Hejduk..tig skrev:
Vill du ha plats för både matbord och köksö/bar så skulle du kunna vända på matbordet och bygga en fast köksbänk mot väggen med fönstret, på själv förhöjningen, med förvaring inunder. Baktill en avlastningshylla. Som en bred fönstersmyg.
En lösning för elementet behövs isf. Vad hade du tänkta göra av elementet i ditt inlägg #18?
Hej Hejduk..tig,

Lösningen för elementet är inte helt spikad, antingen så "slaktar vi två av skåpen i inlägg#18 alt så flyttar jag det till golvvärme på en yta i köket. Det går att lägga vattenburen golvvärme under trägolv om man håller koll på temperaturen med ett bra temostat.
Men Elementproblemet är ett litet i vår värld, det hittar vi alltid en bra lösning på.
 
Jag inser att jag var tvetydig med mitt ordval av "köksbänk". Vad jag avsåg var en sittbänk i köket. Vi tar det en gång till :)
Du kunna vända på matbordet och bygga en fast sittbänk mot väggen med fönstret, på själv förhöjningen, med förvaring inunder. Baktill en avlastningshylla. Som en bred fönstersmyg.

Elementet går att lösa, med golvvärme, eller med hål i avlastninghyllan bakom.
K%u0025C3%u0025B6k+N+inspirationsbild.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett förslag kunde vara att bygga den inbyggda sitttbänken runt fönstret som någon lade upp bild på, som övergår i bänkskåp längs väggen dör köksöppningen är, och avslutas med en köksö ut i öppningen med snedtak eller balk. Där kan du ju ändå inte gå, om jag tolkar det rätt så är takhöjden låg där.
 
Trevliga förslag, en köksö ut i den låga delen kan vara en bra ide. Dock blir den kanske lite för liten, men sa verkligen mäta och se om det kan gå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.