Hej
Har en Electrolux kyl (QR2519FX) med kolsyremaskin i. Bakstycket har varit fullt av is så bestämde mig för att frosta av. Plockade av alla kåpor invändigt och möttes av detta. Läcker det in varmluft bakifrån eller vad har hänt. Tacksam för hjälp ImageUploadedByTapatalk1408254917.327808.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan tillaga att hela elementet man ser va fullt med is. Detta är efter 10 timmars avfrostning
 
A
Byt sensor som det står i den andra tråden.
208 56 11-22/2
 
Tackar. Hoppas de e så enkelt. Är den svår att byta?
 
A
Nej
Lossa på insidan fota så du ser hur den sitter först
Dra ur den på baksidan
Klipp av den gamla på baksidan en bit upp
(ta ur elen först).

Skarva på den nya med abiko eller sockerbit isolera
Montera den på insidan
Klart!,
 
Tackar. Helt underbart
Denna?


ImageUploadedByTapatalk1408260709.294651.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen undrar jag om de skall vara någon tätning här? Kan du de me?
ImageUploadedByTapatalk1408260760.174511.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack ännu en gång
 
A
Jo det är sensorn
Och det är tätat från baksidan med permagum
 
Tackar. Lägger en beställning direkt
 
Hej. Tar upp detta i denna gamla tråd. Har idag av mitt skåp många gånger och trott att felet varit att dörren inte stängt sig. Nu tror jag att det är givaren för det idag igen relativt fort och jag är säker på att dörren inte stått öppen.
Nu har jag 2 frågor.
1. Är det någon som vet vad det är för givare det är. Alltså det måste ju gå att köpa själva givarna hos en som säljer elkomponenter. 450 för 2 givare och en sladd känns lite saftigt för detta gamla skåp.
2. Undre gångjärnet är helt uppätet. På frysen är det ju som 2 vinklade klackar som gör att dörren stänger sig. Är det likadant på kylen original. På mitt skåp har allt skavt sönder där under. Jag har byggt om stora brickor och höjt dörren men det slutar alltid med att de också tillslut äter sig in i dörren. Finns rätt reservdelar att köpa till detta? Tack på förhand
 
A
N nalle077 skrev:
Hej. Tar upp detta i denna gamla tråd. Har idag av mitt skåp många gånger och trott att felet varit att dörren inte stängt sig. Nu tror jag att det är givaren för det idag igen relativt fort och jag är säker på att dörren inte stått öppen.
Nu har jag 2 frågor.
1. Är det någon som vet vad det är för givare det är. Alltså det måste ju gå att köpa själva givarna hos en som säljer elkomponenter. 450 för 2 givare och en sladd känns lite saftigt för detta gamla skåp.
2. Undre gångjärnet är helt uppätet. På frysen är det ju som 2 vinklade klackar som gör att dörren stänger sig. Är det likadant på kylen original. På mitt skåp har allt skavt sönder där under. Jag har byggt om stora brickor och höjt dörren men det slutar alltid med att de också tillslut äter sig in i dörren. Finns rätt reservdelar att köpa till detta? Tack på förhand
Sensorn har specifika yttermått och karakestik finns säker nått som passar men blir det billigare? Om gångjärnstappen grävt sig in i dörren så byter man eller hänger om dörren +nya självstängningsbeslag
 
electroluxaren skrev:
Sensorn har specifika yttermått och karakestik finns säker nått som passar men blir det billigare? Om gångjärnstappen grävt sig in i dörren så byter man eller hänger om dörren +nya självstängningsbeslag
Ja det finns ju såklart hur många olika sensorer som helst för temp, men en liknande kostar typ 50:- hos min lokala elkomponentaffär. Om jag bara visste vilket spann den hade skulle jag nog kunna fixa det.
Finns reservdelar att köpa till dörren. Ser bara komplett dörr på Electrolux webshop.
 
Bump
 
Jag har ett liknande skåp. Hur fick du loss den nedre kåpan som sitter över kolsyremaskinen?
Mitt skåp har läckt vatten, och nu är det även fyllt med is så behöver få isär det.
 
A
martin43 martin43 skrev:
Jag har ett liknande skåp. Hur fick du loss den nedre kåpan som sitter över kolsyremaskinen?
Mitt skåp har läckt vatten, och nu är det även fyllt med is så behöver få isär det.
Beror på årsmodell, antingen en skruv bakom kolsyreflaskan eller två plastklipps i hyllplanen räl
 
electroluxaren skrev:
Beror på årsmodell, antingen en skruv bakom kolsyreflaskan eller två plastklipps i hyllplanen räl
2006. En skruv bakom kolsyreflaskan. Men den sitter som berget. Går att lyfta den 2-3mm uppåt men inte utåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.