Den här veckan tävlar vi ut en st vit KitchenAid köksmaskin från Artisan, värde 4 290 kr.

vit_kitchenaid.jpg

Så här tävlar du:

Nedan ser du fem hus märkta a-e och fem kök numrerade 1-5. Dessa tillhör medlemmar på Byggahus.se.

1. Para ihop rätt hus med rätt kök.

2. Maila svaret till tavling@byggahus.se.

3. Posta sedan en bild på ditt kök i den här tråden.

Bland de som har svarat rätt och parat ihop rätt kök med rätt hus, vinner den som har finaste bilden på ett kök.

Snälla ni som är ägare till de här husen, inte berätta. :)



Husen:

a
vitt_tvavanings.jpg


b
gulthus_tavling.jpg


c
rotthus_tavling.jpg


d
vitt201.jpg


e
vittstenhus.jpg



Köken:

1
vittshaker.jpg


2
kakelsattning.jpg


3
granit_kokso.jpg


4
rottkakel.jpg


5
kokglaslampor.jpg


Den här tävlingen sponsras av Byggahus.se.

Lycka till! :)
 
Lite bilder från vårt kök i nybygget, bilden där jag fogar kaklet togs kvällen innan slutbesiktningen :)

Kök1.jpg
kök2.jpg
kök.jpg
 
Krilleman
Gabbe1:s inlägg kan vara lite missvisande i denna tävling!

Flyttning av inlägg är på sin plats!
 
Gabbe, började du inte lite väl tidigt med fredagsölen idag?
 
Gabbes bidrag är väl alldeles utmärkt? Jag har fått mail med den rätta tipsraden från honom också dessutom.
 
Värst vad ni var gnällig då :)
Tyckte ni inte att mina byggbilder var fina nog för att tävla med?
Vad kan vara finare än byggbilder på ett byggforum? ;)

Men bara för att lugna er lite så får ni väl en bild på det färdiga resultatet, vänligen bortse från de tre andra jag postade.
003.jpg
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Gnällig på en fredag? Inte jag då! ;)

Jag tolkade texten (alltså läste illa) i min vilsna värld! :banghead:

Ursäkta Gabbe1
 
krilleman_215 skrev:
Gnällig på en fredag? Inte jag då! ;)

Jag tolkade texten (alltså läste illa) i min vilsna värld! :banghead:

Ursäkta Gabbe1
+1

Först när jag läste reglerna en tredje gång insåg jag att Gabbe hade helt rätt och jag hade fel... :rolleyes:
 
E
Bland de som har svarat rätt och parat ihop rätt kök med rätt hus, vinner den som har finaste bilden på ett kök.
Är det den som har finaste bilden på ett kök eller den som har finaste köket på en bild som vinner? :)
 
Bilder från vårt kök!

Före:
image.jpg

Efter:
image.jpg

Före:
image.jpg

Efter:
image.jpg

Nu saknas bara en KitchenAid till baktokiga frugan! =)
 
P
kök.jpg

Jag kommer ju inte vinna med detta köket, (men jag borde få ett sympatipris) när vi inte hunnit renovera det ännu.
 
Och så en bild på vårt lilla kök. Alltihopa rakt igenom var furu när vi flyttade in, så vi la till lite färg i väntan på att ha råd med ett nytt kök om ungefär hundra år! :p

IMG_4858web_zps7fc9bd6b.jpg
 
Ewerth skrev:
Är det den som har finaste bilden på ett kök eller den som har finaste köket på en bild som vinner? :)
Detta är en endast en tävling för dem som har finaste toppenkök hemma! Vi som inte har det kan ju ändå vara med men kommer inte att vinna!
Spännande ändå :)
 
Redigerat:
Vårt kök är ganska stort så det är svårt att få till en bild som visar hela :surprised: Nöjer mig därför med denna bild som visar köksön. Kylen är en tillfällig historia och ska bytas ut mot en som ska stå i längan som är bakom mig.

wpid-DSC_7011-300x168.jpg

Helena Veraeus
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.