd om hos en diplomat svart. När vi var klara så förklarade han att han ej tänkte betala via telefon då vi var i hans hus. Vart en del saker som försvann. Igen hade sett något och sakerna gick inte att spåra.
 
Menar du att han inte ville beta för att det försvann saker eller att det försvann saker för att han inte ville betala?
 
wago33 är avstängd.
 
Vet en kille som renoverade ett tak, när det skulle betalas så vägrade kunden, vet dock ej anledning, men takläggaren ringde containerbilen som kom och placera ut containern killen var på väg upp på taket och skulle kasta ner pannorna, kunden kom ut och ville betala direkt.

Vet inte om han verkligen tänkte genomföra det hela, tror att det är olagligt, men det löste problemet iaf :)
 
Marlen Eskilsson skrev:
wago33 är avstängd.
För att?
 
  • Gilla
M.Kristensen
  • Laddar…
Han är en tjuv och berättar glatt om det? Tror till och med att vi har skyldighet att anmäla honom.
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Det behöver ju inte vara han som tagit grejerna kan mycket väl vara den som ordnat svart jobbet och i sin tur skulle betala Wago33. Om ni har skyldighet att anmäla bor ni ringa dit och uppge att wago33 stulit grejer hos en diplomat kommer säkert leda till en stor utredning.
 
Är det så du tolkar hans inlägg, att det inte var han och hans kollegor som stal från kunden när de inte var överens om priset?

Inlägg i det här forumet ska följa svensk lag och det där kan tolkas som uppmaning till brott. Att tipsa andra om att man kan stjäla från kunderna är inte ok. Det är riktigt obehagligt.
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Jag tolkar inget men det är inte omöjligt. Att banna nån utan annan anledning än att du tolkar inlägget som att han är en tjuv och som dessutom stal av en som tänkte blåsa dom på pengar verkar lite simpelt tycker jag.
 
  • Gilla
Direktörpelle och 2 till
  • Laddar…
Han och kunden hade bestämt att utföra ett jobb utan att involvera skatteverket, där är båda lika goda kolsupare.

Att sedan kunden och han har en telefonkonversation om vad kalaset ska kosta och de är inte överens, berättigar väl inte honom att stjäla från kunden?

Jag anser inte att inlägget kan tolkas på något annat sätt än att han och hans kollegor stal från kunden som hämnd för att de var oense om vad det ska kosta.

För att få driva ett forum i Sverige måste man följa svensk lag. För att inte riskera att bli utkastade som t ex Flashback, så måste vi se till att det som kan tolkas som uppmaning till brott raderas. Det är inte censur. Det handlar om att få ha kvar rätten att driva sin verksamhet.
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.