M
Ja, vart ska man kunna få en lugn stund och mecka med gräsklippare/trimmer/bil/moppe? eller snickra/svetsa/förvara verktyg?
 
Redigerat av moderator:
falkn skrev:
Tycker också att planlösningen är bra. Det enda jag reagerar på och som man ofta ser i nyproducerade hus och lägenheter är placeringen av matbordet. Det blir ganska trångt mot arbetsytorna i köket om man ska springa mellan spis och kylskåp o.s.v, men bordet kanske inte ska stå som illustrerat.
Jo, planen är att det ska stå som på bilden. Får hoppas det fungerar - annars får vi väl flytta det något. Exakt placering av spis, vask etc är däremot inte bestämt helt.
 
RH_Garanti skrev:
Jag hade nog prioriterat bort garaget till förmån för en enklare carport och lagt den ytan/pengarna till huset. Erfarenhetsmässigt är det få som orkar köra in bilarna i garaget ändå, mig inkluderat.
Här var det detaljplanen som styrde. Storleken på både hus och garage är så stort det får lov att vara så att disponera om ytorna är inte tillåtet. Men jag har valt att bygga hela garaget med samma väggar, isolering och golvvärme som resten av huset. Så möjligheten finns ju att göra om till bo-yta i framtiden.


PS: Har en gammal sportbil från 70-talet som definitivt ska stå inne.
 
  • Gilla
flimsy
  • Laddar…
Jag tycker ni har lyckats bra med planlösningen med tannke på de begränsningar som rådde.
 
  • Gilla
Anders D och 1 till
  • Laddar…
Vi håller precis på med planeringen av vårt husbygge.
Vilket märke ska du ha på era vikdörrarna?

När jag pratar med vår husleverantör så rekommenderade han inte att sätta vikdörrar pga de hade haft en del problem med att de börjar kärva och läcka efter några år.

/Tommy
 
iseklaar skrev:
Vi håller precis på med planeringen av vårt husbygge.
Vilket märke ska du ha på era vikdörrarna?
Valet föll på Schueco ASS 70.HI med 3-glasfönster. http://www.schueco.com/web/se/priva...roducts/skjutoch_vikdoerrar/schueco_ass_70_HI

Jag tittade också på Solarux, Concertina, Raynears, Santex, Amanda, Ekstrands, Halle, SAPA. De har lite olika system på hur de monteras så kolla runt och bilda dig en egen uppfattning. En del kan tex bara öppnas inåt. Alla system med hjul och skena behöver underhåll då och då så det är jag inte så orolig för. Inte heller att de ska börja läcka - men det beror såklart också på hur utsatt fasaden är för väder och vind.

Din husleverantör rekommenderar säkerligen något han har bättre provision på.... ;)
 
Projekt-tråden har fått en "puff" till höger. :surprised:

puff.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjozac och 1 till
  • Laddar…
Hur går det med murandet?
 
  • Gilla
pozz2
  • Laddar…
Murandet går vidare. Ytterväggar först, innerväggar lite senare.

2014-06-21 17.34.20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2014-06-21 17.44.45.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 2014-06-14 10.26.01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Snyggt. Fortsätt posta bilder när du kan, gärna detaljer och anslutningar, infästningar mm
 
Bältesclip skrev:
Snyggt. Fortsätt posta bilder när du kan, gärna detaljer och anslutningar, infästningar mm
Tack! Jag fortsätter med fler bilder.

Här kommer vikdörrarna till uteplatsen hamna. Det är avloppet i köket som syns på bilden. Köksbänken hamnar på den väggen.

2014-06-21 17.53.56.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bältesclip
  • Laddar…
Översikt från framsidan.

2014-06-21 17.51.03.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
matsa79
  • Laddar…
Murandet fortgår.

2014-06-24 18.14.41.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fönster med balk. U-block högst upp på muren. De ska sen armeras och fyllas med betong.

2014-06-24 18.13.59.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Inifrån. Notera urgröpningen för den kommande stål-pelaren som ska hålla nock-balken.

2014-06-24 18.14.48.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.