Vad tror ni om multidetektorn de har i veckan? Den låter ju som ett praktiskt verktyg att ha hemma.
 
Mikael_L
AntonBe skrev:
Vad tror ni om multidetektorn de har i veckan? Den låter ju som ett praktiskt verktyg att ha hemma.
Glöm avståndsmätaren bara. Då den är av ultraljudsvariant så är den fullkomligt kass. *
Jag har själv provat sådana, fniss ... ;)

De övriga funktionerna kan däremot hålla måttet. :)

edit:
* tja kass och kass. För inte speciellt noggranna mätningar där det inte finns några störande föremål i närheten som ljudet studsar mot och ger felmätning kan även ultraljudsavståndsmätaren ha ett syfte.
Men jag tycker att dom generellt är så dålig att jag inte har något problem med att även helt generellt såga dom. Jag sågar alltså mätprincipen, den är liksom dömd att misslyckas. ;)
 
Redigerat:
Mikael_L
Multinyckelsetet för 100 spänn
40113_01_s.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tror jag är en bra grej. Perfekt att ha skramlades längst ner i verktygsbagen för att lösa plötsligt uppkomna situationer.

Alltså inget att ha för den som skruvar jämt med fasta nycklar, men för typ snickaren, hemmafixaren osv, så löser nog dessa nycklar många situationer utan att man behöver gå och hämta hylsnyckelsatsen.
 
Paxman skrev:
Denna veckas erbjudanden var det flera stycken jag tände på:

1. Borrslipmaskin

2. Kvistborrsats

3. Digitalt skjutmått

4. Trädsåg

5. Träsnidarsats



Mvh
Fred
Träsnidarsatsen är hyfsad, bättre finish än det Jula brukar försöka sälja.
Tar och håller skärpa bra.
 
joegge skrev:
Träsnidarsatsen är hyfsad, bättre finish än det Jula brukar försöka sälja.
Tar och håller skärpa bra.
Attan, då måste jag försöka få tag i en sådan också! :wow: Tack för infon!

Det blev två ytterligare skjutmått idag då jag insåg att dessa går att göra mycket kul av utöver att vara rena skjutmått. Frågade om snidarsatsen men fick svaret att om den inte var framplockad så kommer den inte säljas i "min" butik...får bli att åka till näst närmaste så snart som möjligt!
 
Någon som ha testat kabeltrumman? Skit eller bra?
52574_05_f.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När det gäller skjutmått så håller jag mig till Mitutoyo, har 5st, 4 digitala och ett analogt med en rund visartavla. Dessa ligger i en annan prisklass förstås. De billiga Kinamåtten har en tendens att äta batterier vilket inte är fallet med Mitutoyo.
 
Frågade personalen(visade även reklambladet) efter kabeltrumman pga hittade ej den. Så visade dom denna haha vilket skämt. Påpekade vart är trumman?
Fick till svar att dom såldes bort igår.
20140819_135513.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tompas11 skrev:
När det gäller skjutmått så håller jag mig till Mitutoyo, har 5st, 4 digitala och ett analogt med en rund visartavla. Dessa ligger i en annan prisklass förstås. De billiga Kinamåtten har en tendens att äta batterier vilket inte är fallet med Mitutoyo.
Håller med om det (gillar mitt IP67-klassade Mitutoyo :) ) men det är mer en fetish snarare än ett ekonomiskt val. Till vanligt hemmabruk i snickeri och verkstad får man rätt många skjutmått och batterier per finskjutmått...
 
ullberg
Jag tog multinyckelset:et och ett set med Torx&insex-nycklar, får se om materialet håller måttet... Skjutmåttet var slut annars hade det nog blivit ett sådant också.

Tack för tipset - här hemma är det märkligt nog någon som sorterar bort Lidl-bladet, undra varför...
 
ullberg skrev:
Tack för tipset - här hemma är det märkligt nog någon som sorterar bort Lidl-bladet, undra varför...
Då kan jag ge ytterligare ett tips: jag prenumererar på Lidl-bladet så det dimper ned som mail! (y)
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Jepp lidl bladet är den enda mailinglistan jag frivilligt gått med i.
 
ullberg
Paxman skrev:
Då kan jag ge ytterligare ett tips: jag prenumererar på Lidl-bladet så det dimper ned som mail! (y)
Jag har faktiskt det, men på den privata mailen som jag bara läser sporadiskt (knappt ens en gång i veckan f.n.), får försöka att komma ihåg att kika på den, är det torsdagar erbjudandena börjar gälla?
 
Måndagar och torsdagar
 
Någon som provat borrsliparen som de säljer denna veckan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.