Mikael_L
Det har försvunnit en tråd i forumet.
tror den låg under politik.

Var tog den vägen?
 
Kanske har Marlen äntligen förstått att en röstnings-tråd inte säger någonting alls om något av intresse?
 
Må den vila i frid. Det var ett ovanligt dåligt sätt att värva nya medlemmar till BH, måste jag säga.
 
  • Gilla
Real7 och 1 till
  • Laddar…
Hade samma åsikter skrivits om resultatet hade vari annorlunda? Kanske hade rentav tråden fortfarande varit öppen. Det börjar bli lite för märkligt hur vissa ute i vårt avlånga land tycker att vi skall handskas med våran åsiktsfrihet. Tycker man "fel" så skall det tystas, det kan endast betyda att man inte längre är intresserad av det demokratiska samhällets spelregler. Det i sin tur kommer troligtvis i förlängningen att ställa till med mer oreda en vad alla PK individer vågar drömma om. Nej gör som vår lag tillåter låt alla oavsett åsikt tycka och tänka det är enda sättet att vet vart tömningarna går i samhället.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 10 till
  • Laddar…
Det finns ingen åsiktsfrihet i privata sammanhang. Blanda inte ihop demokrati och fritt företagande.

Båda är extremt viktiga i min värld, men det betyder inte att dom lyder under samma, eller ens förenliga, regler.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
ullberg
Det var väl för väl att den försvann, jag var återigen på väg att lämna BH för gott när jag såg den, nu slipper jag det (och omvänt slipper ni tyvärr inte mig)
 
  • Gilla
oceanis
  • Laddar…
M
cecar33 skrev:
Hade samma åsikter skrivits om resultatet hade vari annorlunda? Kanske hade rentav tråden fortfarande varit öppen. Det börjar bli lite för märkligt hur vissa ute i vårt avlånga land tycker att vi skall handskas med våran åsiktsfrihet. Tycker man "fel" så skall det tystas, det kan endast betyda att man inte längre är intresserad av det demokratiska samhällets spelregler. Det i sin tur kommer troligtvis i förlängningen att ställa till med mer oreda en vad alla PK individer vågar drömma om. Nej gör som vår lag tillåter låt alla oavsett åsikt tycka och tänka det är enda sättet att vet vart tömningarna går i samhället.
Jamen i en demokrati, om 52% är nazister så är det ju demokratiskt med ett nazistiskt samhälle...

:|

Ja, jag är ironisk.
 
Redigerat av moderator:
Vilket trams att alltid snacka om att det är en demokratisk rättighet att få respekt och uppskattning för sina åsikter. Däremot har du rätt att ha dom.
Demokrati är inte att vi andra ska stå och applådera när orätter begås.
 
Mikael_L
schh, nu sitter jag och lyssnar på Fredrik ... :)
(TV1)
 
Real7 skrev:
Vilket trams att alltid snacka om att det är en demokratisk rättighet att få respekt och uppskattning för sina åsikter. Däremot har du rätt att ha dom.
Demokrati är inte att vi andra ska stå och applådera när orätter begås.
Och vem är du som ger dig rätt att avgöra när orättvisor begås.Det är väl ställt bortom all tvivel att vi godtagit den regeln att dom som får flest röster bestämmer eller har jag missat något?
 
MaxPax skrev:
Jamen i en demokrati, om 52% är nazister så är det ju demokratiskt med ett nazistiskt samhälle...

:|

Ja, jag är ironisk.
Ja tyvärr är det så, men vi får givetvis ha vilken åsikt man vill.
 
Varför dessa spekulationer om nazister? Finns inga folkvalda nazister i Sverige såvitt jag vet, däremot finns det folkvalda kommunister.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
M
Att tro att SD inte är nazister i sin kärna är som att tro att HM faktiskt bryr sig om arbetsförhållandena där deras kläder kommer ifrån, som att tro att Monsanto faktiskt vill mänskligheten väl med sitt intåg i livsmedelsindustrin, som att tro att de västerländska diamantbrytarföretagen i afrika är intresserade av att respektera lokalbefolkningen, som att tro att all reklam på teve innehåller absolut sanning.

Vakna upp ur dvalan för helvete.

Tack för mej.
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Då har du även en hel del statsvetare att läxa upp med dina teorier. Knäppskallar som hittar sin sanning från olika typer av sämre media (som kvällstidningar), sociala medier etc etc kommer alltid att finnas. Sverige är dessutom lite speciellt i dessa sammanhang. Kanske dags att uppdatera din världsbild från annat håll, t ex de mer välrenomerade politiska tidsskrifterna från Tyskland och USA? Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.