När vi renoverade för ca 8 år sedan så la vi tusentals kronor på Beckers inomhusfärg för att jag hade fått för mig att det skulle vara bäst.
När vi sen insåg att all färg vi målat inte var vit så blev vi minst sagt besvikna
när jag pratade med säljaren i beckers butik så sa han att all deras färg är
S-0500, alltså svagt grå, vet inte om det fortfarande är så, men det kan vara bra att veta om man vill ha det vitt och fräscht.
 
Låter märkligt, jag har målat åtskilliga 100-tals kvadrat med beckers budgetfärg och den har täckt efter två strykningar. Jag märker ingen större skillnad mellan den och premiumfärgen vid målningen. och efter 6 år så kan jag inte märka någon skillnad på resultatet. Så att den dyrare färgen alltid är bättre håller jag inte med om, att betala kanske det tredubbla kan jag inte finna någon anledning till. :)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Peter2400 skrev:
När vi renoverade för ca 8 år sedan så la vi tusentals kronor på Beckers inomhusfärg för att jag hade fått för mig att det skulle vara bäst.
När vi sen insåg att all färg vi målat inte var vit så blev vi minst sagt besvikna
när jag pratade med säljaren i beckers butik så sa han att all deras färg är
S-0500, alltså svagt grå, vet inte om det fortfarande är så, men det kan vara bra att veta om man vill ha det vitt och fräscht.
S0500-N är väl fortfarande skapligt vitt för de flesta - det är ju liksom inte grådassigt, tycker jag i alla fall.
 
phattrance skrev:
har målat väggen nu 2 gånger och tycker att jag MINST måste måla 3 gånger till för att allt ska bli vitt. Man ser ju fortfarande exakt vart jag har spacklat osv. Ska det vara såhär?
Hur länge har spacklet fått torka innan du grund- och täckmålade?
 
nemlan skrev:
Hur länge har spacklet fått torka innan du grund- och täckmålade?
spacklade två gånger, väntade en dag mellan första gången och sedan två dagar innan jag börja måla på.
 
Skaffade Sadolin målarfärg för 599kr / 10L från Hornbach och den täckte mycket bättre än beckers! Skillnaden var som natt o dag
 
ImageUploadedByByggahus.se1404148139.306612.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg och tak till vänster är målat med sadolin, väggen till höger med beckers, taket till höger är omålat gulnat tak.

Beckers är inte grått, men det lilla svarta som är i äter otroligt mycket ljus och ser i mitt tycke inte lika vitt och fräscht ut.
 
Använder ni grundfärg?
Jag tycker resultatet blir helt klart bättre.
 
Det är inget fel på Beckers färger så länge som det inte är deras budgetsortiment. Jag har målat med Beckers Elegant, http://www.beckers.se/produkter/inomhus/vaggfarg/elegant-vaggfarg-matt
Kostar ungefär som andra kvalitetsfärger och täcker bra. Sist jag köpte färg gick den att köpa på Bauhaus men de har tyvärr en förmåga att byta i sitt sortiment med jämna mellanrum.
 
Jag håller på att måla hela mitt nya hus med Beckrsfärg från Bauhaus.

Jag målar 2 gånger på nya gipsskivor, och det är inga problem alls med täckningen.
varken i tak eller på väggarna.

Jag tror du snålar med färg iaf.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Jag ska måla hela huset och vet att Alcros och Beckers färg är ingen stor skillnad.
Till och med dem i Alcros butik säger att det är samma färg egentligen.
Förstår inte hur ni kan säga att den är dålig, men jag har inte köpt någon Beckers färg från Bauhaus, får väl testa det, eftersom den kostar 500 kr 10 l så den är inte så dyr.
En Alcros burk är på 800-900 kr.

Finns det flera med klagomål på Beckers färg?
 
Om jag minns rätt och har rätt borde det vara så här
Alcros milltex7 är så gott som samma som Beckers skotte7
Alcros sober natur är så gott som samma som Beckers elegant
Alcro basic7 är så gott som samma som Beckers budgetfärg som jag ej kan namnet på.
Alla dessa är även likvärdiga i pris.

Jag tycker inte att Beckers budgetfärg borde vara skit, men om den är som alcro basic7 så är den lite blaskigare och inte helt vit till kulören.
 
Alcro Basic finns inte på Alcros butiker.
Måste vara gammalt namn.

Vad är skillnad mellan Beckers Skotte 7 med denna färg som Bauhaus säljer?

Frågade idag killen på Bauhaus om det räckte att måla två gånger på spackel, och han nickade ja.
Kritvit färg dessutom.

Finns det andra här som har mer kommenterar runt detta?
 
Prova Beckers väggfärg plus. Det täcker lite bättre än Beckets billigaste.
Jag köpte 12 liter antikvit för strax över 500kr.
Bauhaus har ju även bra pris på Jotuns väggfärg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.