..å andra sidan införde dom väl JFB lååångt innan oss som visste bättre?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Now we are talking! (y)
 
  • Gilla
nypon och 1 till
  • Laddar…
D09
Vad kan jag ha min kabel till? Hänga tvätt? ;)
 
mycke_nu skrev:
..å andra sidan införde dom väl JFB lååångt innan oss som visste bättre?
Inte ska väl världens bästa behöva ta till såna nödlösningar...,
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
D09 skrev:
Vad kan jag ha min kabel till? Hänga tvätt? ;)
Den är tillåten ovan mark ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
EKK och EKLK som ligger i marken blir efter många år mycket spröd, den går inte böja utan att höljet spricker. Det är väl nått med jordgaserna som påverkar mjukgörarna i plasten. Svart kabel däremot behåller sin "mjukhet".
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mycke_nu skrev:
Now we are talking! (y)
Prislappen borde landa runt 1000-1500kr och det var inte så tokig siffra som jag trodde det skulle landa på för en fast installation för ett antal lampor längs vägen. El gillar jag inte att fuska med, men stör mig på att jag har kabel som jag inte vet vad jag ska göra med den ha ha

Just nu har den tagit plats i hyllan ett antal år =P
 
D09 skrev:
Ha ha

Denna då :)

[länk]
Nog ska du väl se till att få SE-N1XV nu när du är i Sverige FR kan grodätarna få behålla. :)
 
  • Gilla
Tobbe_3 och 1 till
  • Laddar…
elmont skrev:
EKK och EKLK som ligger i marken blir efter många år mycket spröd, den går inte böja utan att höljet spricker. Det är väl nått med jordgaserna som påverkar mjukgörarna i plasten. Svart kabel däremot behåller sin "mjukhet".
Om du håller dig utomhus lite utsatt och ovan jord skulle jag hålla med dig, den största skillnaden visar sig i UV-beständighet. Intressant att förstå vad du menar med jordgaser, där är jag mer än blank.
 
D09 skrev:
..men stör mig på att jag har kabel som jag inte vet vad jag ska göra med den ha ha

Just nu har den tagit plats i hyllan ett antal år =P
Det är därför som Gud gav oss Blocket!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
D09
Ha ha blocket 😭

Cirkeln är sluten ;)

Får tacka alla för hjälpen att reda ut mina "tvättlinor" som jag sparat i garaget.

Får bli inköp av rekommenderade kabel så det inte blir några framtida trådar om dolda fel i mark och ungar som fått tuppkam efter att ha grävt på kabel i sandlådan =P
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
D09
Dum fråga som inte har med tvättlinorna att göra :)

Är det brukligt att montera en central / skåp på tomten som man drar all kabel till?

Kommer ju säkert vilja ha mer lampgrejor i framtiden och blir omständigt att gräva upp fram till centralen varje gång.

Vilket miniskåp/ central rekommenderas isåfall?
 
Sälj som skrot. Ca 10 kr/kg
 
Måla den svart och kör så det ryker! ;-)
 
  • Gilla
Lucioperca och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.